DFDS IJmuiden Newcastle

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
basty
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:34
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door basty »

Vraag aan de Engeland/Schotland-reizigers. Ik heb voor de Corona-crisis een retour geboekt voor de overzet IJmuiden naar Newcastle bij DFDS. Ik vertrek normaal op 05 juli 2020. De veerdienst is voorlopig geschorst tot 30 juni. De mogelijkheid dat de boeking wordt geannuleerd zit er dus in. Mijn vraag dus : zijn er hier mensen op het forum dewelke deze veerdienst ook hebben geboekt en die ondertussen hebben moeten annuleren en hoe dit door DFDS werd afgehandeld ? Uit de voorwaarden heb ik begrepen als ikzelf annuleer dat ik het betaalde bedrag verlies. Ik blijf wel hopen dat er nog een versoepeling komt voor de reizigers naar UK. Ik heb nog geen contact genomen met hun klantendienst.

Frank
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik heb geboekt van Ijmuiden naar Newcastle voor eind Augustus,en heb de klantendienst gebeld.
Daar heeft men mij uitgelegd,indien ik 45 dagen voor afvaart annuleer zou ik 25% van mijn geld
verliezen,en nadien 35%.
Voor mij is de uiterste datum om te annuleren 14 Juli.
Indien U tussen nu en de datum dat men terug gaat varen een ticket heeft kan U gratis omboeken naar
volgend jaar,en anders verliest U die 25 of 35 %
Het nummer van de klantendienst is 0031/255546666. Hou wel uw boekingsnummer bij de hand.
Salu.
Chris.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door roadster »

Wij hadden deze ferry geboekt voor afvaart einde mei en werden half april door DFDS op de hoogte gebracht dat de reis niet kon doorgaan.
We kregen de keuze om de reis uit stellen naar later dit jaar of een reistegoed voor 2021 (wel te boeken voor 31/12/20)
R1200GS LC
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door Bob »

Je moet het onderscheid maken tussen reizen die kunnen doorgaan en reizen die niet kunnen doorgaan.

Als er wettelijk geen bezwaar meer is om te varen maar jij riskeert het niet, dan zal je de gewone contractuele annulatiekosten moeten betalen. Als inreizen in het VK tot na je voorziene vertrekdatum verboden zal blijven, dan zal DFDS een ander voostel moeten doen.

Let wel: zij zullen zich allicht strikt houden aan de analyse "toegestaan of niet". Als de overtocht mag plaatsvinden maar jij bent er niks mee omdat Boris je een verplichte quarantaine van 14 dagen oplegt terwijl je maar een lang weekend wou gaan toeren, dan vrees ik dat DFDS de reis niet als onmogelijk zal beschouwen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
basty
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:34
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door basty »

Alvast bedankt voor de reacties. Het blijft een moeilijke voor mij. Doel van de reis 12 dagen toeren in Schotland. Ik kijk er naar uit na een jaar hard werken. Ik doe de reis volledig solo, ook de logementen zijn als single vastgelegd. Ook 2 van deze logementen komen in het gedrang (via Booking.com). Ik kan gratis annuleren maar bij 2 logementen ligt de annuleringsgrens reeds op 22 juni en laat 1 daarvan nu juist mijn streefdoel zijn (met 3 overnachtingen). Probleem denk ik dat DFDS 30 juni als grens heeft gesteld en dat ik vandaar niets van hun vernomen heb. Ik ga het nog even aanschouwen en eventueel de 2 logementen tijdig annuleren. Hopelijk krijg ik op 1 juli goed nieuws van DFDS, indien niet ga ik voor de tegoed bon en annuleer ik al de andere logementen.

Thxx Frank
Kils
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jun 2011, 14:25
Woonplaats: Gochar, Sorbas,
Locatie: Almeria, Spanje.
Contacteer:

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door Kils »

Als je 12 dagen gaat moet je vanaf vandaag vanuit het buitenland en naar het Verenigd Koninkrijk reist, moet na aankomst verplicht twee weken in quarantaine. Deze maatregel geldt ook voor Britse burgers. Dus veel vakantie heb je niet.
Afbeelding
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door st1100 »

Ik had ook een hotel via booking.com voor een shortski-vakantie (in maart). 2 dagen voor vertrek sloot echter het skidomein , normaal moest ook een stevige annulering betaald worden..... Op de site van booking kan je een verminderde annulering aanvragen. Best uitleggen dat 12 dagen vakantie met 14 dagen quarataine geen optie is. Uiteindelijk moesten we niks betalen.....
:thumbup:
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door janneman »

Wij vertrokken normaal gezien met 3 personen en moto's nu maandag. Is enkele weken terug geannuleerd door de maatschappij zelf en het voorschot werd volledig terugbetaald, automatisch.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door Chris Wils »

Dit was mijn vraag op 9 juni.
Hallo.
Ik heb gelezen dat men nu 14 dagen in quarantaine moet als men naar het VK reist.
Ik zou maar voor 4 dagen gaan, dus moet ik nu 14 dagen op hotel voor een verblijf van 4
dagen?

Dit is hun antwoord op 11 juni.

Beste meneer Wils,

Op dit moment is het zo dat de Quarantaine regeling tot eind Juni dus wij houden goede hoop dat het weer weg vanaf Juli.
Er is nog geen coulance regeling voor Augustus op dit moment hopelijk komt die er nog maar dat zal waarschijnlijk eind Juni zijn zo een beetje.

Hopelijk hebben wij u voldoende geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,
Wendy
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
basty
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:34
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door basty »

Gisteren een mailtje ontvangen van één van mijn logementen in Schotland. Volgens haar blijft Schotland nog in lock-down tot 15 juli. Vandaag al mijn boekingen inzake logement geannuleerd. Gelukkig kosteloos. Voor de veerboot heb ik van DFDS een mail ontvangen dat ik de boeking kan annuleren zonder bijkomende kosten en dat ik een voucher zal ontvangen voor het reeds betaalde bedrag. Deze moet gebruikt worden voor 01-09-2021 en reizen voor 31-12-2021.

Bij deze ben ik dan ook verplicht om in de nabije toekomst alsnog de plas over te steken richting Engeland/Schotland.

Frank
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: DFDS IJmuiden Newcastle

Bericht door p@rick »

basty schreef:
Bij deze ben ik dan ook verplicht om in de nabije toekomst alsnog de plas over te steken richting Engeland/Schotland.

Frank
Er lijken me ergere dingen in het leven te zijn...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie