K1600GT Stuurverhoger ervaringen?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
gsxtra
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:55
Woonplaats: 1700 Dilbeek

K1600GT Stuurverhoger ervaringen?

Bericht door gsxtra »

Hallo,

Iemand ervaring met de stuurverhoger (Handlebar Riser) van Wunderlich?
Na een 2tal uur rijden heb ik nogal last ter hoogte van de halswervels, met de GS had ik daar veel minder last van..
De zitpositie op de GT is iets sportiever, ik zit iewat gedrongen op de moto, dus dacht ik dit met een hoger stuur te kunnen oplossen...

Alle info welkom,
Rudi
Gtsportivo
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
Woonplaats: Retie

Re: K1600GT Stuurverhoger ervaringen?

Bericht door Gtsportivo »

Beste ,
ik heb er zelf gemaakt van 15 mm hoog van een aluminuim strip 60x15x130 ik had er eerst van wunderlich maar die waren eigenlijk voor de gtl ,
daar deze het stuur ook 4 cm naar achter verlegde en dat was niet mijn bedoeling,en waren nogal prijzig maar dat is daar normaal .
met de stuurverhogers kun je makkelijker draaien kom je namelijk niet met je handen tegen de benzine tank zodat je toch 2 cm wint
en kan je de stuuraanslag gebruiken dit is bij mij een groot plus punt .je zit houding veranderd en is bij mij nu optimaal zou niet meer zonder willen .
Heb ook het zadel laten verhogen voor een betere zithouding zodat de benen iets meer gestrekt worden ,is voor de u bochtjes kun je toch iets beter bijsturen .
De stuurverhogers van wunderlich zijn nu ook standaard zie ik word niet verlegd met 4 cm mooi
gr Yvo
Plaats reactie