Duitsland Hatz

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
JOHANSMEETS
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2014, 21:33
Woonplaats: Peer

Duitsland Hatz

Bericht door JOHANSMEETS »

Hallo
Ik ga in begin september touren in Duitsland meebepaald in Hatz,zoek in deze streek één hotelletje.
Heeft iemand soms één adres,en tips wat in deze streek zeker moet gezien hebben en welke routes gereden.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Is ongekend voor mij.
Bedank voor de tip ,lijkt een zeer mooie omgeving en is praktisch even ver als naar Zwarte woud. :thumbleft:
https://www.google.com/search?q=Harz+DU ... rc=_&vet=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Duitsland Hatz

Bericht door Polleke G »

Deze moet je zeker gezien hebben ligt in het dorpje Zilly
http://www.harzer-bike-schmiede.de/home.html
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

@JOHANSMEETS
U bedoeld toch Harz in plaats van Hatz,
Omdat die locatie voor mij ook interesse opwekte ben ik gaan surfen op net , meerdaagse Bus reizen naar Harz weten intussen de mooiste plaatsen daar en ben die eens gevolgd op hun traject en bingo.
Maak zelf een route via die stopplaatsen en je hebt daar de mooiste plaatsen gezien.
Deze streek word meer door de Hollanders bezocht dan Belgen omdat voor hen dit "hun Zwarte woud is"
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

@JOHANSMEETS
Hoe was je reis naar Harz verlopen ?
Eind deze maand gaan wij 5 dagen toeren in Harz, enige tips van locaties die ik kan pinnen op routes daar?
Vertrekbasis is Braunlage.
gr
A
BMW R1100R zonder KFR
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Duitsland Hatz

Bericht door aantzeetje »

In de éGPS motorritten en motorvrienden" op FB staan er genoeg in de Harz. Je gewoon daar aanmelden. Als je wil kan je je dan ook aanmelden binnen dezelfde groep op MRA. Daar zoak je net iets makkelijker binnen de dbase dan in de bestanden op FB.
https://www.facebook.com/groups/390561961049581/
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Spijtig, FB heb en wil ik niet.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Zal zweten worden. Alle leuke plaatsen en zichten in 2 ritten gegoten.
Is maar zo groot als Antwerpen en Limburg samen.
Ook met hoge temperaturen zal vochtopneming niet verwaarloos mogen zijn. Trippel Harz? Zal wel ni bestaan.
Ben benieuwd daar rijden, voor het drinken. :roll:
BMW R1100R zonder KFR
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Duitsland Hatz

Bericht door Bob »

alfa schreef:@JOHANSMEETS
Hoe was je reis naar Harz verlopen ?
JOHANSMEETS schreef:Hallo
Ik ga in begin september touren in Duitsland
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Bob schreef:
alfa schreef:@JOHANSMEETS
Hoe was je reis naar Harz verlopen ?
JOHANSMEETS schreef:Hallo
Ik ga in begin september touren in Duitsland
:reindeer: :wink:
Dan zal ik de rijbelevenis later wel meedelen.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Mag je met motor naar top van Brocken rijden?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brocken" onclick="window.open(this.href);return false;

Neen dus :roll: :roll:
https://nl.harzinfo.de/harz-vakantie-er ... -1814.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Harz ongekend is onbemind.
Het is er :thumbright: :thumbright: :thumbright:
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Hola motaars,
Hier moet je ooit eens komen.
Ik ga thuis nog wel tips geven maar ben 100 % motor rijden bevredigd dit weekend.
Kan zijn dat ik rap content ben. :wink:
Gene enkele Belg of Hollander tegen gekomen met motor.
En heb er vandaag toch paar honderde gezien.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Duitsland Hatz

Bericht door alfa »

Info Harz.

Opgereden via snelweg tot in Olpe en over Sauerland onder Kassel naar Braunlage, hotel Maritim in half pension (promo Tui 58 euro pp/dag)
via mail "wij komen hotel uitproberen voor grotere groep" en dat werkt nog altijd voor beste kamers. :grin:

Braunlage is de perfecte uitvalbasis om te toeren en er is ook iets te beleven bar met live muziek en danscafe op 300m van hotel.
vlakbij een skilift naar Wurmberg om af te dalen via Bode rivier naar Unterer Bodewasserfall.

Harz gebied heeft enkel flitspalen staan in begin van dorpen onderweg niks gezien zelfs geen politie.
Er zijn stukken waar je soms de zelfde motor paar keer tegenkomt en dat begint aan Netzkater raststatte op kruispunt banen 4 en 81( natuurpark Sudharz)
Is een zeer geliefd stuk voor motoren. Voor de rest mag je daar rijden op de wilde boef altijd mooi.

Glosar daar kan je gratis parkeren op een motorparkeerplaats ( Kaiserpfalz Nord)vlak bij mooi oude markt plein.
Op weg ( Hoher Weg)naar oude markt niet vergeten in Amtsgerichte Glosar(Glas en hout kunst) en daarnaast Grobes Heiliges Kreuz(oude ziekenhuis) binnen te wandelen, is gratis.
Op Glosar markt plein niet vergeten naar beiaard te horen en vooral te kijken met een lekker ijsje in de hand.

Duik nadien zo snel mogelijk terug in gebergte (naar beneden) want wegen boven (36 en L 85) zijn vervelend.
Gewoon in groene gedeelte van Harz blijven rijden zoals op Google maps, maakt niet uit waarheen altijd mooi.
Brocken is verboden voor motoren , maar je kan daar wel naar toe wandelen of met huifkar.
Wij hebben daar 2 dagen rondgereden en heeft toch wat indruk achter gelaten (voortdurend afgeweken van motorrit )
Als motorrijder moet je daar toch eens geweest zijn vind ik, maar pas op normaal regent het daar 200 dagen op een jaar.
Om te zeggen die baan of die baan is mooi ,zou onbegonnen werk zijn.
Rij er naar toe en doe ze allemaal, maar wel in kern van Harz gebied.
Kwaliteit van asfaltwegen is er zeer hoog (95%) fijne asfalt niet zoals in zwarte woud.
Ps. is ook super gebied voor fervente wandelaars https://www.harzgids.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gr
Alfa
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie