K1300S beats VFR1200F

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Te lezen in Motorrijder van februari 2010. PDF hier te bekijken, bron en eigendom MR
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Beemer »

Had toch iets meer van de Honda verwacht, laat maar iets weten wanneer je het K'tje van de hand doet :clown:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Nu neem ik niet weg dat - zelfs als journalist - er altijd een stukje subjectiviteit in een beoordeling durft te kruipen. Het zijn ook maar mensen en mensen hebben smaak en voorkeuren. Toch moet men er van uitgaan dat een vergelijkingstest objectief wordt uitgevoerd en ook door meerdere rijders wordt gemeten.

Ik denk dat de Honda 'te' gehypt is geweest vorig jaar. Een gans jaar klopte Honda de slagroom op, speciale website, sterke uitspraken, interviews op youtube, en dat schept verwachtingen. En als je dan een ietwat verbeterde VFR800F op de markt brengt met sterkere motor en cardan, dat voldoet niet gezien de geschepte verwachting.

Ik ben er zeker van dat de Honda een fijne motor is. Maar de K1300S is ook een geweldig product en in zijn segment momenteel toch een stuk mee de bepalende factor. Dat de Honda de BMW moest overklassen, daarvan gingen de meesten uit, en dat is nu een soort koude douche.

Ik hoop de Honda in maart aan de tand te kunnen voelen om 'm zelf naast de K1300S te beoordelen. Normaliter heb ik 'm voor een dag kunnen reserveren. Ben er nog niet uit of ik een vergelijkende test ga doen, of gewoon een aparte.
Beemer schreef:Had toch iets meer van de Honda verwacht, laat maar iets weten wanneer je het K'tje van de hand doet :clown:
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Straks moet ik 'm nog per opbod gaan verkopen, heb al twee mails van dezelfde strekking, en hij is pas in rodage :lol: :lol:
Beemer schreef:laat maar iets weten wanneer je het K'tje van de hand doet :clown:
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Beemer »

Was maar een grapje hoor, veronderstel dat de K zich niet zo leent om dagelijks mee naar Brussel te bollen...spijtig genoeg :-(
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door st1100 »

Beemer schreef:Was maar een grapje hoor, veronderstel dat de K zich niet zo leent om dagelijks mee naar Brussel te bollen...spijtig genoeg :-(
Ja , echt niet te doen. Maandag zijn mijn knieën er af gevroren , eergisteren is m'n been eraf gevallen en gisteren heb ik m'n rug gebroken nadat ik door een put ben gereden.....pfffff echt niet te doen zo een K om naar Brussel te rijden :cyclops: :roll: :wink: :grin: :grin:

On-Topic :

Sterk artikel ,in het andere artikel dat ik er al over gelezen had (VFR) stond eigenlijk alleen dat je ,zonder problemen , in 2 dagen over de autostrade van Madrid naar belgie kon rijden. Maar dat is niet mijn idee over motor toerisme :wink: . Maar ze moesten nog wat stof tot schrijven over houden om de volgende artikels van de langeduurtest te kunnen vullen zeker?

Op het salon ben ik eens op die Honda gaan zitten , en qua zitpositie enz viel dat allemaal wel mee. Wat me echt opviel is dat hij niet gemaakt is voor dagelijks gebruik : geen valbescherming (en ook niet direkt mogelijk , denk ik) , koffers die (te) breed zijn tegenover de rest van de moto (niet alles in de file!!) , ook moet je heel voorzichtig zijn bij het opstappen om ze niet te beschadigen (die op het salon zagen er al uit...en dat was toch minder bij andere moto's met koffers) , kleine actieradius , geen verstelbare ruit.... Stilaan krijg ik er zo'n "flight of icarus" gevoel bij de VFR (te hoog willen vliegen en dan crashen) , eerst een jaar of 3 TE lang op u laten wachten , dan één jaar van die 3 jaar opvullen door het creëren van een hype , en die dan niet helemaal waar kunnen maken.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

Ik plaats toch mijn kanttekeningen bij het artikel. Zoals elke journalist dat gewend is als het over Honda gaat wordt er gerept over gebrek aan adrenaline rush. Ik zie dat juist als een voordeel, van adrenalinestoten krijg je sneller brokken. Er is niets mis mee dat een motor voorspelbaar en goed zijn werk doet en dat op een comfortabele wijze doet. Hoeveel hier op dit forum stappen op die motor met vrouw achterop op zoek naar een adrenalinerush? Verder denk ik toch echt dat je, en je haalt het zelf al aan, wat subjectief bent. Dat je dat niet ontkent is sterk en dat waardeer ik. Ik heb op de 1300S gereden een tijd geleden en ik vond het een verschrikkelijke motor (ook subjectief) omdat ie zo vlot en wendbaar stuurt als een mammoettanker op de Westerschelde (ook subjectief). Als je een GS gewend bent stuurt alles minder en snap je zowiezo niet waarom mensen iets anders willen rijden.

Ik heb de VFR1200 bij mijn dealer gezien en was onder de indruk van het afwerkingsniveau. Nu is dat in de showroom meestal goed en bij Honda en BMW zeker. Ik ben dan meer curieus hoe de motor er na een jaar gebruik uitziet (bij de 1150GS van mijn vrouw hongen de bloemkolen aan de onderste kroonplaat, afbladderende verf etc, vij de STX1100 van mijn werk precies hetzelfde, na een jaar was dat metaal van de vorkpoten niet meer om aan te zien). helaas kan een eerste test dat soort zaken nog niet onthullen. Ik zou graag een langeduurtest zien tussen de 1200VFR en de 1300S en een bijbehorend onderhoudskostenplaatje maar ook dat is iets van volgend jaar. Da`s een mooi streven.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door WimLT »

Ik vind die VFR een prachtige motor. Al van de eerste blik die ik erop wierp (foto) was dat zo. Nu wil ik hem uiteraard ook wel eens life zien en via onze Joris zal een testritje er ook wel inzitten, zeker. Zeker niet met het oog om hem te kopen, maar gewoon voor de fun. Ik vond indertijd de Varadero ook een heel leuke motor, alleen hoorde ik gisteren nog dat die nogal zwaar aan de drank is ! 10 à 11 L :shock: Naast BMW spreekt het Honda-gamma mij sowieso het meeste aan :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

Ja, de varadero had, zeker de eerste bouwjaren, een enorm drankprobleem. De laatste versies zijn zuiniger maar daar is ook alles mee gezegd.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door K1200GT »

pvdk schreef:Te lezen in Motorrijder van februari 2010. PDF hier te bekijken, bron en eigendom MR
Gelijkaardig verhaal in Motorrad Nr 03/2010. Misschien wachten ze bij Honda op de eerstvolgende facelift.. er lijkt zoveel meer in te zitten?!?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

Bij Honda zit er motorisch altijd meer in, ze zijn zo ver van de grens afgetuned meestal, built to last. Daarom gaan ze in de superbikes zo vlot, ze zijn gemakkelijk op te peppen waar andere merken al veel verder aan de grens zitten. Maar die geven zoals gezegd dan wel weer een adrenalinerush, whatever that may be.
Vreemdst was nog de test van de 4 grote supersports in NL, de nieuwe Blade, de ZX9R,, GSXR1000 en R1. De Honda was op nagenoeg alle fronten de beste, hij accelereerde zelfs het snelst, alleen, hij gaf niet dat gevoel dat hij het snelste was, het ging blijkbaar te makkelijk. Dus hij won de test niet ook al was er geen zinnige reden om de test niet te winnen. Rare jongens, die journalisten.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Wulf »

Honda doet het niet slecht in de wedstrijden maar schieten toch te kort tov Yamaha hoor.
En die test over supersports moet je nu eens lezen, de japs hebben blijkbaar te veel naar elkaar gekeken en vergeten naar de Duitse concurrent te kijken.
In verschillende tests scoort de 1000 SS R beter dan gelijk welke jap.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: tests zijn vooral subjectief en dus niet serieus te nemen. Het gaat altijd over de "gut feeling" van de journalist die recenseert. En dan zelf een bepaald type hebben en ook de desbetreffende fora bezoeken helpt dan niet echt...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Hmm, dat geldt dus ook voor anderen, niet alleen verslaggevers. Zo ben jij op je eigen manier ook bevooroordeeld... is gewoon normaal. Maar ik vind niet dat je iedereen over dezelfde kam mag scheren. Ik kan net zoals andere reporters wel een bepaalde voorkeur hebben voor iets, maar ik durf wel te beweren dat ik objectief genoeg oordeel en daarenboven mijn oordeel kan onderbouwen mits vergelijking en de nodige ervaring(en). Zelfs al ben je een stukje subjectief, je kan wel altijd objectief vergelijken. Ik vind dat je met de uitspraak net iets te kort door de bocht gaat (zal aan de GSA liggen :mrgreen: )
J-P schreef:Wat ik eigenlijk wil zeggen is: tests zijn vooral subjectief en dus niet serieus te nemen.
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

Ik ben inderdaad ook erg subjectief maar ik ben ook geen journalist. Verder vind ik mijzelf niet minder ervaren zeg maar, ik schrijf er alleen niet over (en ik voel die behoefte ook niet. Ik vind dat jij dat heel goed beheerst, je schrijft onderhoudend en ter zake kundig!). Simpel voorbeeld wat subjectiviteit wel kan beinvloeden is 2 motoren testen, er vervolgens 1 van de 2 kopen; dan ben je bijna voorbestemd die keuze te verdedigen wat de objectiviteit kleurt. Dan speel je een klein beetje met vuur, ben je daar niet bang voor?

En inderdaad, een GSA gaat, zoals je zelf prima weet, een heel stuk korter door de bocht. Gelukkig maar, anders had ik ook nog "pas op, zwenkt uit" achter op de motor moeten hangen :wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Alvast bedankt voor het compliment... Neen, totaal niet. Het is niet omdat ik een goede band heb met BMW motorfietsen en er graag op rij, of eentje bezit, dat ik dan meteen deze motor op een schavotje plaats boven de anderen. Het enige nadeel van er professioneel ook mee bezig te zijn, is dat ik "te snel" naar de zin van mijn echtgenote van motor wissel. Maar ik heb tot nu toe nog nooit een eigen aangekocht product boven de rest geplaatst gewoon omdat ik er zelf mee rondrijd. Dat zou pas onprofessioneel zijn en mijn website ongeloofwaardig maken.

Ik pretendeer ook niet dat alle editors meteen ook betere rijders zijn. Ik heb al anders gezien en beschouw mezelf ook maar als een middenmotor met 'genoeg' ervaring om informatie te filteren. Meer nog, ik zie het nut niet altijd in van testen op gesloten omlopen. Heel wat journalisten wanen zich "Rossie" als ik de bladen moet geloven terwijl hun rijvaardigheid niet meteen boven een goed gemiddelde uitsteekt.

Ik denk dat daar net "het korreltje zout" ligt. Toch dien je als schrijver van een artikel er terdege bewust van te zijn dat jouw woorden echt wel worden gewikt en gewogen. Ik ben het levende bewijs dat mensen ten rade komen bij de oriëntatie van een aankoop. Met andere woorden, als editor heb je wel een bepaalde 'macht' die je met erg veel ethiek en verantwoording moet aanwenden.

Ik ben er van overtuigd dat er zeker betere motors op de markt zijn tegenover mijn nieuwe K1300S. Maar bang dat ik mezelf laat verleiden om de room te veel op te kloppen, neen, zeker niet. Trouwens, het grootste deel van mijn artikels zijn reis-georiënteerd. Ik merk dat daar een enorme behoefte voor is. Goede reisverslaggeving, voorzien van beeld, video en een duidelijk roadbook. En dat is het grootste succes van DE PVDK FILES.
J-P schreef:ben je daar niet bang voor?
wwwimmm
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 jun 2006, 12:42
Locatie: Sint-Niklaas

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door wwwimmm »

Ik dacht dat het hier ging over een vergelijking tss twee motoren, NIET over journalistiek en zij die dit beoefenen?

Ik behoor eveneens tot de horde K1200S-rijders die bijzonder verlekkerd uitkeken naar de VFR1200F, eventueel ter vervanging van. Na een bezoek aan het salon en het lezen van de specs blijf ik echter op mijn honger zitten.
Als de kans zich voordoet om te proefrijden, heel graag, maar mijn enthousiasme van destijds is tanende. De meer dan positieve ervaring met twee op elkaar volgende K’s(2006,2008), samen goed voor bijna 90kkm, wordt moeilijk te evenaren, zelfs niet door de zo (op papier) geprezen nieuwe VFR. Vooral zijn GT-gehalte is mij te hoog.
It's still lonely at the (sport-touring) top...
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door J-P »

wwwimmm schreef:Ik dacht dat het hier ging over een vergelijking tss twee motoren, NIET over journalistiek en zij die dit beoefenen?
Diegenen die niet de kans hebben gehad beide motoren te testen moeten afgaan op recensies. dan mogen er best vraagtekens gesteld worden bij objectiviteit. Als die opmerkingen dan ook zo goed gepareerd worden zoals PVDK dat doet dan is er toch niets aan de hand?

@PVDK, :salut:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Beemer »

internetforum = een discussiebijeenkomst :silent: :silent:
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door K1200GT »

wwwimmm schreef: Vooral zijn GT-gehalte is mij te hoog.
:-? .... Euh.... we weten natuurlijk niet wat je met "GT-gehalte" bedoelt, maar wat had je eigenlijk verwacht van een 1200cc met cardan en een rijklaar gewicht van 267 Kg? Een Ducati met lood in de wielen? :-?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door MOTOBLOG »

Wanneer een motor die toch wat gewicht in de schaal legt, zich erg makkelijk laat besturen, is dat een compliment voor de bouwers, ontwikkelaars. Door massacentralisatie, balans en slim ontwerp, kan men een motor best interessant maken ongeacht het wat hogere gewicht.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door K1200GT »

pvdk schreef:Wanneer een motor die toch wat gewicht in de schaal legt, zich erg makkelijk laat besturen, is dat een compliment voor de bouwers, ontwikkelaars. Door massacentralisatie, balans en slim ontwerp, kan men een motor best interessant maken ongeacht het wat hogere gewicht.
Volledig mee eens! Ik heb trouwens de indruk dat de K1200S en de K1200GT mekaar op dat vlak niet zoveel ontlopen (de GT ziet er natuurlijk veel "lomper" uit).
En, off topic :oops: : Wat de testverslagen betreft; naast de meetresultaten die je objectief kan vergelijken (OK, wat het verbruik betreft is de marge wat groter), vind ik het steeds interessant te lezen wat anderen van een motorfiets vinden. Ik zal dan ook vooral op de aangehaalde plus-en minpunten letten tijdens een testrit. Het is natuurlijk steeds zo dat er af en toe een indianen (of cowboy?)verhaal opduilkt, maar doorgaans kan ik mezelf terugvinden in de testverslagen die je bijvoorbeeld in M&T, Motorrad, Tourenfahrer, of PS (of hier, dank u PVDK) kan lezen...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Beemer »

Mannekes ge moet PVDK niet te veel bestoeffen of binnenkort moeten we betalen om zijn verslagen te lezen :clown: :clown:
Harley
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 mei 2007, 08:51
Locatie: Beringen

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Harley »

J-P schreef:Ik plaats toch mijn kanttekeningen bij het artikel. Zoals elke journalist dat gewend is als het over Honda gaat wordt er gerept over gebrek aan adrenaline rush. Ik zie dat juist als een voordeel, van adrenalinestoten krijg je sneller brokken. Er is niets mis mee dat een motor voorspelbaar en goed zijn werk doet en dat op een comfortabele wijze doet. Hoeveel hier op dit forum stappen op die motor met vrouw achterop op zoek naar een adrenalinerush? Verder denk ik toch echt dat je, en je haalt het zelf al aan, wat subjectief bent. Dat je dat niet ontkent is sterk en dat waardeer ik. Ik heb op de 1300S gereden een tijd geleden en ik vond het een verschrikkelijke motor (ook subjectief) omdat ie zo vlot en wendbaar stuurt als een mammoettanker op de Westerschelde (ook subjectief). Als je een GS gewend bent stuurt alles minder en snap je zowiezo niet waarom mensen iets anders willen rijden.

Ik heb de VFR1200 bij mijn dealer gezien en was onder de indruk van het afwerkingsniveau. Nu is dat in de showroom meestal goed en bij Honda en BMW zeker. Ik ben dan meer curieus hoe de motor er na een jaar gebruik uitziet (bij de 1150GS van mijn vrouw hongen de bloemkolen aan de onderste kroonplaat, afbladderende verf etc, vij de STX1100 van mijn werk precies hetzelfde, na een jaar was dat metaal van de vorkpoten niet meer om aan te zien). helaas kan een eerste test dat soort zaken nog niet onthullen. Ik zou graag een langeduurtest zien tussen de 1200VFR en de 1300S en een bijbehorend onderhoudskostenplaatje maar ook dat is iets van volgend jaar. Da`s een mooi streven.
Ik weet wel waarom mensen een K1300S kopen ipv een GS/A. Als je al 2 GSA's gehad hebt bijvoorbeeld en de motor van een K1300S is van een andere klasse als die van een GS.
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
Harley
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 mei 2007, 08:51
Locatie: Beringen

Re: K1300S beats VFR1200F

Bericht door Harley »

J-P schreef:Ik ben inderdaad ook erg subjectief maar ik ben ook geen journalist. Verder vind ik mijzelf niet minder ervaren zeg maar, ik schrijf er alleen niet over (en ik voel die behoefte ook niet. Ik vind dat jij dat heel goed beheerst, je schrijft onderhoudend en ter zake kundig!). Simpel voorbeeld wat subjectiviteit wel kan beinvloeden is 2 motoren testen, er vervolgens 1 van de 2 kopen; dan ben je bijna voorbestemd die keuze te verdedigen wat de objectiviteit kleurt. Dan speel je een klein beetje met vuur, ben je daar niet bang voor?

En inderdaad, een GSA gaat, zoals je zelf prima weet, een heel stuk korter door de bocht. Gelukkig maar, anders had ik ook nog "pas op, zwenkt uit" achter op de motor moeten hangen :wink:
Een GS is een heel goede motor maar ik heb er 2 gehad (50.000km mee gereden) en heb nu 10.000km met de K1300S en ik kan u bevestigen dat dit ook een zeer goede motor is. De GSA rijdt heel speels maar maar de krachtbron komt niet in de buurt van een K1300 blok. Deze heeft veeeeeeeeeel meer koppel, is veeeeeeeel soepeler en veeeeeeeeeel sterker. Toch is het flueel zacht en goed te doseren. Een GS met quick shifter en K1300 blok zou ideaal zijn en dit komt uit de mond van een die hard boxer freak. Ik was overdonderd door de K1300S maar ik heb wel mijn GS oogkleppen afgezet en dat is vaak heeeel moeilijk voor GS en boxer rijders.
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
Plaats reactie