Bandenwissel: Interact Z8 of Roadtec01?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Bandenwissel: Interact Z8 of Roadtec01?

Bericht door Tommeke »

Collega motorrijders!


Iemand die eventueel ervaring heeft met het leggen van een iets kleinere maat achterband? Ik moet in het korte namelijk wisselen van banden en had eigenlijk de Z8 van Metzeler op het oog, dit n.a.v. hun resultaten in de test van Motoplus. Op de site van Metzeler zie ik nu dat ze een nieuwe band (Roadtec01) hebben ontwikkeld die het op het vlak van slijtage en prestaties bij nat weer nog net iets beter zouden doen. Het probleem is echter dat de Roadtec01 achterband niet verkrijgbaar is in de maat 170/60 ZR 17, dit in tegenstelling tot de Z8 Interact. Wel is de Roadtec01 te verkrijgen in de maten 160/60 ZR 17 en 180/55 ZR 17.

Nu twijfel ik om eventueel voor de 160/60 ZR 17 te gaan aangezien het verschil volgens mij niet zo groot is en deze, in tegenstelling tot de 180/55, minder negatieve gevolgen zou hebben voor de wendbaarheid.

Iemand die hiermee eventueel reeds ervaring heeft? Mijn motor betreft een R1150RT van tussen de bouwjaren 2001 en 2004.

Alvast bedankt!
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Bandenwissel: Interact Z8 of Roadtec01?

Bericht door Koppel!! »

Ik zou eerder luisteren naar reacties van mensen die ervaring hebben met sommige banden ipv naar enkele journalisten die mogelijk een gekleurde mening hebben.
Voor een R1150RT en dagelijks straatgebruik ga je volgens mij met een setje Michelin Pilot Road 3 perfect zitten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Bandenwissel: Interact Z8 of Roadtec01?

Bericht door stefke2 »

Koppel!! schreef: een setje Michelin Pilot Road 3 perfect zitten.
Grtz, Philip!
dan zou ik toch voor de nieuwere MPR 4 gaan. Maar afgezien daarvan zou ik met die bandenmaten toch niet te veel experimenteren en er gewoon opleggen wat de fabrikant voorschrijft. In dit geval dus een 170/60/17.
En die testen in die boekskes...tja... :roll:
Plaats reactie