AANTAL kilometers met je banden

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door judge »

Net terug van de UK en Schotland nog steeds alles in orde met de voorband al over de 26000 .
Zelfs de gs rijders konnen mij daar niet volgen op die vettige wegen en denk er nog even mee verder te rijden .
Denk niet van nog andere banden te leggen dan metzler marathon :grin: :grin: :grin:

groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Jo De Paepe »

Hoi,

post eens een foto van je banden ?
Ik ben echt benieuwd hoe je dat doet om er zoveel km's uit te halen en in welke staat die dan nog zijn
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Relax »

judge schreef:Net terug van de UK en Schotland nog steeds alles in orde met de voorband al over de 26000 .
Zelfs de gs rijders konnen mij daar niet volgen op die vettige wegen en denk er nog even mee verder te rijden .
Denk niet van nog andere banden te leggen dan metzler marathon :grin: :grin: :grin:

groeten
patrick en daniella
Jij met een LT met banden van +20.000 km en zij met een GS, waarin een werkende motor stak? Dat lijkt me vooral iets over je reigenoten te zeggen. Met een LT kan je wel wat, maar je bereikt je grenzen sneller dan met een GS.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Jo De Paepe »

Met een LT kan je wel wat
Inderdaad , iemand die daar goed mee uit de voeten kon moet voor weinigen onderdoen.
Mijn schoonbroer was zo iemand , maar deed slecht een 8000 km met zijn bandjes. en 3000km met zijn midenbok :roll:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door John »

Judge, nu zondag gaat er een rit door in DE, de kurventour. Mogen we daar je rijstijl dan eens bewonderen?
Want dit klinkt als een fabeltje in mijn oren hoor!
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Relax »

Jo De Paepe schreef:
Met een LT kan je wel wat
Inderdaad , iemand die daar goed mee uit de voeten kon moet voor weinigen onderdoen.
Mijn schoonbroer was zo iemand , maar deed slecht een 8000 km met zijn bandjes. en 3000km met zijn midenbok :roll:
Weet ik, maar dan doe je geen 26.000 km met je banden of die GS-ers waren niet vooruit te branden.

Moet me wel ff corrigeren: ik zie nu pas dat het gaat om de voorband. Verder blijf ik bij m'n idee over of normering of rijvaardigheid :-)
I respect your opinion. But I don't give shit.
archi
Berichten: 123
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:11
Locatie: Beveren

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door archi »

Doe met Metzeler Marathon op LT tussen 10 en 12.000 km. Enkel de eerste banden gingen tot 17.000 km mee: nog wat wennen aan LT. Voordien op RT 1100, 1150 en 1200 steeds met Michelin PR rond 10.000 km. Meestal met duo, 100 km autostrade en de rest Ardennen, Eifel of Luxemburgbanen en niet in groep. Rij gewoon vlot, niets zot maar blijf ver van 20.000 km. En aan ons gewicht ligt het ook niet: samen 140 kg. Zal wel zijn zoals met verbruik: ik reed vorig jaar een ritje mee met een vriend die met zijn LT maar aan 4-4.5 l verbruik kwam. Na de rit samen getankt en ik verbruikte ook maar zoveel, maar was onderweg bijna in slaap gevallen...

Eric
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door judge »

Jo van zodra ik de kans heb zet ik het erop als ik een foto genomen heb .
Groeten
patrick en daniella
Jo De Paepe schreef:Hoi,

post eens een foto van je banden ?
Ik ben echt benieuwd hoe je dat doet om er zoveel km's uit te halen en in welke staat die dan nog zijn
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door judge »

Archi,
zeg ook niet dat ik een racer heb dan had ik terug een ander merk gekocht en ben op een leeftijd dat het gedaan is .
Hard rijden kan iedereen is maar een de gas draaien ,technisch en goed is iets anders .
Al rij ik redelijk vlot door kom ik ook onder de 5 liter uit (plaatselijke wegen )
.
Groeten
patrick en daniella
archi schreef:Doe met Metzeler Marathon op LT tussen 10 en 12.000 km. Enkel de eerste banden gingen tot 17.000 km mee: nog wat wennen aan LT. Voordien op RT 1100, 1150 en 1200 steeds met Michelin PR rond 10.000 km. Meestal met duo, 100 km autostrade en de rest Ardennen, Eifel of Luxemburgbanen en niet in groep. Rij gewoon vlot, niets zot maar blijf ver van 20.000 km. En aan ons gewicht ligt het ook niet: samen 140 kg. Zal wel zijn zoals met verbruik: ik reed vorig jaar een ritje mee met een vriend die met zijn LT maar aan 4-4.5 l verbruik kwam. Na de rit samen getankt en ik verbruikte ook maar zoveel, maar was onderweg bijna in slaap gevallen...

Eric
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
judge
Berichten: 213
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:48
Locatie: Schoten
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door judge »

John,
moest ik de tijd hebben en thuis zijn was ik aanwezig en al heb ik nu de tijd niet moet me tegen niemand verantwoorden (niet kwalijk bedoeld)
Maar heb het gevoel dat men hier denkt dat ik een slak ben en niet kan rijden .
Nogmaals ben niet de persoon om te racen en constant op te trekken in het rood en te remmen voor elke bocht .
Om maar te zwijgen van in iemand zijn gat te plakken,maar rij vlot door .
Had in Schotland kletsnatte wegen en overal bladeren en reed constant 50 mijl of sneller in bochten iets minder natuurlijk .
Werk veel op GPS en werk dan oog vooruit en niet elke 50 km een cafe .
Maar goed de meeste willen me niet geloven zal de volgende week ergens tijd vinden voor wat fotos en zien elkaar nog wel ergens .
En voor mijn part mag dit item afgesloten worden ,want wilde enkel weten wat mederijders er mee reden .
Maar heb het gevoel dat men enkel goed rijdt als er maar 3000 mee gereden worden anders ben je en slak en valt in slaap .
Patrick en daniella
John schreef:Judge, nu zondag gaat er een rit door in DE, de kurventour. Mogen we daar je rijstijl dan eens bewonderen?
Want dit klinkt als een fabeltje in mijn oren hoor!
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door John »

Patrick, ik maak je zeker geen verwijten zulle! Wat je eventuele rijstijl betreft. En het was ook niet sarkastisch bedoeld hoor! Maar ik kan gewoon niet geloven dat je zo lang met een (voor)bandje kan doen.
Ook al rij ik op (mijn) gemak. Wat dus neerkomt met DVO achterop, kom ik NOOIT aan die Km.
Als ik alleen rij, en dat gebeurd dus ook tussendoor, zal het daar dan waarschijnlijk aan liggen dat mijn bandjes afzien. :grin:
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Danny »

Allemaal jaloers ja omdat ge zo rap nieuw banden moet leggen :clown:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door John »

Bwha, de laatste twee setjes heb ik maar 50 eurokes per band betaald. Dus hebben we geen klagen wat de funfactor betreft. Scheuren met dienen brommer!! :mrgreen:
Nepal
Berichten: 107
Lid geworden op: 20 jul 2005, 16:35
Locatie: Tongeren

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Nepal »

Motor : R1200GSA
voorbanden :
Michelin anakee 2 (af-fabriek) : 14060
conti TA : 17366
Metzeler Tourance EXP : 13483

Achter :
Michelin Anakee 2 : 9143
Michelin Anakee 2 : 10308
Conti TA :11945
Metzeler Tourance EXP: 7947
Conti TA : 11860 (letterlijk tot op draad versleten)
Nu :
voor ruim 12000 km Conti TA vooraan en achteraan net gewisseld en Dunlop TR91 opgelegd (prognose voor Dunlop 7000 km)
Tuxdelux
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 okt 2006, 23:24
Locatie: tussen Affligemen Ternat

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Tuxdelux »

35000 km :D voor en achter (vooral autostrade) met mijn Metzler Tourance op GS '07. Achterband begon toch wat hoekig te worden. Nu TR91 opgelegd.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door stefke2 »

Tuxdelux schreef:35000 km :D voor en achter
17500km elk, is nog aanvaardbaar eigenlijk... :mrgreen: :mrgreen:
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Den Woesten »

dat is een onderwerp voor het Beemer Cafe !!!!

Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Relax »

Alleen als het over Michelin gaat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door sjezer »

De orgineel montage Continental road attacks waren er beide aan voor de moeite op 7000km (wel 1 circuitdag mee gereden)
Daarna heb ik er een setje Pilot Power2 doorgedraaid, geen idee hoeveel km's ik daarmee gedaan heb.
De Pilot Roads heb ik ook gehad, maar vroegtijdig afgehaald. Dus daar kan ik ook niks zinnigs over zeggen.
Nu ligt er een set Dunlop sport smart2 op. Ze liggen er nu 7000km op en maandag mogen ze zich nog eens bewijzen op een cicuitdagje in Mettet, daarna gaan ze eraf want binnen een week of 2 ga 'k naar de Vogezen en das toch altijd leuker met een nieuw setje banden. (gemoedsrust, stuurplezier :grin: )
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
de Pierre
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 aug 2008, 15:23
Woonplaats: Zemst
Locatie: Vl. Brabant
Contacteer:

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door de Pierre »

John schreef:Dat is in mijn ogen een totaal onzinnige vergelijking. Sorry maar dit is mijn gedacht hierover.
Je rijstijl is van primordiaal belang in deze.
Als ik rij zoals "nen bompa" zal ook ik mijn bandjes langer laten meegaan.
Een weekendje doorgassen met te lage bandendruk en je band is er al aan voor de moeite.
Dus hier getallekes gaan neerzetten? Echt niet :-( :wink:

Zo is dat idd : IK BEN BOMPA maar mijn banden geraken zelden over de 10.000 km
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Nahoj »

27000km met de tourance...
Zowel snel als traag gereden
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door GSMax »

13500 kms met de Tourance EXP en hij was op, en gereden zoals ik altijd rij; sportief toeristisch 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door J@n »

Vooraan 15000km, achteraan 12000km en tot op den draad versleten.:-? Metzeler Tourance (geen EXP) op F650GS twin.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door P-man »

deze week de 30.000 km gehaald met de Anakee II 's.
en volgende week komen er weer nieuwe II 's op (dringend nodig eigenlijk ...)
Voor mij zijn ze dik in orde.
Maar ik rijd dan ook nooit sneller dan 190 km/h en trek nooit door tot 10.000 rpm op de 1150GSA.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: AANTAL kilometers met je banden

Bericht door Koppel!! »

M'n eigen persoonlijk record verbroken, 17000km met de Michelin Pilot Road 3 op de R1200RT :razz:

Nu maar is Dunlop Roadsmart II gelegd, benieuwd of ze beter zijn dan de PR3's, want die zijn echt goed :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie