WARME OPROEP

Heb je suggesties over de website, de forums of iets anders? Laat het ons weten !

Moderator: mdc

Plaats reactie
TonTon

WARME OPROEP

Bericht door TonTon »

omdat ik niet goed weet waaronder ik dit topic moest plaatsen heb ik het hier gedaan.

ik zou namelijk een warme oproep willen doen om , indien iemand een mail stuurt naar zijn ganse adresboek of een deel ervan bv B4B leden , om deze dan onder BCC te zetten en niet gewoon bijgevoegd bij "aan" of onder "CC" want dan kan iedereen al de mail adressen waaronder het jouwe zien en niet iedereen (waaronder ikzelf) is daar mee gediend :sad:
doe je dit niet dan wordt je mail adres ook verder en verder verspreidt en dan is de kans op "spam" groter en groter...zonder nog maar te denken aan virussen :roll:
soms is het vak "aan" met alle aangeschreven personen groter dan de mail zelf :mrgreen:

ik doe het zo als ik iedereen wil "aanschrijven" :
1) zet vooreerst je eigen mail adres in je adresboek
2) start een nieuwe mail en zet bij "aan" je eigen mailadres
3) selecteer in je adresboek alle adressen die je wilt bereiken en kies voor "BCC"..
4) verstuur nu je mail

alvast bedankt voor Jullie begrip :wink:

PS : Wat is BCC?
BCC staat voor Blind Carbon Copy. Het stelt ons in staat om een e-mail te versturen zonder dat de geadresseerden van elkaar weten dat ze 'm hebben ontvangen.
Standaard is het vak BCC niet zichtbaar in Outlook Express. Hoe kunen we dit veranderen?
Klik op "Nieuw bericht". Klik op "Beeld" , klik eenmaal op Alle koppen , Er wordt nu een vinkje voor-
gezet en tevens wordt er in het nieuwe bericht een extra invulvak zichtbaar.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: WARME OPROEP

Bericht door Bob »

Terechte vraag, ik gebruik de optie BCC ook wanneer ik mails verzend naar geadresseerden die elkaar niet allemaal kennen en waarvan ik niet weet of ze het op prijs stellen dat hun mailadres door mij bekendgemaakt wordt.

Omdat ik ook nog alle dagen kan bijleren : waarom jezelf als geadresseerde opgeven ? Je kan toch ook alles in BCC zetten en "Aan" of "CC" leeglaten ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
TonTon

Re: WARME OPROEP

Bericht door TonTon »

Bob schreef: Je kan toch ook alles in BCC zetten en "Aan" of "CC" leeglaten ?
dat wist ik niet :oops: , je kan idd nog altijd bijleren :wink:
Plaats reactie