Vering K1600GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
HugoBmw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2019, 12:11
Woonplaats: Terhagen

Vering K1600GT

Bericht door HugoBmw »

Ik ben nieuw aangemeld op het forum,
Voorgeschiedenis, Ik rijd al enkele jaren met een K1300GT bwj2009 60.000km, prachtige motor, heb juist een week Dolomieten achter de rug, 400km per dag zonder enig probleem, motor heeft een zeer eerlijke, correcte en zachte vering, maar de machine wordt wat oud.
Heb vervolgens 3 maand geleden een K1600GT aangeschaft, model 2017 met 20.000km, nu komt het probleem…
De K1600GT is een droom van een machine….maar rijdt als een dweil over de weg, heeft een heel vervelende vering, mijn onderrug wordt constant gepijnigd.
De stand Road kan ik alleen gebruiken op autostrade en op perfect vlak wegdek, anders dweil je van de weg.
Op stand Dynamic wordt de motor harder maar de vering verliest zijn comfort, zeer onaangenaam om mee te rijden, ik voel niet echt "Dynamica" eigenlijk doet, snel of traag rijden maakt geen verschil,
Snelheidsdrempels nemen zijn in beide standen een ramp, idem met oude beton banen.
Beid standen zijn veel minder aangenaam dan de comfort stand van de oude K1300GT
Het is zelfs zo erg dat ik overweeg om de K1600 terug te verkopen, de vering voelt zeer goedkoop aan.
Iemand die mij kan helpen, ervaring heeft met de veerkwaliteiten van de K1600 Dynamic versie
Of iemand die ook de omschakeling heeft gemaakt van K1300 naar K1600
Iemand ervaring met WESA van Wilbers, biedt deze een hoger comfort dan de standaard vering van BMW.
PS Als extra referentie ben ik gaan proefrijden met een R1250RT, deze machine heeft wel een perfect werkende vering, voelt zeer zacht aan en biedt een correcte wegligging, prachtig, zelfs veel beter dan de K1300.
Alle info is welkom
Hugo
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Vering K1600GT

Bericht door Freddie »