Reisje Dolomieten

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

In de periode van de maand Juni 2010 plan ik een reisje voor een weekje naar de Dolomieten met enkele collega's.
Aangezien dit voor mij m'n allereerste reis naar het buitenland is (Met Moto wel te verstaan) had ik graag enkele tips wat we zeker niet mogen mislopen.
Dus lees ik graag al jullie positieve-en negatieve ervaringen .

PS Mod's 'kvrees wel dak dit in het verkeerde topic heb geplaatst.Zou in het Toerisme topic moeten thuishoren........
Grtz
Edargpu :wink:
Laatst gewijzigd door edargpu op 02 jan 2010, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door MOTOBLOG »

Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 11 jun 2010, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door sprint »

edargpu schreef:PS Mod's 'kvrees wel dak dit in het verkeerde topic heb geplaatst.Zou in het Toerisme topic moeten thuishoren........
Grtz
Edargpu :wink:
bij deze :wink:
Marnix.

Afbeelding
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

Das inderdaad al een mooie start Philippe .
Edargpu :thumleft:
Laatst gewijzigd door edargpu op 21 jan 2010, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
joe
Berichten: 126
Lid geworden op: 22 nov 2004, 17:56
Locatie: stekene

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door joe »

http://www.granparadis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hotel-olympia.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
heel centraal gelegen
granparadis aanbevolen daar we hier reeds 4x geweest zijn
groetjes joe
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

Thx
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door WimLT »

edargpu schreef:Das inderdaad al een mooie start Patrick. :thumleft:
Ge zult Philippe bedoelen, hé :wink:

Tips kan ik u pas eind september geven. Dan ben ik namelijk terug van Moena (Bosse-reis) en ben ik zelf ook geen Dolomietenmaagd niet meer Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

Ja jong Wim de dementie symptonen slaat al vlug toe hé :oops:
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door J-P »

Hee, wat de dolomieten betreft in het hoogseizoen: probeer zoveel mogelijk de kleine pasjes te rijden, die grote zijn zo druk met autobussen en andere motorrijders dat de lol er voor ons vanaf ging. Voor een verslag:http://www.doubleplus.nl/motortrips/roem2009/index.html en dan kijken vanaf Slovenie en Dolomieten. De rest mag je ook zien hoor... Het gebied tussen Bolzano en Vipiteno is erg mooi om rijden met de Timmelsjoch Jaufenpass en Penserjoch en vooral Val di Pennes. Durf de afslag naar Ritten te nemen, daar kom je maar weinigmotorrijders tegen en erg bekoorlijk.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

Wow 't begint hier los te komen met de info.
Thx J-P
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door Zeppe »

http://www.hoteldaremo.it/ned-motorroutes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier ook nog leuke dingen gevonden
Ga zelf van 04/09 tem 12/09 :grin: :grin: :grin:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
ronnyb
Berichten: 525
Lid geworden op: 08 nov 2005, 22:12
Woonplaats: antwerpen
Locatie: antwerpen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door ronnyb »

Wij zijn er verleden jaar aug geweest en in het hotel dat PVDK omschrijft.
Zeker aan te bevelen als aanvangspunt voor de vele bergpassen en wat qwaliteit en qwantiteit en bediening betreft : niks negatiefs te melden( kraak net).
Aankomst en vertrek van uit het hotel is telkens een goede oefening om je ritten aan te vatten,nml 15 haarspeldbochten!!
Prachtige streek, als ik na het verlof terug in ons Belgie landje kwam viel er mij één ding geweldig op, bij ons is het een echt stort.
Sterk aan te bevelen.
grts,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door poestexas »

Ik was voor 2 jaar in Wolkenstein: http://www.latruga.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Leuk pension met heerlijk en overvloedige italiaanse gerechten. Ook gratis, propere en afgesloten garage onder het hotel. Waarschijnlijke vind ik nog wel enkele routes voor de gps.
De prijs valt ook erg mee. Was voor 2 jaar 45€ per persoon in 1/2 pension.
iK denk te mogen zeggen dat ik de streek vrij goed ken en vindt dit pension gesitueerd als ideale ligging in de Dolomieten.
De eigenaars die niet weten wat doen om het je zo aangenaam mogelijk te maken zijn bovendien gewoon om in de zomer motards te ontvangen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Hay
Eind juni gaan ik naar de Dolomieten zou het nodig zijn om op voorhand hotels al te boeken in deze tijd ? Is de eerste grote trip voor mij .
Zou naar Bolzano willen gaan en zou niet te veel autostrade willen doen zodus alle informatie is welkom . Wat is het beste een hotel nemen en vandaar alle ritten doen of meerdere plaatsen aandoen .
Wat neemt men ook al zo mee voor een dag of zeven ? een busje olie is dat ook nodig ?
Sorry voor deze vele vragen maar heb hier geen ervaring mee . Heb al op de forum heel wat gelezen maar men kan geen informatie genoeg krijgen .
Op voorhand al bedankt .
Grtjs
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door Koppel!! »

YOO

Als ge niet te veeleisend zijt moet ge zeker niet op voorhand reserveren, er is wel keuze genoeg.

Qua uitvalsbasis zou ik niet in Bolzano willen zitten, ik denk dat Cortina of Arraba véle interessanter zijn dan, recht in 't hart van de mooiste bergpassen. Of Toblach, rustig, perfecte verbinding met Oostenrijk, en daar heb ik een rustig adresje in de aanbieding, nl. Villa Less (of is 't nu met één S), een aparthotelleke bij een oud koppel die je met open armen zullen verwelkomen. Wel geen eten in de aanbieding, moet, en kan, je zelf maken, of in 't dorp op restaurant gaan.
Ja kan ook voor twee verschillende locaties kiezen, maar elke dag verhuizen vind ik minder en minder leuk, heb 't nochthans jaren gedaan, nu verkies ik echter enkele dagen ter plekke blijven, en heb je 't zowat gezien, dan pas doorreizen.
De kant v.d Dolomieten verder naar Venetïe is niet te onderschatten, minder hoge bergpassen, maar o zo mooi om rijden. Of rond het Gardameer, ook voldoende te rijden daar. Moet er zelf nog is naar toe, nu ik er aan denk :wink:

Wat ge moet meenemen, een busje olie is nooit een overdreven luxe, in de bergen met de motorrem werken kan resulteren in een hoger olieverbruik dan gewoonlijk, altijd leuk om dan toch is te kunnen bijvullen.
Voor de rest is er niets dat een Visakaart niet kan oplossen, ze moet natuurlijk wel gespijsd zijn :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Thx Philip voor de snelle reactie .
Grtjs
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door WimLT »

edargpu schreef:Wow 't begint hier los te komen met de info.
En achtereen met de inschrijvingen ook. Kun jij nog zo'n ± 120 man meenemen die uit den Bosse-boot vielen ??? :mrgreen: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door J-P »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Inderdaad niet in Bolzano gaan zitten maar in St. Ulrich of St. Christina. Wij zaten er ooit in Garni Vernel, prachtig uitzicht op de Langköfel. Heel mooi en erg net geprijsd. Je zit er een stuk relaxter en vlakbij de Sella gruppe. En zoals vernel zitten er nog talloze hotelletjes. Voordeel is ook dat ze allemaal duits spreken.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door Nick Murof »

Koppel!! schreef:YOO

Als ge niet te veeleisend zijt moet ge zeker niet op voorhand reserveren, er is wel keuze genoeg.

Qua uitvalsbasis zou ik niet in Bolzano willen zitten, ik denk dat Cortina of Arraba véle interessanter zijn dan, recht in 't hart van de mooiste bergpassen. Of Toblach, rustig, perfecte verbinding met Oostenrijk, en daar heb ik een rustig adresje in de aanbieding, nl. Villa Less (of is 't nu met één S), een aparthotelleke bij een oud koppel die je met open armen zullen verwelkomen. Wel geen eten in de aanbieding, moet, en kan, je zelf maken, of in 't dorp op restaurant gaan.
Ja kan ook voor twee verschillende locaties kiezen, maar elke dag verhuizen vind ik minder en minder leuk, heb 't nochthans jaren gedaan, nu verkies ik echter enkele dagen ter plekke blijven, en heb je 't zowat gezien, dan pas doorreizen.
De kant v.d Dolomieten verder naar Venetïe is niet te onderschatten, minder hoge bergpassen, maar o zo mooi om rijden. Of rond het Gardameer, ook voldoende te rijden daar. Moet er zelf nog is naar toe, nu ik er aan denk :wink:

Wat ge moet meenemen, een busje olie is nooit een overdreven luxe, in de bergen met de motorrem werken kan resulteren in een hoger olieverbruik dan gewoonlijk, altijd leuk om dan toch is te kunnen bijvullen.
Voor de rest is er niets dat een Visakaart niet kan oplossen, ze moet natuurlijk wel gespijsd zijn :lol:

Grtz, Philip!
toblach, markinkele , va bene va bene :bounce:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door Koppel!! »

YOO

Nick, moet je teleurstellen, de Markinkele is sinds 2008 off-limits voor gemotoriseerd verkeer :-(

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GertH
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 feb 2009, 23:10
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Limburg

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door GertH »

@ edargpu

Hoi, ik heb daar vorig jaar wat rondgetoerd: mooi, mooi, mooi!

Als je interesse hebt: ik heb de volledige reis als GPS routes nog (Mapsource/Garmin). Mail me maar.

Tips: Michelin Kaarten en mini-laptop om routes ter plekke te plannen :-P

Gert
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door MOTOBLOG »

Als je op het einde van het reisverhaal de GPS data er bij halt, kan je één grote zip-file downloaden met daarin alles zoals de roadbooks, GPS-ritten, enz... En alles staat netjes op de interactieve kaart.
edargpu schreef:Das inderdaad al een mooie start Philippe .
Edargpu :thumleft:
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door edargpu »

Zondag ist vandadde.Eerst vroeg uit de veren om als eerste aan het stemlokaal :-? te gaan staan en dan afspraak om 9h15 aan het bezinestation E40 in Wetteren :grin: .
Zaterdag krijgt em nog nog een flinke poetsbeurt alle bagage laden en wijlen weg se.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door Zeppe »

edargpu schreef:Zondag ist vandadde.Eerst vroeg uit de veren om als eerste aan het stemlokaal :-? te gaan staan en dan afspraak om 9h15 aan het bezinestation E40 in Wetteren :grin: .
Zaterdag krijgt em nog nog een flinke poetsbeurt alle bagage laden en wijlen weg se.
Edargpu :wink:
edargpu,

Niet vergeten fotootjes te nemen, en hier snel op 't forum te gooien, dat wij wat mee kunnen genieten.
En verder tellen wij af tot het onze beurt is (04/09 as) :thumright:
Al je tips en ervaringen zijn uiteraard ook zeer welkom

suc6 and have a nice trip :sunny:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
DiggerJack
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
Locatie: ST Job

Re: Reisje Dolomieten

Bericht door DiggerJack »

Goede reis en misschien komen we elkaar ginds wel tegen verterkken 19/6

Grtjs
Plaats reactie