Lekkende achterband

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Lekkende achterband

Bericht door Trikke »

Hallo,

Na 13.000 km probleemloos te hebben overbrugd met m'n eerste (tweedehandse) achterband Heidenau Scout K60, heb ik sinds september vorig jaar op m'n GSA1150 (originele, gespaakte wielen) een tweede exemplaar opliggen. Nu na 3000 km begint deze plots spanning te verliezen. 1 à 1.5 kg per week. Bizar. De bandenboer vertelde me dat ik de derde of vierde was met dit euvel. Géén perforatie te bespeuren, géén lekkend ventiel. Maar de lucht ontsnapt op een viertal plaatsen tussen velg en band. Vastgesteld na onderdompeling, toen er minuscuul kleine belletjes opdwarrelden.

Heeft nog iemand hier weet van? Oplossingen? Een binnenband steken is het laatste wat ik wens te doen, wegens niet te herstellen 'on the road'. (Toch niet door mezelf. Een 'wiek' steken heb ik reeds meermaals gedaan. Maar dat gaat dus niet met een binnenband)

Dank bij voorbaat voor de nuttige info

trikke
Laatst gewijzigd door Trikke op 03 feb 2016, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Lekkende achterband

Bericht door stefke2 »

Trikke, in mijn geval werd de (Michelin)band opnieuw gemonteerd, niet met het witte "vet" tussen de band en de velg maar wel met een zwarte "pasta"... Geen idee wat het zwarte goedje is... :roll:
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Lekkende achterband

Bericht door JohanDB »

tec 7 ? :mrgreen:
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Lekkende achterband

Bericht door stefke2 »

JohanDB schreef:tec 7 ? :mrgreen:
had dat ook al gedacht, zien we wel bij de volgende bandenwissel... :mrgreen:
Plaats reactie