Hallo,
Ik ga voor een tijdje (wrs 2 jaar) verhuizen naar de VS. (werk-toestanden...)
Ik zou graag mijn GS meenemen. Verhuisfirma heeft laten weten dat ze geen moto's boven de 250cc shippen
Dus contact opgenomen met motofreight.com : zij kunnen zonder problemen de motor verschepen, maar zeggen mij dat importeren waarschijnlijk niet zal lukken.
Hoe ik het tot nu toe begrijp is het zo: voor een reisje Noord-Amerika geen probleem. Je vraagt een uitzondering aan (EPA exemption) die 1 jaar geldig is, en je kan je motor zo importeren. Dit onder de voorwaarde dat het voor persoonlijk gebruik is en je hem terug exporteert.
Andere optie is definitieve import, en dus voldoen aan de Amerikaanse uitstoot/veiligheid reglementering. Blijkbaar vrij onhaalbaar?
Iemand ervaring met zo'n dingen? Ik zou ofwel permanent willen importeren, ofwel gewoon meerdere keren 1 jaar EPA exemption krijgen? Iemand idee of dit kan? Desnoods effe terug exporteren naar Canada ?
Alvast bedankt!
Hans
Verhuis VS: import motor
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Verhuis VS: import motor
R1100R '98 - R1200GS '11
-
- Berichten: 1161
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Verhuis VS: import motor
ik zou contact opnemen met de US ambassade in Brussel om de mogelijkheden na te gaan.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Verhuis VS: import motor
Ik zou daar ene kopen en na 2 jaar terug verkopen, veel minder miserie. Als je wat uitkijkt en mits gunstige dollar koers ga je daar weinig verlies op maken. Een europese moto ga je daar niet ingeschreven krijgen zonder een en ander om te bouwen, keuring etc.... Uwe belgische moto in de motteballen of verkopen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Verhuis VS: import motor
My thoughts exactlyDirk Pauwels schreef:Ik zou daar ene kopen en na 2 jaar terug verkopen, veel minder miserie.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS