pechverhelping in Duitsland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
JOSTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2018, 10:02
Woonplaats: Pulle

pechverhelping in Duitsland

Bericht door JOSTJE »

Hey, ik reis volgende week voor 4 dagen naar Duitsland.Buiten deze reis komen wij praktisch niet in Duitsland met de moto. Bestaat er een formule of aanbieder, waar ik dus voor 4 dagen een pechverhelpingspolis kan afsluiten ingeval dat we pech zouden hebben in Duitsland ? En voor niet al teveel kosten.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door Danny »

De meeste pechverhelpers bieden tijdelijke formules aan
Meestal niet duur. Ff touring/vtbvab of je lokale verzekeraar advies vragen.

Aangezien je er vroeg bij bent heb je rustig de tijd om rond te horen...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door alfa »

https://www.total.be/nl/promoties/total ... oorwaarden" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag de kaart in Total tankstation, activeer die op internet en dag na eerste tankbeurt heb je 3 weken lang pechdienst vanaf thuis.
Is eigenlijk van Touring en heb die al meer dan 15 jaar voor motor en auto.
Mag er zeker niet van klagen.
BMW R1100R zonder KFR
JOSTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2018, 10:02
Woonplaats: Pulle

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door JOSTJE »

Bedankt voor de info. Alleen spijtig dat ik het nu pas lees en dat het zondag is. Maar ik ga morgenvroeg meteen tanken met de wagen en een kaart aanvragen. Dan proberen via internet te valideren en 2 moto's gaan tanken, voordat we vertrekken naar Duitsland. Misschien kan ik het in orde brengen dat ik vanaf dinsdag eventueel kan genieten van deze service. Hopelijk niet nodig,maar je weet nooit. Dank U.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door alfa »

JOSTJE schreef:Bedankt voor de info. Alleen spijtig dat ik het nu pas lees en dat het zondag is. Maar ik ga morgenvroeg meteen tanken met de wagen en een kaart aanvragen. Dan proberen via internet te valideren en 2 moto's gaan tanken, voordat we vertrekken naar Duitsland. Misschien kan ik het in orde brengen dat ik vanaf dinsdag eventueel kan genieten van deze service. Hopelijk niet nodig,maar je weet nooit. Dank U.
Elk voertuig heeft eigen gratis kaart en die is gelinkt aan nummerplaat, dus één kaart voor auto en twee kaarten voor twee motoren.
Auto is 25 liter tanken om volgende dag 3 weken pechdienst te krijgen en elke motor 10 liter voor 3 weken pechdienst. (vanaf thuis en meeste landen Europa)
Paar dagen voor vervaldag krijg je een melding via bericht op gsm dat je terug moet tanken voor nieuwe 3 weken pechdienst.
Natuurlijk is Total niet de goedkoopste pomp , maar neem altijd minimum en rest ergens anders.
BMW R1100R zonder KFR
JOSTJE
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2018, 10:02
Woonplaats: Pulle

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door JOSTJE »

Alfa, vraagje. Als ik morgenvroeg naar een Total met shop zou rijden, zou ik dan zonder tanken de 2 kaarten krijgen. Met identiteitskaart en 2 nummerplaten, of moet ik gelijk tanken?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door alfa »

Dat zou je daar eens moeten vragen of doorzoek de website ervan even.
BMW R1100R zonder KFR
GS ADDICT
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2018, 17:38
Woonplaats: deurne

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door GS ADDICT »

gewoon de kaarten vragen zonder tanken, pas tanken als de kaart geregistreerd is via je computer en je bericht gekregen hebt dat ze geactiveerd is
2350562
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2019, 18:57
Woonplaats: londerzeel

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door 2350562 »

lees goed de kleine lettertjes zit niks in van pech verhelping naar de dicht bijzijnde garage dat is t
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door alfa »

2350562 schreef:lees goed de kleine lettertjes zit niks in van pech verhelping naar de dicht bijzijnde garage dat is t
Wat versta je onder pechverhelping?
Toch ter plaatse proberen te herstellen of naar garage brengen om daar te herstellen.
Mijne maat hebben ze toch vervoerd van Trier naar Beersel.
Dus wat met kleine lettertjes?
In België is dit gewoon dienst van Touring met zelfde service.
BMW R1100R zonder KFR
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door Danny »

Als je pechverhelping van touring hebt met dekking voor België dan geld die ook 100 km over de landsgrens... altijd handig als je ff de grens overgaat
ludo V E
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 mar 2005, 20:31
Woonplaats: 2490 BALEN
Locatie: ANTWERPEN BALEN (kempen)

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door ludo V E »

U moet uw polis goed lezen , er is een verschil tussen pechverhelping en ongevallen verzekering , deze zijn niet hetzelfde . Een ongeval verzekering help u alleen als u een ongeval hebt en een pechverhelping helpt u als u stukken heeft , u kan beide ook combineren en dan is er ook nog een verschil in alleen in Belgie of in de Benelux of in Europa of de hele wereld . En er is ook een veschil in alleen de moto of moto en bestuurder en eventuele passagier , en er is ook een verschil in waar wordt het voertuig naar gesleept de garage van uw keuze of de dicht bijzijnde garage .en ga zo maar door . Eerst alles lezen en vergelijken voor u een beslissing neemt welke u neemt , zodat u niet voor verassingen komt te staan die u veel kunnen kosten .
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door WernerVS »

alfa schreef:https://www.total.be/nl/promoties/total ... oorwaarden
Vraag de kaart in Total tankstation, activeer die op internet en dag na eerste tankbeurt heb je 3 weken lang pechdienst vanaf thuis.
Is eigenlijk van Touring en heb die al meer dan 15 jaar voor motor en auto.
Mag er zeker niet van klagen.

Ik heb deze ook een tijdje gehad .
Tot we iets tegen kwamen in Luxemburg (5 km over de Belgische grens) .
Total assistance gebeld . Ze kwamen de motor depanneren tot de dichts bijzijnde garage . (max 10km) .
Alle depannages verder dan 10 km vanaf de plaats des onheil kost je geld .
In ons geval ging de depannage naar een garagist in Malle ons 495 euro kosten .
Gratis depannage als je tankt bij Total??????? Ik dacht van niet .
Wij hebben er dan ook hartelijk voor bedankt .
R1150GSA
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: pechverhelping in Duitsland

Bericht door alfa »

Mss.dat goede klanten van Total bevoordeeld zijn?
Mijne maat tankt daar wekelijks met 2 auto's .
Van Trier naar motorzaak in Beersel gratis.
Meer kan ik daar niet over zeggen,waarom die wel en die niet??
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie