Pyreneeën doorkruisen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
TomVD
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:17
Woonplaats: Grobbendonk

Pyreneeën doorkruisen

Bericht door TomVD »

Hoi,
heeft iemand ervaring met het doortrekken van de Pyreneeën van kust tot kust? Hoe lang moet je hiervoor voorzien?
Alle tips zijn welkom.

tkx Tom
GPZ550 > CB750 > ...> K1100LT > R1150GS >...> K1200RS > R1200GSA LC
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door TomVT »

Hangt ervan af op welke manier je het wil doen?
Enkele jaren terug heb ik dit offroad/allroad gedaan met een GSA, dan moet je toch een 14 dagen uittrekken om dit te doen op zo'n manier dat je er van kan genieten.
Als je over de baan gaat zou het te doen zijn op een week afhankelijk van hoeveel km je per dag wil doen en waar je vertrekt/aankomt. (en wat je wil zien onderweg/en wat je rijstijl is)

Dit jaar ga ik terug met een vriend en wordt het wat gemixt allroad/baan.
We gaan op 7/8 dagen en nu zou de nadruk eerder liggen op het stuk tussen Andorra en San Sebastian, met een zijsprong naar de Bardenas Reales.
Dit gaat een combinatie worden van 300km-dagen over asfaltpassen en dagen van 200km allroad door de natuurparken.

Persoonlijk:
- Ik ben al een aantal keer de namiddag/avond voor de eigenlijke vertrekdatum vertrokken en dan van Antwerpen tot in Beaune.
Daar is een motel op de autostrade: goedkoop, en je parkeert de motor voor je kamer met een slot tegen de balustrade.
Dat is zo'n 600km dus perfect doenbaar als je om 16/17u vertrekt, even stopt om te eten in Luxemburg en verder autostrade doet, ben je er om middernacht.
De avond voor vertrek doe ik meestal toch niets zinnigs, buiten alles nog eens dubbelchecken, dus dan kan ik evengoed al rijden.
Voordeel is dat je de dag nadien nog maar een 600km te doen hebt, dus kan je perfect voormiddag autostrade doen, en namiddag binnenbanen.

Ik ga nu in grote lijnen: Antwerpen - Beaune - Cessenon - Ax les thermes - Isabena - Bardenas Reales - San Sebastian.
--> Wel nog verdere finetuning nodig :-)
In Isabena heb je een goede camping met lekker eten, je kan er zowel met de tent terecht als in een bungalow, en je zit centraal tussen de natuurgebieden.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten.
AÉLLO
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2021, 20:13
Woonplaats: Bredene

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door AÉLLO »

Je rijd in één keer tot argelés sur mer. France.
Dit is de perfecte uitval of start voor uw trip..
Je pikt de N-260 route op..
En laat u leiden... 😇😜..
Pracht traject en mega schoon..
Waar je wenst stop je en drop je uw tent.
Mijn ervaring zegt me om door te rijden tussen pamplona en Franse grens.. (mooiste)
Niet naar biarritz..
Maar San Sebastian.. Beter. Zarautz 😊

En ga uwe beleefd avontuur even overdenken. Terwijl je in het zand zit met uitzicht over de golf van Biscay 😉..
Bij thuiskomst heb je best een mooie prestatie neergezet.. 👌🤗

Mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door speedi007 »

AÉLLO schreef: 14 jun 2021, 20:44 Je rijd in één keer tot argelés sur mer. France.
Dit is de perfecte uitval of start voor uw trip..
Je pikt de N-260 route op..
En laat u leiden... 😇😜..
Pracht traject en mega schoon..
Waar je wenst stop je en drop je uw tent.
Mijn ervaring zegt me om door te rijden tussen pamplona en Franse grens.. (mooiste)
Niet naar biarritz..
Maar San Sebastian.. Beter. Zarautz 😊

En ga uwe beleefd avontuur even overdenken. Terwijl je in het zand zit met uitzicht over de golf van Biscay 😉..
Bij thuiskomst heb je best een mooie prestatie neergezet.. 👌🤗

Mvg
Heb je soms e gpx van liggen?
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
JGA
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 mei 2009, 22:32
Locatie: Sint-Amands

Re: Pyreneeën doorkruisen

Bericht door JGA »

Zeker doen :thumbright:
Plaats reactie