anakee III - neen dank u

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Relax »

Just.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Danny »

st1100 schreef:Denk je nu echt da t ze bij Bmw mee in zitten om de beste banden op een nieuwe moto leggen. Redelijke banden waar ze de beste deal krijgen , zal wel eerder het geval zijn zeker. Dat is dus geen punt pro......
Hm BMW levert te pas en onpas met andere banden...'t lijkt erop dat ze iedereen willen tevreden houden die een passende band produceert voor hun GS. Anderzijds zijn ze met sommige banden nooit geleverd dus dat zal ook wel iets willen zeggen.

Ik blijf maar rijden met de gewone Tourance, veel te hard, spekglad, onstabiel etc etc... al 16 jaar in productie dat zegt voor mij genoeg, ongeacht wie hem nu af fabriek legt, op forums afkraakt of wat dan ook.

Voor mij scoort die nog steeds super :mrgreen:

Over de A3 wil ik toch nog toevoegen dat de Mil een -heel- erg vlotte rijstijl heeft en als ie er tevreden van is dan ben ik echt geneigd hem daarin te volgen, als da lukt met mijn " Tourancekes" :clown:
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door RBee »

Op men nieuwe staan ze ook(de A III), de andere nieuwe achter de mijne in de showroom,
stond op Conti Attack 2.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Geert_GS »

Bij de bandenboer geweest en heb onder mijn GS LC de Dunlop Roadsmart II laten plaatsen.
Hij vertelde mij dat de vraag naar de Metzeler Tourance Next sterk is afgenomen alsook
dat er velen niet zo tevreden zijn over de Anakee III .

Het zal dikwijls bij velen ook tussen de oren zitten maar aangezien we toch meer op het
asfalt vertoeven en veel minder of road rijden wilde ik de Dunlops wel eens proberen 8-)


Grtz,Geert
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door RBee »

De 1 was een zeer goede band, enkel tegen einde levensduur last van cuppen.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Mil »

Geert_GS schreef:Bij de bandenboer geweest en heb onder mijn GS LC de Dunlop Roadsmart II laten plaatsen.
Hij vertelde mij dat de vraag naar de Metzeler Tourance Next sterk is afgenomen alsook
dat er velen niet zo tevreden zijn over de Anakee III .

Het zal dikwijls bij velen ook tussen de oren zitten maar aangezien we toch meer op het
asfalt vertoeven en veel minder of road rijden wilde ik de Dunlops wel eens proberen 8-)


Grtz,Geert
Allemaal goed en wel, maar heeft die bandenboer ooit zelf met een Anakee 3 gereden?
Een band afraden om reden van horen zeggen vind ik eigenlijk niet kunnen, en zeker niet uit de mond van een bandenboer...
Bij mij staat er het tweede paar op en ik ben zeer tevreden over deze band.
Hij heeft mij, bij droog én nat, nog nooit in de steek gelaten.
En ik spaar deze bandjes niet, ik heb een erg vlotte rijstijl en soms heel erg vlot :mrgreen:
Om maar te zeggen dat de zijkanten eerder versleten zijn dan het midden.
Leven is het meervoud van lef...
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door RBee »

Tot nu toe moet ik Mil bijtreden, zo'n :thumright: :thumright: bandje.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Vinny »

Ik heb mijne nieuwe GS sinds vorige woensdag en ondertussen staat de teller op 550km. De A3 is voor mij dik in orde. Ik snap al dat gedoe over die banden toch nie goed hoor. Het is toch niet dat ze er Chineese rommel op leggen hé! Ik moet zeggen dat de nieuwe GS toch wel zalig rijdt!!!
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Pollt »

Vinny schreef:Ik heb mijne nieuwe GS sinds vorige woensdag en ondertussen staat de teller op 550km. De A3 is voor mij dik in orde. Ik snap al dat gedoe over die banden toch nie goed hoor. Het is toch niet dat ze er Chineese rommel op leggen hé! Ik moet zeggen dat de nieuwe GS toch wel zalig rijdt!!!
Ik ook niet
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door KLT-SE »

Pff, wat een bandenstrijd, of bandennijd, zoals je wil.

Ik rij op een oude barrel (RT1200GS 2006) tot voor de vorige set met Annakee 2, tot tevredenheid.
Om budgetaire redenen Bridgestone BattleWing er op laten leggen, daar ben ik niet tevreden mee.
Aan de achterzijde een paar keer een onverwachtte zijstap gemaakt, ook bij droog wegdek.

Dan nu de hamvraag:
Wat ga ik er nu op laten leggen: Annakee 2 of Annakee 3* of iets anders.

*Mij bekende forumleden rijden met A3, tot tevredenheid, de demo GSA LC heb ik 2 dagen gereden, voorband wat zweverig op hoge snelheid.
Zag er ook vreemd (hoekig loopvlak) uit, wat volgens mensen die de band al langer rijden verdwijnt als hij warm is.

Zijn er ook rijders die ervaring hebben met de dunlop trailmax?
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door gianni »

altijd anakee op de gsa gehad heb der veel gehad en altijd erg tevreden over geweest ruum 100k met anakee 2 gereden ...

onlangs de dunlop trailmax ne keer geprobeerd
in bochten duidelijk soepeler en vlotter
slijtage vergelijkbaar met anakee 2

Wel is die zen rechtuit op hogere snelheden wat minder

volgende terug de anakee 2, voldoet ruim aan men wensen
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Joker »

Heb er nu ong 1500 km op gereden en nog op geen foutje betrapt en vind ze eigenlijk heel rond staan dus ja. Ritten alleen en met duo!
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door motorijder »

ik ben zondag vertrokken binnen door naar de Ardennen met splinternieuwe anakee 3 banden op de mijn GS en in begin een beetje schuif gevoel maar dat ging over tijdens het rijden. Eens wij in de Ardennen waren de achterveer wat strakker gezet en de banden hebben mij zeker niet in de steek gelaten. op de terugweg via de snelweg gereden . ik heb dus niks negatiefs ondervonden en voor gewoon dagelijks gebruik zullen ze zeker goed zijn, want dan zijn mijn eisen niet zo hoog als in de Ardennen. ik hecht vooral belang aan een band die snel opwarmt en die goed is bij regenweer. ik rijd met mijn bandendruk 2.5 en 2.8 en dat voelt goed. en dat meer lawaai wat ik soms lees dat stoort me niet want een Gs is op zich geen stille moto. En al wat ik er over gelezen heb is dat de band enkel beter wordt na gelang de gereden Kilometers. In een bepaalde test kreeg deze band na 6000 Km een 5 op 5 bij droog en nat weer van verschillende gebruikers. Ik geloof niet dat er in deze tijd nog echt slechte banden worden gemaakt, maar er is gelukkig nog altijd een verschillend gevoel op de weg, zodat er voor iedere rijder wel ergens de juiste band zit. Nu ben ik tevreden over Michelin en op mijn Rt was ik dat niet zo zie je maar.
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
tischke
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2014, 21:26
Woonplaats: zele

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door tischke »

Even een vraagje.Ik heb mijn anakee 3 achterband van gsa lc dit weekend veranderd. 10000 km en was versleten. Ik ben tevreden over de band qua wegligging, spijtig dat de 5mm schaamrand niet wegraakt door het harde karkas. Vermits ik 6 weken moeten wachten op een anakee 3, heb ik de 5tourance next geplaatst. Mijn vraag is nu of er gevaar is met de combinatie anakee voorband die nog goed is voor 10000 km en de tourance next achterband?
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door RBee »

Als je die 5 mm schaamrand niet wil wegrijden, denk ik het niet.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door sjezer »

Simpel: zo'n anakee is géén sportband. Dus voor de gemiddelde chauffeur aan een rustig tempo tot vrij vlot tempo is dat een goede band. Als er echt wordt doorgeveegd, en dat doen maar weinig mensen ook al denken sommigen onterecht dat ze wél hard gaan, dan komen de tekortkomingen snel boven.
Ook bij een MPR3. Brol of bucht is dat zeker niet, maar snoeihard kan je er niet mee rondgaan... Logisch daarvoor is die band niet ontwikkeld.
Mijn eigen ondervinding.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
MarkGS
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2014, 01:02
Woonplaats: Linter

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door MarkGS »

gianni schreef:altijd anakee op de gsa gehad heb der veel gehad en altijd erg tevreden over geweest ruum 100k met anakee 2 gereden ...

onlangs de dunlop trailmax ne keer geprobeerd
in bochten duidelijk soepeler en vlotter
slijtage vergelijkbaar met anakee 2

Wel is die zen rechtuit op hogere snelheden wat minder
Over al die jaren na T66 over Enduro 4, Tourance en Annakee 2 ook bij Dunlop Trailmax gekomen. Vind ik van alles wat onde mijn GS'en heeft gelegen het beste. Zowel op droog maar zeker in de regen geeft deze band mij veel vertrouwen. Slijtage te vergelijken met Ana 2.
Mvg,
Mark
Fre16
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2015, 19:12
Woonplaats: TORHOUT

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Fre16 »

Sinds iets meer dan een maand in het bezit van een nieuwe GS Adv LC ...met als schoeisel Anakee III .

na het lezen van sommige 'horrorverhalen' over deze band op verschillende fora... toch met enige behoedzaamheid op de motor gestapt (sommige zaken spoken toch door je hoofd)

met ondertussen ongeveer 1000km op de teller en met de laatste weken toch wel veel "natte" en koude km's kan ik enkel zeggen dat ik TOT NU TOE nog geen ABNORMALE fratsen heb ondervonden met de banden.
normale fratsen tot nu toe:
achterband zijstapje op een nat metalen deksel in een bocht, maar herstelde zich direct terug op het asfalt
beide banden zijstapje op een rijmplek in een bocht (maar de auto achter mij, met een collega achter het stuur, had hetzelfde voor en dit op vier banden)

bewust zet ik de rijmodus niet op RAIN maar op ROAD of DYNAMIC en probeer ik dezelfde snelheid en lijnen te halen, wat tot nu toe lukt, als met mijn vorige BMW's op "topbanden":
GS Adv (luchtkoeling) op DUNLOP TRAILMAX TR 91, plakte aan de baan op droog/nat, maar cupte enorm en was "op" op 6000km
RT 1200 (luchtkoeling) op MICHELIN PR4, algemeen goede band, maar "op" op 10000km
"op" is in mijn opvatting = slijtage-indicatoren bereikt!
en neen, niet nog maar enkel 16000 km gereden voor de wijsneuzen...

de rolgeluiden zijn inderdaad "te luid"

hopelijk moet ik geen abnormale fratsen posten binnen x- km :wink:
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik rij hem wel op die anakee3, maar vind hem niet wow. De MPRT4, die is wel echt wow..... En die komt er dan nadien op.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Fre16
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2015, 19:12
Woonplaats: TORHOUT

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Fre16 »

u
Fre16 schreef:Sinds iets meer dan een maand in het bezit van een nieuwe GS Adv LC ...met als schoeisel Anakee III .

na het lezen van sommige 'horrorverhalen' over deze band op verschillende fora... toch met enige behoedzaamheid op de motor gestapt (sommige zaken spoken toch door je hoofd)

met ondertussen ongeveer 1000km op de teller

........

hopelijk moet ik geen abnormale fratsen posten binnen x- km :wink:

update:

iets meer dan 4000km op de teller..

op droog wegdek en op DYNAMIC PRO heeft de ANAKEE III nog voor geen fratsen gezorgd.
insturen of van het ene oor op het andere...misschien iets meer "duwen" gezien de band iets "vlakker" is dan sommige andere banden.

op nat wegdek en nog steeds op ROAD/DYNAMIC PRO (RAIN wordt nooit gebruikt):
njee...geen 100% vertrouwen in de voorband; paar stapjes opzij gezet op "normaal wegdek", achterband nog niks.

volgende setje wordt geen ANAKEE III maar PIRELLI SCORPION TRAIL II of misschien de MPR5 (indien passend op GSA) wegens verandering woon-werk met veel autostrade
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Dirk Pauwels »

anakee 3 heeft ondertussen kleine 7000km op de gslc, altijd op voorgeschreven spanning gereden.
voorband rijdt ik af tot op de randjes en zit op de zijkanten op de slijtage indicators, achterband nog een schaamrand en staat vierkant.... stuurt zwaar en veel last van lengte sporen, ook een heel hard karkas lijkt me die achterband....normaal rij ik op al mijn motos de banden volledig af zonder randjes... dus raar.
hoop en al 1500km autostrade, rest bochtige binnenwegen. rijstijl vlot.
k.tbanden, binnenkort ander setje scorpions of pilot trail 4/5 erop.zijn geld niet waard en veel spijt dat ik de moto niet op andere banden heb laten afleveren.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Fredo »

Blijkbaar zijn de meningen serieus verdeld over de bandenkeuze voor de GS LC.
Mijn Anakees III op mijn GSA LC (2017) zijn na 10.000 compleet op. Achterband zit op slijtidicator, voorband zou nog wat meekunnen maar ik ga ze beiden vervangen.
Ik ben niet zo gek van de Anakee, durft op al eens een stapje te zetten op (droge !) witte lijnen/pijlen en op zo van die 'pek' vullingen.
En nu begint de zoektocht ...

Op mijn vorige GSA's had ik : Dunlop Trailmax TR91 (zeer goed, wel cupping) - MPRT (super ! Grip grip grip in de bochten dankzij de DCT).

Ik rij vlotjes, meestal droog en quasi uitsluitend op de weg. Ik ben fan van bochten en hecht veel belang aan grip op hellingshoek.
Mijn vorige banden vertoonden geen schaamrandjes, integendeel opgeruwd rubber op de MPRT en flink wat cupping op de TR91.
Niet zo op de Anakee, er blijven nog een paar milimeters schaamrand over. Komt dit door de bredere maat of het karkas zoals ik elders las ?

Na wat zoeken blijken volgende banden in aamerking te komen :
Pirelli Scorpion Trail 2 (schijnt fenemenaal te zijn, voetsteuntjes tegen de grond ;-)
Dunlop Trailsmart Max
Continental Trail Attack 2
Michelin Pilot Road 4
Dunlop Roadsmart 3 (schijnt een topband te zijn)

Graag feedback, ik moet dringend gaan wisselen ...
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door st1100 »

Ik heb de pirelli's , ga ze volgende week opnieuw laten leggen.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door RBee »

Juist nieuwe voorband, Pirelli Scorpion Trail 2 laten monteren, was Quickly gedaan. :-)
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: anakee III - neen dank u

Bericht door Relax »

Ik rij al 94.000 km en 3,5 jaar op de Pirelli's rond en ben dus duidelijk een tevreden gebruiker. Geen randjes bij vrijetijdsgebruik, amper bij WW-verkeer, maar daar moet ik al 'ns een bocht creëren.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie