K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Man in Black »

Hoe wordt zoiets eigenlijk van 100pk op full power gezet vraag ik mij af? is dat tegenwoordig puur softwarematig?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Gtsportivo »

Man in Black schreef:Hoe wordt zoiets eigenlijk van 100pk op full power gezet vraag ik mij af? is dat tegenwoordig puur softwarematig?
het is puur softwarematig :grin:
met computerke en programma word alles geregeld (ingesteld)
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Buffel »

Kalmte kan ons redden :wink:

Geloof me, Ivo is best een minzaam man, ken hem al wat langer.
Ik heb net zoals Ivo jaren met de pan gereden en ik weet dat Ivo nog regelmatig met de panclub meerijd.
Dus als je daar met een GT afkomt met 160pk en je kan ze niet bijhouden moet idd redelijk frustrerend zijn :-(

Maar eerlijk gezegd Ivo, er moet dan idd wel een probleem zijn, mijn GT staat ook op 160 en ik rij eerlijk gezegd
bijna nooit op Dynamic. Met de Pan kon ik volledig alles opengooien en had ik ( het gevoel ) dat ik hem volledig onder controle
had, en met de GT op ROAD ook, maar in Dynamic niet.
Ik zet hem enkel af en toe op Dynamic als er eentje met een sportwagen of racebanaan even dat tourmachien wil testten :wink:

Zoals gezegd, zouden we eens moeten testten.
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Gtsportivo »

Buffel schreef:Kalmte kan ons redden :wink:

Geloof me, Ivo is best een minzaam man, ken hem al wat langer.
Ik heb net zoals Ivo jaren met de pan gereden en ik weet dat Ivo nog regelmatig met de panclub meerijd.
Dus als je daar met een GT afkomt met 160pk en je kan ze niet bijhouden moet idd redelijk frustrerend zijn :-(

Maar eerlijk gezegd Ivo, er moet dan idd wel een probleem zijn, mijn GT staat ook op 160 en ik rij eerlijk gezegd
bijna nooit op Dynamic. Met de Pan kon ik volledig alles opengooien en had ik ( het gevoel ) dat ik hem volledig onder controle
had, en met de GT op ROAD ook, maar in Dynamic niet.
Ik zet hem enkel af en toe op Dynamic als er eentje met een sportwagen of racebanaan even dat tourmachien wil testten :wink:

Zoals gezegd, zouden we eens moeten testten.
Hoi Buffel ,
ik rij altijd op Dynamic ,ik heb ooit 1 keer op road kunnen rijden was toen op dat moment een lust om te rijden .
als ik hem toen op Dynamic zette was het een beest van jewelste moest je goed zien wat je deed in de bocht want als je teveel gas bijgaf vloog hij gewoon vooruit
was toen heel agressief maar dat was vlug gedaan.nu altijd dynamic gaat wel goed maar niet zoals die ene keer dat hij vloog :grin:
ik hoop dat ze het kunnen vinden wat er aan mijn motor is zodat dit opgelost word .Inderdaad moeten we eens afspreken als je eens in Retie passeert
spring gerust eens binnen ,weet in de buurt een baantje waar niemand zal storen
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door KeeS16 »

Mijne staat al van de aankoop 2014 op Rain, en nog zijn er rijders van 2fast4u die mij niet kunnen volgen, ik rij dan ook bij de sportieve groep, :lol: 8-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Dirk Pauwels »

Gtsportivo schreef:
het zouden er 160 geweest moeten zijn volgens de papieren en zo is die flauwe kul hierboven op zijn belz gezegd allemaal begonnen omdat er nergens staat dat de 160 pk van de krukas gemeten word en ik dacht dat het op de wielen moet zijn daarom had ik ook een mailtje gestuurd naar Bornem hoe het eigenlijk zit en heb vandaag de uitslag gekregen het is op het uitgaande van de krukas dat er gemeten word
nu weet ik dat en ik ben zeker dat garage BMW Meeusen Meerhout met een oplossing komt daar ben ik 100% zeker van ,maar als er zijn die je van te voren al beschuldigen dat je een type bent om te procederen
en je helemaal niet kennen laat staan als eens gesproken te hebben dan is dat ne krak ,ik zou ten eerste al niet weten hoe ik dat zou moeten doen ,ik ben een eerlijke mens en zeg af en toe wat ik ervan denk maar dat mag tegenwoordig niet meer ,daar kan iedereen niet meer tegen :grin: :grin:
Er is hier zeker 3 of 4 keer gezegd dat het vermogen aan de krukas gemeten wordt en je dus geen punt hebt om te beweren dat je 160pk aan het achterwiel moet hebben. Maar ons geloof je niet of wil je niet geloven. Je blijft er maar over doordrammen, vandaar mijn uitspraak dat je ergens anders moet gaan zagen of procederen.
als BMW het zegt is het ineens wel duidelijk....
BTW: ik probeer ook altijd eerlijk te zijn en ik zeg meestal wat ik denk, maar daar kunnen sommigen idd niet tegen......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Flat Twin Power »

En heb je eigenlijk belastingen betaald voor uw 160 (of 140 pk) pk ? Want dat is ook niet eerlijk he (en je bent een eerlijke mens zeg je, niet dus). Betalen voor 100 pk en er 160 (of 160) krijgen. Foei zeg.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 29 sep 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Gtsportivo »

Léon schreef:
Flat Twin Power schreef:En heb je eigenlijk belastingen betaald voor uw 160 (of 140 pk) pk ? Want dat is ook niet eerlijk he (en je bent een eerlijke mens zeg je, niet dus). Betalen voor 100 pk en er 160 (of 160) krijgen. Foei zeg.
Oei... :oops: :oops:
123 Euries tegen 1239 Euries is 1116 Euries eerlijk ontdoken.
Ik zou dat nooit doen!! :mrgreen:
ik ook niet :grin: maar dat heeft niks met het onderwerp te maken
en sommige kunnen niet lezen wat mijn vraag van het begin al was :grin:
dacht dat ze hier op het forum behulpzaam waren maar dat valt wel wat tegen :mrgreen:
de vraag was K1600 gr 160 pk op de wielen of krukas (ik geloof niet alleman )
prettig weekend
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door Gtsportivo »

KeeS16 schreef:Mijne staat al van de aankoop 2014 op Rain, en nog zijn er rijders van 2fast4u die mij niet kunnen volgen, ik rij dan ook bij de sportieve groep, :lol: 8-)
dat gaat zeker de rain modes heeft niets met snelheid te maken ,heeft alleen wat langzamer gas response op het gashendel reageerd wat trager als bij road of dynamic
en het zal ook minder rubber eten van je banden.wat betreft de snellere sportieve groep ieder heeft zijn eigen rijstijl en tempo
ik zeg altijd de paarde kracht onder het zadel is niet erg maar de ezel die erop zit :grin: :grin: :grin:
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door KeeS16 »

Ich ben eine snellen ezel :walk: :whip:
c5
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 dec 2010, 12:09
Locatie: west vl

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door c5 »

bij rain mode 100pk ,groot verschil met dynamic , tractiecontrole is ook anders ingestelt.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door KeeS16 »

Ik weet heel zeker dat in rain mijne geen 100 pk heeft.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door K1200GT »

Google "K1600GT" en "hinterradleistung".... geen enkele standaard K1600GT heeft 160PS hinterradleistung.... Je kan natuurlijk proberen een herziening van de BIV te bekomen... veel succes alvast
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door ®win »

c5 schreef:bij rain mode 100pk ,groot verschil met dynamic , tractiecontrole is ook anders ingestelt.
Nope, gewoon hetzelfde vermogen als bij Dynamic of Comfort/Normal, alleen is de vermogens afgifte bij acceleratie getemperd. Ook zijn de instellingen voor ABS en ASC anders (eerder ingrijpen).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: K1600 gt 160 PK op de wielen of op de krukas

Bericht door KeeS16 »

®win schreef:
c5 schreef:bij rain mode 100pk ,groot verschil met dynamic , tractiecontrole is ook anders ingestelt.
Nope, gewoon hetzelfde vermogen als bij Dynamic of Comfort/Normal, alleen is de vermogens afgifte bij acceleratie getemperd. Ook zijn de instellingen voor ABS en ASC anders (eerder ingrijpen).


:bsstupid: :thumbleft:
Plaats reactie