Pyreneeën doorkruisen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
TomVD
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:17
Woonplaats: Grobbendonk

Pyreneeën doorkruisen

Bericht door TomVD »

Hoi,
heeft iemand ervaring met het doortrekken van de Pyreneeën van kust tot kust? Hoe lang moet je hiervoor voorzien?
Alle tips zijn welkom.

tkx Tom
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door JGA »

Dag Tom,

heb je ondertussen al meer info ivm Pyreneeën doorkruisen.
mvg
José Garcia
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door Bob »

Ik heb het op twee dagen gedaan, van Saint-Jean-de-Luz naar Coullioure, met overnachting in Bagnères de Luchon. Maar het aanbod aan stuurwegen is er van die aard dat je gerust een paar dagen langer in de regio kan rondtoeren. Persoonlijke ervaring: aan Spaanse zijde zijn de wegen in betere staat :grin:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Ivo Ceelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2005, 22:03
Woonplaats: Pelt
Locatie: Limburg

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door Ivo Ceelen »

Dag Tom,

Vorig jaar in september hebben ik en mijn 3 maten de Pyreneeën eens grondig onder handen genomen. De 4 motoren op de aanhanger en op 1 dag naar Brit hotel in Foix ( Fr ) gereden. Daar de aanhanger en auto op de parking laten staan tot we 12 dagen later en met ruim 4000 km meer op de teller moe maar voldaan onze reis konden afsluiten.
Het grote deel van onze reis ging over Spaanse wegen met af en toe een doorsteek naar Franrijk. We zijn werkelijk van kust tot kust gereden en nog eens terug zonder hoofdwegen en autosnelweg te gebruiken.
Wij bespreken nooit hotels of slaapplaatsen, rond 6 uur kijken we uit naar een hotel via de GPS en of GSM en dat was daar geen probleem.
Het hotel waar de auto en aanhanger blijft staan is natuurlijk wel op voorhand gereserveerd.
Tom als je geïnteresseerd bent in mij routes laat maar weten dan bezorg ik ze u per mail.

Mvg Ivo
Plaats reactie