pech in de eifel (Duitsland)

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
jos.gs
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2010, 11:55
Locatie: lummen

pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door jos.gs »

Vandaag kennis gemaakt met de motorrijder in volgende film : https://www.youtube.com/watch?v=nTuBF5L65q0" onclick="window.open(this.href);return false;
Heeft blijkbaar een vaste plaats in Heimbach.( filmke is van 2015 en deze plaats gebruik hij nu nog)
In het filmke op min 7.25 staat hij te wachten om achter een motor aan te sluiten (Mariawalder Straße nr.2 Heimbach ---- N50° 37.998' E6° 28.846' ) is de L249 Heimbach richting Gemund .
Hij neemt zijn overtreders altijd mee tot op de parking van de abdij ( zie filmke min.3.50),daar stond ik vandaag ook, heb 146.86€ betaald voor het negeren van een inhaal verbod en een snelheidsovertreding ( meer dan 100 per uur gereden waar maar 50 toegestaan is )
Hij vertelde me dat hij de slechtste nog niet is ,de boete had veel hoger kunnen zijn en aan die snelheidsovertreding zit een onmiddellijke intrekking van het rijbewijs vast.

Een verwittigd bmw rijder is er .. waard.

Jos.gs
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Werner Von C. »

Ben 'm daar ook al tegengekomen, had 'm op tijd gedecteerd :-)

Kerel met de juiste instelling mijn gedacht.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door st1100 »

Dat is geen pech , dat is 'hoerenchance'. Als je jouw rijbewijs kwijt geweest was , dan was je nog niet thuis geweest ;-) , waarschijnlijk had je dan achteraf nog een naar een duitse rechter gemogen. En 146€ is goedkoper als in België .... dat heb ik ook van hem. ;-)
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door dejos »

Heb dit over een tweetal jaar ook meegemaakt , 103 waar je maar 70 mag rijden , we waren met z'n vieren en elk 103 euro betaald, eerst was er spraak van ongeveer iets over de 700 euro elk.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door KeeS16 »

Dit is de meneer, reeds meermaals gezien 1 keer in 2011 (dacht ik) staande gehouden, ik was toen op een Cb1000R en kon niet goed kijken naar achter mij door de trillende spiegels, Inhaalverbod en te snel , maar dat kon hij op de korte afstand niet juist meten, 95 €.En vorig jaar ik op de K1600Gt was er achter mij een kawa en daarachter zag ik de lampen van de Rt, en kwamen rap dichter. Daar waar ik de foto genomen heb is een kleine parking met uitzicht, daar direct gestopt, en meneer dan maar achter de kawa aan :-)
Afbeelding
Na een droog & natje uit de koffer, kwam meneer weer eens voorbij.

Afbeelding
Afbeelding
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door alfa »

Als hevige Eifelfan die al dikwijls tegengekomen (hij of een collega )
Die truc werkt "niet meer" bij ons, éénmaal een volger rustig aan.
BMW R1100R zonder KFR
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

Goed om weten...
Plan binnenkort na jaren daar niet meer geweest te zijn nog eens eifelrit, vandaar...
Laatst gewijzigd door wolfrider op 21 mar 2017, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Dirk Pauwels »

eigenlijk is dat uitlokking.....
Wel goed voor de RT rijders want al wat voor hun rijdt en een RT in de spiegels ziet gaat nu netjes aan de kant... :mrgreen:

Wat zou er gebeuren als je de onverschrokken en dappere pruis verloren zou rijden.... Hogere boete omdat hij niet tegen zijn verlies kan? :mrgreen:

Ik ben blij dat ik de goeie tijden nog meegemaakt heb, zou niet graag in de plaats van de jongere rijders zijn. Veel betere moto's, veel meer vermogen, betere remmen en vering, maar helaas, niets mag nog.... Saai.... :sleepy1:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door st1100 »

Ja , er mag veel minder , dat klopt wel. Maar 15 jaar geleden was het , op het bochtige stuk naar de ruhrstausee , precies motogp op een zonnige zaterdag. Ik vlam zelf graag sportief door de bochten ,maar dat was erover. Ze moesten ook regelmatig eentje van een boom krabben. En nu mag je op heel het stuk nog 70 en overal volle witte lijn. En ik verschiet daar niet van. Maar we moeten nu ook niet overdrijven , er zijn nog verkeersarme banen genoeg in de ardennen , waar tegen min of meer legale snelheden toch nog veel rijplezier mogelijk is.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Jo De Paepe »

Dirk Pauwels schreef:eigenlijk is dat uitlokking.....
Wel goed voor de RT rijders want al wat voor hun rijdt en een RT in de spiegels ziet gaat nu netjes aan de kant... :mrgreen:

Wat zou er gebeuren als je de onverschrokken en dappere pruis verloren zou rijden.... Hogere boete omdat hij niet tegen zijn verlies kan? :mrgreen:

Ik ben blij dat ik de goeie tijden nog meegemaakt heb, zou niet graag in de plaats van de jongere rijders zijn. Veel betere moto's, veel meer vermogen, betere remmen en vering, maar helaas, niets mag nog.... Saai.... :sleepy1:
Yep , waar is den tijd dat we met de Quickly's alle weken op toer waren ? Heb er ook een beetje heimwee naar en naar de Passenparades ook :-(
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door stefke2 »

Dirk Pauwels schreef: Wat zou er gebeuren als je de onverschrokken en dappere pruis verloren zou rijden.... Hogere boete omdat hij niet tegen zijn verlies kan? :mrgreen:
Ik vrees dat we dan toch waarschijnlijk ons best gaan moeten doen... :wink: Maar ge moogt altijd 's proberen natuurlijk... :mrgreen:
Ik probeer toch altijd een beetje mijn manieren te houden, zeker op onbekend terrein, met de ene moto gaat dat al wat makkelijker dan met de andere... :wink:
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

Dirk Pauwels schreef:..... maar helaas, niets mag nog.... Saai.... :sleepy1:
Dirk Pauwels schreef: ik ben blij dat ik de goeie tijden nog meegemaakt heb, zou niet graag in de plaats van de jongere rijders zijn.....
als "ouwe pee " van bijna 61 heb ik daar zelfs last van... en ik ben echt een zéééér rustige rijder :-(
Laatst gewijzigd door wolfrider op 21 mar 2017, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Dirk Pauwels »

stefke2 schreef:
Dirk Pauwels schreef: Wat zou er gebeuren als je de onverschrokken en dappere pruis verloren zou rijden.... Hogere boete omdat hij niet tegen zijn verlies kan? :mrgreen:
Ik vrees dat we dan toch waarschijnlijk ons best gaan moeten doen... :wink: Maar ge moogt altijd 's proberen natuurlijk... :mrgreen:
Ik probeer toch altijd een beetje mijn manieren te houden, zeker op onbekend terrein, met de ene moto gaat dat al wat makkelijker dan met de andere... :wink:
't is nie moeilijk, die pee doet dat stukske mss 50x per dag...... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Man in Black »

Ik probeer te zorgen dat ik onder de 40km/u te hard blijf. :mrgreen:
Bij bebouwde kom en andere 50/u let ik wel vrij goed op, hier meer als 100/u rijden is het wel een beetje zoeken vind ik. :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Dirk Pauwels »

Jo De Paepe schreef:
Dirk Pauwels schreef:eigenlijk is dat uitlokking.....
Wel goed voor de RT rijders want al wat voor hun rijdt en een RT in de spiegels ziet gaat nu netjes aan de kant... :mrgreen:

Wat zou er gebeuren als je de onverschrokken en dappere pruis verloren zou rijden.... Hogere boete omdat hij niet tegen zijn verlies kan? :mrgreen:

Ik ben blij dat ik de goeie tijden nog meegemaakt heb, zou niet graag in de plaats van de jongere rijders zijn. Veel betere moto's, veel meer vermogen, betere remmen en vering, maar helaas, niets mag nog.... Saai.... :sleepy1:
Yep , waar is den tijd dat we met de Quickly's alle weken op toer waren ? Heb er ook een beetje heimwee naar en naar de Passenparades ook :-(
als je nu zo rijdt steken ze u in den bak en gooien ze de sleutel weg.... :mrgreen:
Mss moeten we Roma worden of zo, die mogen toch alles, zelfs een bewoond huis inpalmen... :lol:
Ik ben van plan om mij terug wat meer met oldtimer moto's bezig te houden, snelheid is wat lager, het gaat allemaal net wat moeilijker en de kick is groter... :grin: Khad eigenlijk mijnen BSA A65 van '63 moeten bijhouden...
Als ze mij nu efkes gerust laten kan ik mijnen Benelli quatro in orde zetten en eens verder werken aan mijn Vespa'ke, kan ik met die laatste toch nog een toerke doen met de quickly's (als ik kan volgen...)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

Man in Black schreef:Ik probeer te zorgen dat ik onder de 40km/u te hard blijf. :mrgreen:
Bij bebouwde kom en andere 50/u let ik wel vrij goed op, hier meer als 100/u rijden is het wel een beetje zoeken vind ik. :roll:
was op een verlaten doorsteekbaantje halfzeven 's avonds waar je normaal 70 mag ,
.. uiteraard mijn eigen fout.. :twisted:
Laatst gewijzigd door wolfrider op 21 mar 2017, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Dirk Pauwels »

Da's de reden waarom ik liever niet meer met de moto naar het werk rij, moet heel de tijd 30/50/70 baantjes doen...de kans om geflitst te worden is dan een pak groter dan op autostrade.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

rij met de fiets naar 't werk..
tenminste, nog even want 1 mei op pensioen , moet nog concreet zevental dagen werken, de rest is nog op te nemen verlof en overuren ... :grin:
dus veel meer tijd om te rijden dan, wordt alleen dubbel uitkijken met mijn pensioenbudget .........
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door Relax »

En krijg je net je rijverbod op de zeven nog te werken dagen...

Komt nog wel: uitnodiging van de politierechtbank, rijverbod en een vette boete. Been there,...
I respect your opinion. But I don't give shit.
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

:-?
Laatst gewijzigd door wolfrider op 21 mar 2017, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door RC30 »

Welk baantje is dat in Merksplas?

Ik heb ook net een flitsboete ontvangen van 80 euro. 92 waar 70 mag. Was met de GS een maand geleden. Laat aangekregen. Gewoonlijk zit dat er na een week al in de bus.
Zondag de Blade weer van stal gehaald en eens een toertje mee gedaan. Op de ring in Geel goed opgelet op de flitspalen en andere zooi. Me zeer braafjes gedragen en geprobeerd om niet sneller dan 70 te rijden. Op een plaats waar ik geen paal zag toch heel eventjes opgetrokken en gas weer dicht. Plots zag ik van die witte streepjes op het asfalt onder me vandaan verdwijnen. Shit.
Hopelijk stond daar vroeger een paal en zijn die strepen nog op het wegdek blijven staan. Anders ook weer een zeer dikke vette boete. Hoe snel ik reed weet ik niet maar wel dik boven de 100.

Vroeger, ja zeker heimwee naar. Maar we zullen het in deze kuttijd moeten doen. En het wordt steeds erger. En dan heb ik het niet alleen over de snelheidslimieten.

Die Duitser in da filmke kan zich lekker uitleven in z'n jobke.
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

stuur pm.
Laatst gewijzigd door wolfrider op 21 mar 2017, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door alfa »

Bebouwde kom 3 de versnelling en er buiten in 4 de aan school 2 de versnelling , word je snel gewoon.
Maar ik reed zo vroeger al , voor mij geen aanpassing(ben dan ook een toerist op motor)
Meestal heb ik alles gezien onder weg en dat kunnen er veel niet zeggen .
BMW R1100R zonder KFR
wolfrider
Berichten: 145
Lid geworden op: 28 feb 2011, 06:51
Woonplaats: in de kempen
Locatie: antwerpen

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door wolfrider »

Relax schreef:......
Komt nog wel: uitnodiging van de politierechtbank, rijverbod en een vette boete. Been there,...
Been there too, gisteren.. :-(
Uitspraak:
300 euro boete + bijdrage slachtofferhulp + 14 dagen rijverbod.
Politie komt mij melden wanneer inlevering rijbewijs.
Boete komt thuis.
alfa schreef:Bebouwde kom 3 de versnelling en er buiten in 4 de aan school 2 de versnelling , word je snel gewoon.
Maar ik reed zo vroeger al , voor mij geen aanpassing(ben dan ook een toerist op motor)
Meestal heb ik alles gezien onder weg en dat kunnen er veel niet zeggen .
ben echt ook zeer rustige rijder,voor mij de eerste keer in 39 jaar veel te snel .....en had de anonieme flitswagen dus niet gezien...
R1150GS 2002 ( + bandit 1250 + harley dyna wide )
https://www.facebook.com/wolfrider999?__nodl" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pech in de eifel (Duitsland)

Bericht door alfa »

Waarom bijdrage aan slachtofferhulp??
Wat heeft dat te maken met te snel rijden?
Verzekeringen zijn er om dat op te lossen en te vergoeden, is er een tegenpartij die niet verzekerd is komt het GMWF ter hulp voor de verzekerde .

Waarom kunnen rook boetes niet rechtstreeks naar het kankerfonds?
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie