couleures d'automne

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

couleures d'automne

Bericht door OlivierToebosch »

Weet iemand met welke toepassing de route is gemaakt voor deze toerrit?
Heb toch veel last gehad om het goed te krijgen in Basecamp. Kan natuurlijk aan mij liggen :-)
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: couleures d'automne

Bericht door aantzeetje »

Denk dat het aan jou ligt. Heb ze net gedownload, uitgepakt met 7-zip en in BC geïmporteerd. Route en track komen perfect overeen. Enkel wat routepunten die nog op afroepen stonden. Voor de rest niks aan de hand.

Buiten dit, zijn in de opties van BC bij toesteloverdracht wel alle vinkjes weg? Zeker deze van herberekenen !!!
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: couleures d'automne

Bericht door GSrijder »

Downloaden, zip bestand geopend met Winrar en dubbelklik: BC opent en importeert de rit probleemloos.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: couleures d'automne

Bericht door OlivierToebosch »

Importeren was geen probleem.
Ik heb gedaan wat ik gewoonlijk doe.
duplicaat nemen
route herberekenen
en dan de nieuwe route over de track leggen.
Een groot aantal keren wou BC een bepaalde weg niet nemen, tot ik twee shapingpoints zo dicht bij mekaar had zitten dat het echt zinloos werd. zoals je logischerwijze met enkel richtingsverkeer zou krijgen
Ook opgemerkt dat het route detail venster een 'mixed' profiel had...Zou zelfs niet kunnen weten hoe je dat klaar krijgt
gewoonlijk splits ik de route in twee en plaats ik 'dicht bij de start' nog twee extra via points, plus een paar harde via points in bepaalde gemeentes voor onderweg herberekenings problemen te vermijden

ik heb er mijn werk aan gehad...
En vandaar dat ik me afvroeg met welke software deze route gemaakt is. Overigens daar geen antwoord op.
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: couleures d'automne

Bericht door aantzeetje »

Bon, heb dus alles opnieuw moeten schrijven omdat bij het versturen van mijn reactie ik terug op het inlog scherm kwam erwijl ik ingelogd was. Klote dus. Dit is een verkorte versie

Route werd gemaakt in BC
Mixed travel wordt gebruikt om bv normale routering met off road te combineren of als er een kaartfout is en je zeker weet dat daar een weg loopt waar er in BC een stippellijn staat (zie foto).
Je opent de route eigenschappen, klikt het viapunt aan van waar je je routering wil wijzigen (rechts klikken, edit via punt, routering op direct routing zetten). Je ziet dan een rechte lijn tussen dat via punt en het volgende. Alle eigenschappen sluiten. Met het potloodje kan je dan eventueel de route juist op de weg leggen zodat de route de weg perfect volgt.

Hieronder een voorbeeld van een mixed travel omdat in de HERE kaart de weg er nog niet ligt (stippellijn)
download/file.php?mode=view&id=7154

In het bestand staan zowel de route als de track. Dupliceren doe je als je bv een alternatieve route naast de originele wil maken. Voor de rrest nergens voor nodig daar de track als referentie dient.
Ik weet niet wat je juist uitsteekt maar nogmaals eens bestand met 7-zip uitgepakt en in BC geïmporteerd. Bij mij staat daar fast travel, geen mixed travel in de eigenschappen van de route.
Route laten herberekenen met mijn eigen 2 motorprofielen in windows BC NTU 2021.10 (motor snelste tijd, niks moeten aanpassen en motor kortste afstand, 5 aanpassingen). Dus geen flauw idee wat er bij jou fout gaat?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: couleures d'automne

Bericht door OlivierToebosch »

Dag aanzeetje, ik weet ook het ook niet. Ben echt geen beginneling met BC...eerder het tegenovergestelde.
Bedankt voor de tip ivm mixed travel, vraag me anders wel af waarom dat ook gebeurde op bestaande wegen.
Enfin, inmiddels is de route opgeslagen, naar mijn zin (met iets of wat te veel shapingpoints, maar bon :-))
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: couleures d'automne

Bericht door aantzeetje »

Couleurs d'automne 2020.zip
kijk eens wat dat deze doet als je hem unzipped en importeert in BC
misschien ook eens 7-zip proberen. Is gratis te downloaden https://www.7-zip.org/download.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie