Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Afbeelding


Huppakee,

Een volgende episode in het grote 'reizen met kids verhalen-boek' staat klaar om geschreven te worden.
Editie 2018 gaat komende dinsdag van start. Meen en ik vieren ditmaal zelfs een jubileum : onze 10e trip.

Dinsdag trekken we naar een noordelijk gelegen haven, om van daaruit een stalen schuit te bemannen en de woeste zeeën te bevaren, om nadien wat ruige landschappen te begapen.
Tegen woensdagavond zullen wij en ons persoonlijk stalen rijtuig aankomen in de Trossachs, om vanuit Crianlarich een deel van Schotland te gaan bewonderen.
Er staan wat minder kilometers op het programma tegenover de vorige jaren, en we opteren ditmaal voor een vaste verblijfplaats. Easy going dus.

Schotland dien je volgens ons niet uit te persen. En wij hebben niet het plan om 'alles' in één reis te willen zien.
Onze reis-regio is doordrongen van legendes, folklore en geschiedenis. Met wat geluk vinden we dit alles terug. En meer...
Ons doel is om wat tussen de de Munro's te rijden. Onze basiskamp (Crianlarich) is zelfs simpel vertaalt ''big moutain' in het Gaelic.

Laat de whiskey en de regen maar komen.
Laat de mannen van Big Country hun gelijknamig topnummer nog maar eens zingen.
Single-tracks en valleien, whiskeys en doedelzakken
We zijn er klaar voor.

Tot woensdag

Cheers
Meen en Pieter
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Laat het reisverslag maar komen,wij zijn er ook klaar voor. :cheers:
Uw verslag leest als een boek,en het is net of wij er bij zijn.
Tot dan.
Salu.
Chris.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door GSrijder »

Chris Wils schreef:Hallo.
Laat het reisverslag maar komen,wij zijn er ook klaar voor. :cheers:
Uw verslag leest als een boek,en het is net of wij er bij zijn.
Tot dan.
Salu.
Chris.
Tiens, ik ben net van hetzelfde gedacht. Ga dit zeker volgen vermits wij binnen 2 weken ook Schotse ponden gaan uitgeven :-D
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Den Dirk »

ik zit al klaar! :wink: :-)
I like my bike!!
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door V »

Den Dirk schreef:ik zit al klaar! :wink: :-)
:bsstupid: Grtz Marc
Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 1: Herent tot Ijmuiden (NL) – 03 juli

Easy going vanaf dag 1.

We verlaten op het voorzien uur onze mansion en wuiven met een vreemde mix van zenuwachtige blijdschap naar jan en alleman in onze straat. Schotland ging al enkele jaren met de tweede plaats lopen tijdens de finale beslissingsronde, maar ditmaal heeft ze de beker kunnen binnenhalen.
Hey Meen, naar wie wuifde jij eigenlijk in onze straat ? Huh, ik deed gewoon mee met jou. En wie heb jij dan wel gezien – vervolgde ze? Niemand, maar het leek me leuk om zomaar eens m’n hand omhoog te steken en te zien of jij mee zou doen. 2 seconden later krijgt m’n helm een eerste slag te verwerken.

De zonnestralen priemen los door onze motorpakken, de rubberen zolen smelten van de schoenen af en het brandalarm gaat af in onze helmen. Verdorie het is warm. De eerder afgestudeerde waarzeggers met het keuzevak ‘weersvoorspellingen’ brabbelen gelukkig dat het zowel aan de kust in Nederland, als in Schotland flink wat frisser is. Laat ons hopen dat ze niet gedelibereerd waren voor dat vak.
Svetlana IV begeleidt ons gedwee richting de Ijmuidse haven. Inderdaad, we zitten dus ondertussen al aan het vierde geslacht van deze elektronische Russische GPS-familie. Geen simpele familie hoor. Er horen zelfs 425 pagina’s aan gebruiksaanwijzingen bij. Iemand moet dus ooit van zichzelf hebben gedacht dat dit wel eens de perfecte job zou kunnen zijn voor hem/haar. Ik beeld het me al in : Se pa en ma, ik ga een dik boek schrijven. Dan gaan ze dat vertalen in zowat alle talen die er bestaan, niemand zal het lezen en toch zal ik er m’n beroep van maken. Jaja manneke droom maar verder … en met een grimas vol medelijden kijken pa en ma naar hun totaal losgeslagen kind, zich afvragende waar en wanneer het ooit is misgelopen tijdens de opvoeding. Weten zij veel, dat er waarschijnlijk meer Tomtom gebruiksaanwijzingen zijn, dan het aantal edities van de laatste Harry Potter.

Maar waarachtig, het is frisser aan de kust. Bij de laatste tankbeurt op ‘het vasteland’ kletsen we nog even met een avontuurlijk uitziende Nederlandse motard, die ons bereidwillig een eetlocatie in de haven aanwijst. 5 tellen later zitten we op een schaduwrijk terras, een gehaktbal met pindasaus te eten, tussen de bejaarden en de meeuwen. Ik snap nog altijd de link tussen beiden niet, maar het is duidelijk dat ze elkaar daar gevonden hebben. Vanaf dat de ene partij z’n tafel verlaat, komt de andere onmiddellijk kijken of zij zich daar niet kunnen neervleien en een graantje meepikken. Met de glimlach bekijken Meen en ik de taferelen, totdat er een bijziende meeuw onze tafel in het vizier krijgt en een aanval uitvoert. Howla makker. Zo niet hee. Van onze pindasaus blijf je af. Ik pak die rare witte kip zoals een overbetaalde wereldbeker keeper vast en sjot ‘m tot ver voorbij de middellijn van de haven. Allé vort…

Tijd om een boottocht te gaan maken.
Een eerste inspectie leert ons dat die schuit waterdicht is, heel vriendelijk personeel heeft en goei bedden.
Een prima combinatie volgens ons. De zee is strak aangespannen en er is nauwelijks deining. ’t Schijnt dat dit helpt tegen enige waterwaggelziekte. Hetgeen we hiermee ook kunnen bevestigen. Na een zonsondergang om ‘u’ tegen te zeggen, luisteren we nog even naar de troubadour van dienst en die brave man is zo bereidwillig om ons vriendelijke te willen helpen met het activeren van wat knikkenbollende bewegingen van ons hoofd.

Morgen een engel groeten, een paardenhoofd begapen en dan trekken we naar de Schotse Midlands.

See-ya later

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 2: Newcastle (UK) tot Crianlarich – 4 juli

Oeeeeewie, dit was lekker rijden.

Zoals gezegd, nadat we die sloep en de bordercontrole vaarwel hebben gezegd, trekken we eerst naar een nieuwe stalen attractie. The Angel of The North. Een ferme en ietwat omstreden constructie die al lang op mijn te-zien-lijstje staat. En nu we hier toch in zijn buurt zijn, is een omwegje van 45minuten ook niet echt veel hé. De volgende halte is een dikke 2uur verder te vinden. The Kelpies. De twee grote paardenhoofden zijn imposant en echt wel de moeite, maar voor ons ook te toeristisch. Inclusief parkeergeld en verplichte wandeling. Daar doen we dus niet aan mee. Hey Meen, jij lost dit wel op door al rijdende, op de autostrade, een foto te trekken zeker ? Euh … moet dat ? Mwoa ja, probeer maar schat.

En vanaf dan start het plezier van het motorrijden. Bon, we zouden nog wat eerder rijplezier hebben kunnen vinden, maar omwille van de tijd die we hebben besteed aan engel en paard, moeten we wat inhalen. Anders zou je al veel eerder, vrolijk wat kleinere banen kunnen opzoeken. Dit zal zowat voor de eerste keer zijn, dat ik akkoord ga met de vooropgestelde snelheidslimiet van 95 km/u. Een heel leuke snelheid trouwens om op schieten en zelfs een heel uitdagende om aan te houden in de bochten. Maar goed, als ze het voorschrijven… Die Schotten zullen wel weten wat ze op die borden drukken. Lijkt me…

We hebben ditmaal bewust niet teveel kilometers op onze lastenlijst gezet. Het is vakantie, We nemen onze tijd. We trempen wat. We drinken iets op een terrasje. We rijden. We bezoeken een vervallen kerkhof met waarschuwingsborden over onstabiele ondergronden. Nounou, val daar maar eens in een putje… We rijden nog wat verder. We stoppen nog eens. We eten een gebakje wat we nog niet kennen. We kunnen het binnenhouden.

Oprecht een mooie dag vandaag.
Nog een douche nemen, iets eten, een wandeling langs een riviertje en we ronden af.

Morgen een klein beetje noordelijker rijden en dan afdraaien naar het westen. En dan vermoedelijk afsluiten met een avondrit.

We zouden namelijk graag nog eens op een berg zitten.

En gewoon wat kijken…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door WILBIKE »

Prachtnatuur en prachtfoto's...
Ik vind Schotland het mooiste land van Europa, heel puur en zo divers, met het weer moet je wat geluk hebben maar de juiste periode doet al veel!
Proficiat met de erg mooie beelden, indrukken om nooit te vergeten... :grin:

Wilbike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Den Dirk »

ik was er over 2 jaar, ook met m'n dochter, wij hadden wel véél regen...
geniet ervan !! :wink:
I like my bike!!
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door GSrijder »

Weer een verslagreeks om elke dag naar uit te kijken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 2: Crianlarich tot Crianlarich – 5 juli

Tja, wat valt er eigenlijk over Schotland te vertellen ? Ik zou het begot ni weten.
Is dat nu echt, zoals ze zeggen, het mooiste land ter wereld ? Weet ik veel. Ik heb ze nog niet allemaal gezien.

Alleszins, na een Engels ontbijt met zwarte pudding trekken we de baan op en de natuur in. Zo’n ontbijt geeft een mens ontegensprekelijk vleugeltjes en een vier uur durend laat-me-nu-maar-gerust gevoel. Morgen misschien toch maar eens vragen wat de ingrediënten zijn van die zwarte pudding. Één ding is me echter nu al zeker: pudding is het niet! Meen kijkt zelfs plotseling heel geïnteresseerd naar de afwerking van het plafond, als ik haar een hapje wil aanbieden. Huh. Watje. Denk ik bij mezelf.

Een outfit-switch later heb ik weer een motorstuur in m’n handen en zit het watje fluitend achterop. We hebben snel ons ritme van gisteren teruggevonden op de baan naar Ford William. Maar 2 dorpen verder passeren we een auto die achteloos vanuit de zijberm onze aandacht trekt. De ramen zijn stuk. Er liggen nonchalant overal kledingstukken en allerlei spullen. En om het plaatje helemaal af te maken, ligt hij nog op z’n dak ook. Dit is geen waarschuwende publiciteitsstunt maar pure ernst. Die ligt hier nog niet lang. Er is echter geen betrokken persoon te bekennen. We vertragen wat. We zijn echter de enigen met vragende kronkels in het hoofd. Hetgeen noodzakelijk dient te gebeuren na zo’n ongeval is duidelijk achter de rug. Toch wel even diep inademen en de rechterhand wat meer gedempt aan de pk-kraan laten draaien.

Ondanks deze indringende wake-up call zitten we snel terug in onze eigen motor-modus. De rit naar Ford Williams is er eentje om in te kaderen. Wat een setting. Ik hoor soms uitspraken in de trent van ‘na iedere bocht wordt je getrakteerd op een nieuwe postkaart’, maar zelfs de bochten zijn hier postkaartjes. Het is net de constantheid waarmee je netvlies en hersencellen de opeenstapeling van beeldmateriaal dient te verwerken, dat het geheel hier zo indrukwekkend maakt. Ieder beeld dat je krijgt is mooi. Maar zo is er ook wel meer moois te vinden in andere landen. Het verschil zit voor mij in de onuitputtelijkheid van de beeldsalvo’s. Amai menne frak.

Ford Williams laten we links liggen. Of dien je hier in de UK te zeggen : laten we rechts liggen?
We zijn op zoek naar een terrasje en hoe raar ook … we vinden er geen. Dus knodderen we maar verder richting westen, richting een brug die een flinke marketing-boost heeft gekregen door het Harry Potter circus. Toeristisch natuurlijk. Maar toch ook lekker mooi.

Net voor we nog wat westelijker in het zoute water zouden sukkelen draaien we noodgedwongen af naar het zuiden en nemen afscheid van de rest van de weggebruikers. Straf. Een weg om vingers en duimen van af te likken en geen schaap of kat op de baan. Ik zou liegen. We passeren enkele motards. Ook toeristen. Wij lachen. Zij ook.

Een uur later staan we aan een drijvend vraagstuk genaamd ‘overzetboot’. Optie 1: een uur wegdek en rijden. Optie 2: de overzet en nadien terras. We leggen de motor even stil en terwijl Meen een denkbeeldige xls afwerkt met voor- en nadelen, komt de wachtrij aan de overkant van de straat in beweging richting overzetboot(je). Ik delete snel Meen haar xls en rij er achteraan. Ik hoor wat protest achter mij. Blijkt dat mijn rechtvaardige dochter ervan uitging dat er eerst ergens een ticketje moet gekocht worden en dat ze het maar een wankel idee van mij vond om zomaar gratis mee op een boot te willen glippen.

Alleszins, het terras doet deugd. Dan nog een uurtje oostwaarts rijden en dan zijn we klaar voor de avondfestiviteiten. Luchtigere kledij, aperitief, boekje, etentje en nog wat van die typische-toeristen-spielerei. Svetlana denkt er echter anders over. Ik merk ergens een miniweg richting een vallei, leun wat naar rechts, duw hier en daar op handvat en dirigeer de GSA naar een nieuwe rijrichting. Svetlana tovert een leuk draaiend icoontje op haar voorhoofd en denkt 10 seconden na, voordat ze me laat weten dat ze akkoord gaat met onze beslissing en deze omweg wel kan puimen. Straf. Ik dacht nochtans dat dit een vallei was die ‘doodloopt’ op een bergmeer. Wederom een beeldje van een setting. En duidelijk wat gelijkgezinden hier, die met een tent deze vallei zijn ingetrokken om de nacht te overbruggen. Om de zoveel kilometer zien we er wel eentje staan, langs de kant van het riviertje met een uitzicht om slappe knieën van te krijgen. Knappe vallei. Verdraait smal baantje. Na twaalf kilometer wordt de weg ietwat breder en komen er signalen vanuit onze elektronische gids. Ze vermoedt dat we er hier wel in zouden slagen om rechtsomkeer te maken op het smalle baantje en maant ons aan om terug te keren. Ik vraag Meen om haar oren even te bedekken en laat die Russische feeks even duidelijk weten dat je met een motor overal kan rechtsomkeer maken. O-ve-ral! Daar hoef je echt geen 12 kilometer en 20 minuten voor te wachten, om ons dat te laten weten. Bon, chance dat de vallei zo knap is.

Hierdoor komt onze geplande avondrit wel wat op de helling te staan.

Maar hey … morgen zijn we hier nog een dag zeker ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

en nu m'n dochter uit haar slaap halen
:-)
Laatst gewijzigd door P-man op 06 jul 2018, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Poukah »

"Ik wil ook!!!" Denk ik dan...
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 4: Crianlarich tot Crianlarich – 6 juli

Bij de ontbijttafel werd al snel duidelijk dat we de dagindeling wat zouden opschuiven naar latere uren. Kortom, we rekken het ontbijt, kletsen wat bij een sjat koffie, nemen nadien nog een boek in de hand en planten ons op het terras van de B&B. Tegen een kleine 11 uur vinden we dan toch de energie om onze harnassen en helmen aan te doen, en om het stalen paard uit z’n stal te halen.

Vandaag staat volledig in teken van het oppakken van de eerder gekregen tips en van een avondrit.

Van de eene kregen we een nogal leutig baantje als voorstel, er kwam ook nog ergens een colosseum op de proppen en van onszelf kregen we een avondopdracht. Dus alvast bedankt iedereen voor de tips en de opdrachten. Het maakte er weer een fijne dag van.

Vanuit Crianlarich is het zowat recht naar het zuiden, richting Helensburgh om van daaruit even af te draaien naar links, om aan een andere oever terug naar het noorden te rijden via een baantje dat werd gemaakt door een wegeningenieur die duidelijk in een vorig leven ervaring had opgebouwd als roetsjbaanarchitekt. Ni gewoon. Hoe haalt iemand het in z’n hoofd, om zo een geweldig traject te kunnen neerplanten als kustweg. Ik vermoed dat de wegenwerkers zich ook moeten geamuseerd hebben bij het gieten en pletwalsen van die asfalt. Ik hoor ze al tegen elkaar zeggen; Se James, is dit er niet wat over ? Dit kunnen we toch niet maken, man ? Zouden we hier wel mee weg komen ? But off-course friend, wees er maar zeker van dat iedere motard ons een staande ovatie zal willen geven. We worden hiermee wereldberoemd.

En inderdaad, ze zijn nadien ontslagen omwille van een nooit eerder gezien bochten-en-bulten traject, op de rand van toelaatbare. Zelfs lichtjes onverantwoord. Maar ze hebben alleszins mijn staande ovatie.

Een half uur later duiken we opnieuw naar zo’n pretparkbaan die enkele ontslagen met zich heeft meegebracht. Ditmaal een bijna twee uur durende rollercoaster, waarop niemand anders te zien is. Enkel de grind in het midden van de single track maakt dat het alsnog een uiterst gefocuste rit is geworden. Waarachtig een schitterend baantje tussen Kilchrenan en Kilmelford. Van daaruit gaat het terug noordwaarts tot in Oban. Ik las hier eerder iets van een colosseum. Oban bleek er eentje in de aanbieding te hebben, dus misschien ging de tip hier wel over. We nestelen ons eerst op een terras in de haven voor het avondeten en we nestelen ons nadien op het uitzichtpunt van het colosseum om de zon z’n dagelijks eindgeneriek te zien passeren.

Enkel de schemering en een frisse avondrit van een dik uur scheiden ons nog van de B&B. Voor ons alvast een mooie combinatie. We snoeren alles stevig toe en concentreren ons nog een laatste keer vandaag.

De bedden roepen luidkeels.

Het was janvermille weer een mooie dag.

Morgen zou misschien ook wel eens kunnen slagen : dan trekken we de Highlands in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Jan en Greet »

:shock: Respect :!:
Dit staat op mijn bucket-list om dat met de kleinzoon te beleven...
Man, man...om stil van te worden...
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 5: Crianlarich tot Crianlarich – 7 juli

De B&B uitbaters maken het ons moeilijk. Als we hen laten weten waar we vandaag naartoe trekken, zie ik ze nadenken en diep graven en afwegen en er een detailkaart bijnemen en en en …
Nu is het aan ons om na te denken en af te wegen wat we met die informatie gaan doen. Trekken we ver de Highlands in, of kiezen we voor een kortere rit met een aaneenschakeling van must-see’s?
We zien wel onderweg.
Off we go.

De meeste liggen toch op de eerder door ons gefluoriseerde weg.

verzameling miniwatervalletjes omwille van wat door de eeuwen heen samengerolde steenblokken. Weliswaar betrekkelijk droog, door het goede weer. Ze blijven hier maar met zon en wolken en lekkere rijtemperaturen rondgooien. En we hadden ons mentaal nog zo goed voorbereid op nattigheid.

We kregen van de uitbaters ook nog een adres van een typisch Brits hotel, aan de oevers van een meer, inclusief een geweldig terras met navenant uitzicht. En je kan daar lekker koffie drinken met gebakjes. Gebakjes ? Ahaa. Dat is voor mij. My middle-name is ‘de gebakjesman’. Dus na de droge waterval trekken we rechtstreeks naar de luxueuze hotelterraszetelsmetkussen. We draaien de oprit op en voelen ons onmiddellijk niet thuis. We planten de zijpikkel in de luxueuze parkeerplaats en ook de GSA voelt zich niet thuis; Binnen is het één en al tapis-plein, grote zetels, dikke kussens, hoge plafonds, lusters en enkele mannen die een krant zitten te lezen. Het is er kraaknet en duidelijk van een andere orde dan onze motoroutfits. Can I help you ?
Damn, ze hebben ons gezien. Te laat om te vluchten.

Ik schets het verhaal van de B&B uitbaters, die vol lof waren over dit etablissement en ons hadden aangeraden om even een bezoekje te brengen voor het terras, het uitzicht en de koffie. Oh dear. We don’t serve coffee. Maar maak gerust maar gebruik van ons terras, aan het hotel of aan de waterkant, neem jezelf maar een tasje koffie en op de tafel ernaast vind je gebakjes. Enjoy.
Ik probeer de vraagtekens die rond mijn hoofd opduiken weg te meppen, als waren het ambetante muggen en braaf trekken we in de richting van de koffie- en gebaktafel. Keuze genoeg uit verschillende smaken koffie, keuze genoeg uit een stuk of 12 gebakjes en koekjes. We houden het beleefd en proberen maar 1 smaak koffie en 3 soorten gebak, en trekken dan naar het terras. Langsheen de fauteuils, langsheen de krantenlezers en over een nog dikkere tapis-plein. En nog voelen we ons niet thuis.
Na een kwartiertje horen we de roep van de Highlands en ruimen ons boeltje bij-elkaar om hetzelfde traject in omgekeerde richting af te leggen. We zeggen dag tegen de kranten. En de kranten zeggen vrolijk dag terug. Aan de receptie haal ik m’n portefeuille boven, maar die handeling activeert enkel twee handjes die in mijn richting beginnen wuiven. Een 20secondengesprek later is het duidelijk dat we hier echt niet moeten betalen. ‘U heeft uw eigen koffie moeten uitschenken, meneer, daar hoeft u absoluut niet voor te betalen’. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd, een tik op haar antiek achterste en we trekken terug naar de GSA, die al kwispelend laat weten dat hij dit onroerend goed snel wil verlaten.

De volgende halte is een whiskey distilleerderij. Nog wat onder de indruk van de vorige koffie-ervaring, zijn we hier eveneens onder de indruk. Niet van de distilleerderij, maar van het aantal personen dat uit één bus kan stappen. En die schuiven net aan de ingang aan, op het moment dat wij de motorspullen in de koffers hebben gestoken. Bye-bye bezoekje. Daar gaan we echt niet achter huppelen. Dus trekken we maar weer naar de motorkoffers en grabbelen de inhoud daarvan terug bij elkaar.

Highlands here we come

Dedju dedju. Ik stop met daarover te schrijven zulle.
Schotland is zo’n beetje teveel aan het opscheppen over zichzelf, vind ik. En jezelf zo alle dagen laten zien aan de toeristen hoeft nu ook niet echt. Jongens, wat een showland is me dat. Ma zo ne stoeffer! OK, het is dan wel mooi en uniek, maar enige vorm van bescheidenheid zou wel gepast zijn. Maar neen … altijd maar pronken en showen. Genoeg voor mij. Ik stop ermee.
Dus voila, daar zijn we ook weer vanaf. Dat is weer een zorg minder om over te schrijven.

We rijden natuurlijk weer veel te lang, in dat pronkerige landschap, maar slagen er toch in om tegen een 18u terug in onze B&B te raken. Flink op tijd om te douchen, te gaan aperitieven en om ons voor de laatste keer te laten verrassen door eten wat we niet kennen. Kortom … hagis, here we come.

Nadien inpakken, verslag in elkaar boksen en bed in.

Morgen verlaten we het Schotse pand.
En gelijk ook het Schotse land.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door GSrijder »

:happy1: Verdikke dat gaat weer te vlug gedaan zijn.

Meen poseert met de nodige flair en gesten :-D
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door P-man »

Dag 6: Crianlarich tot Newcastle – 8 juli

Laatste ontbijt in Schotland. Laatste rit in Schotland.

‘Ahaa, het heeft eens geregend’, flitste er door mijn hoofd als ik de gordijnen opentrek. Prima. Met wat geluk regent het subiet ook nog. We hebben echt geen nachtferry genomen of Schotse ‘pudding’ als ontbijt binnengeduwd om dan Schotland te verkennen onder een zonnehemel. Belange ni. Ze hebben zelfs de mosquitos opgeborgen voor ons Die hebben we ook al niet gezien. En een doedelzak ook niet trouwens.

Een snel google-onderzoek door Meen leert ons dat black pudding, eigenlijk een soort Ierse bloedworst is. Jammie. En dat op een nuchtere maag. Jij ook nog een stukje, Meen ?

Alleszins, via kleine baantjes trekken we terug zuidelijker. Nog een uurtje binnenbaantjes, dan een uur doorsteken via 70miles/h beton en dan nog eens terug de kleine hort op. Crossing the countryside, of zoiets… Schitterend rijden is dat. Het lijkt eindeloos lang en eindeloos wijds. De regen is nergens te bespeuren, maar de wolken zijn fenomenaal. We passeren nog het beeld van Stirling, de grondlegger van de SAS, die voor eeuwig over de velden mag rondturen. Wat een afscheidsrit…

Vrolijk op tijd komen we aan bij de ferry, droppen onszelf nog eerst op een terras voor het obligate gebakje en gaan dan maar de machine verankeren aan een andere machine. Als ik nadien door de buik van het schip loop, merk duidelijk dat iedereen z’n eigen manier heeft om z’n motor vast te snoeren. Onze GSA vindt het alleszins goed genoeg. Bon, we droppen wat bagage in onze kajuit, switchen naar matrozenoutfit en gaan klinken op onze zeetocht. De Skybar bovenop onze grote boot zal nog een tijdje onze vriend blijven. We blijven er zowat zitten tot de zon onder gaat. Ladderzat, al waggelend, trekken we arm in arm en al zingend door de bootgangen. Iemand jaagt ons z’n kajuit uit. Oeps, verkeerde hut, sorry. De deining in onze hoofden is echter totaal compatibel met de deining van de boot. De alcoholische schommelende yin en de zeezoute dobberende yang zijn perfect in evenwicht. Hierdoor kunnen we volledig in zen en balans de donsdekens over onze hoofden trekken.

Morgen rijden we door Nederland.

Op een autostrade.

Wat een ontnuchtering.

Wat een kater…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Poukah
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 nov 2016, 11:50
Woonplaats: Herent

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door Poukah »

Mooi mooi mooi! Dringend ene gaan drinken!
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door GSrijder »

Jammer dat het weer gedaan is.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door BéRTke »

Schit-te-rend !
Weeral volop genoten vanaf de eerste regel tot en met de laatste foto !
Tip : Kunnen we volgend jaar met alle forumleden geen collecte houden zodat P-man 2 weken op stap kan gaan ? :mrgreen: :mrgreen:
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door YOwan »

weer met plezier Uw (en Meen) avonturen gevolgd...
topverslagske !
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door lucsa »

Dank om ons te laten meegenieten.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
GS Mon
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:52

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door GS Mon »

Suuuuuper !!!
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Reisverslagen met kids : The Trossachs - Scotland

Bericht door speedi007 »

Prachtige trip, prachtige foto's en tekst!! :thumbright:
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
Plaats reactie