Dunlop Roadsmart III

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Relax »

:-) 'k Heb er net 18k mee gereden. Had ik tevoren nog nooit met een band.
I respect your opinion. But I don't give shit.
ludwigske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2015, 20:03
Woonplaats: Wichelen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door ludwigske »

Vandaag terug van een weekje Zwarte Woud en de Roadsmart lll heeft het perfect gedaan'een plezier om nee te rijden heb mu in totaal al 4500km met band gedaan en bevalt me nog steeds zowel op droog als nat wegdek.
Heb het weekje zwarte woud met duozit en volbeladen gedaan heeft de test goed doorstaan.
Nu nog afwachten hoeveel km we met deze band kunnen doen.
vdv
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 sep 2013, 16:03
Woonplaats: Vlaams-Brabant

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door vdv »

Ook net terug van een vierdaagse Sauerland en gereden in werkelijk alle weersomstandigheden. Eerst zomers, dan in een onweer, buien, hagel en vandaag smeltende sneeuw met een buitentemperatuur van amper 2,5 graden. De roadsmart 3 deed wat ik verwacht van een band, ten allen tijden grip en stabiliteit. Nu nog de levensduur afwachten...
GS550 Katana > VF750FD > VFR750 > 10 jaar niks, nul, nada > K1200GT
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door the riding man »

Vandaag de roadsmart3 besteld en afspraak gemaakt voir montage aanstaande zaterdag. Dit voor een r1200rt. Ik heb niet voldoende vertrouwen in de standaard gemonteerde z8 banden in de regen, echt heel slecht doen die het zeker niet maar ik ben werkelijk waar (ik geef dat gerust toe) een schrikschijter als het nat is. Ik hoop weer vertrouwen te krijgen met de hulp van deze nieuwe dunlops. Zondag al een rit gepland om ze in te rijden. Ze geven droog weer, goed om veilig in te rijden maar de echte test voor mij komt pas bij de eerste regenrit. Ik laat het weten.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door J »

ja heb hem nu, en het heeft GEREGEND!!
Eergisteren op de A12 en de oprit in Wolvertem Richting Brussel (Relax wel bekend denk ik)
volle gas naar boven, en volle gas in de regen de A12 op. Van oprit naar helemaal naar linkse rijvak en band zeker goed bevonden. Was hard aan het regenen en enkel op de witte stippelijn schoof hij weg, blijven op de gas hangen herpakte de band zich onmiddellijk. Dus voor mij goed bevonden. Echt goed. Heb wel enkel de achterband, voorband moet ik er nog op leggen. rij vooraan met versleten RSII

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door GSrijder »

J schreef:ja heb hem nu, en het heeft GEREGEND!!
Was hard aan het regenen en enkel op de witte stippelijn schoof hij weg, blijven op de gas hangen herpakte de band zich onmiddellijk.

J
Elke band in die situatie.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door KeeS16 »

GSrijder schreef:
J schreef:ja heb hem nu, en het heeft GEREGEND!!
Was hard aan het regenen en enkel op de witte stippelijn schoof hij weg, blijven op de gas hangen herpakte de band zich onmiddellijk.

J
Elke band in die situatie.
Wil erbij zijn als je het gaat proberen met Metzeler Z6, gaat lachen zijn, effin ik toch en niet zozeer de berijder.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door J »

GSrijder schreef:
J schreef:ja heb hem nu, en het heeft GEREGEND!!
Was hard aan het regenen en enkel op de witte stippelijn schoof hij weg, blijven op de gas hangen herpakte de band zich onmiddellijk.

J
Elke band in die situatie.
bullshit. Heb genoeg banden gekend die zich niet herpakte!!!! Vooral Metzler, mocht je voetje zetten of ik lag er en dat was tijdens de regen wisselaar ring Brussel Leuven.

Bridgestone battlax ook niet op het Ei in Kortrijk, ook voet moeten zetten of was weg

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door GSrijder »

Ik had het niet over het herpakken Jo, enkel over het wegschuiven op de witte lijn, dat doen ze allemaal.

BTW: Ook een setje besteld voor de GS, die Anakee 3 vliegt er vroegtijdig vanonder.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door the riding man »

2000km met de RS3. Fantastische band op droog en nat. De RT1200 stuurt veel lichter dan met de z8 en geeft voornamelijk op nat wegdek veel meer vertrouwen. Vanmorgen, natte baan en in den bocht op een baan die ik niet ken ineens een putdeksel op mijn rijlijn. Zeer klein stapje opzij maar pakte onmiddellijk zijn grip weer op. Met de z8 had ik misschien op mijn doos gelegen. Ik ben fan.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door J »

ja herpakt zich goed. Echt goed.

Ook fan

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Flat Twin Power

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Flat Twin Power »

Voila, gisteren achteraan op mijn GT een RS III laten leggen. Ik ben benieuwd.
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Buffel »

Ben sinds zondag terug van tripje Ierland, Noord-Ierland, Isle of Mann en Engeland met de RS III.
Zowat alle verschillende wegtypes gereden ( van snelweg tot bijna offroad, en in alle omstandigheden, van regen tot zonneschijn )
Motor geeft direct een heel wendbaar gevoel ( is altijd wel een beetje met nieuwe banden maar vond hem nu precies wendbaarder ) en heb
geweldige ervaringen met de band. Regelmatig goed doorgereden :mrgreen: , zeker het parcours van de TT , en band heeft geen enkele kik gegeven.
1 enkel maal op een rond punt op een mazoutvlek zowel voor als achterband weggeschoven ( effe schrikmomentje ) maar direct terug ' gepakt '.
Ook collega GS-rijder had hetzelfde voor.
Voor de rest met onze rijstijl de band geen enkele keer voelen schuiven en dat is de eerste maal eerlijk gezegd.
Ook de duurzaamheid lijkt mij redelijk, is in een betere staat dan eender welke band na vorige reizen ( meestal bijna op na de trip)
Kortom, enkel maar heel positief over deze band op de GT !!
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door the riding man »

Vorig weekend dagje Circuit Mettet gereden. Heel de dag regen. Nu stel je er niet teveel van voor, ik rij bij de beginners gewoon voor de fun en heel voorzichtig want wil 's avonds nog met een ongeschonden moto weer naar huis. Maar ook hier bij wat steviger doorrijden in de regen heeft de RS3 zich kranig gehouden. Geen enkele keer nog maar het minste gripverlies kunnen vaststellen. Wel de tractiecontrole meerdere keren zien oplichten op het dashboard maar buiten dat lampje totaal niks van gevoeld. Combinatie deze band met de electronica op de RT is subliem en geeft bakken vertrouwen.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door GSrijder »

Ze liggen er eindelijk op. Ik ben eens benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Fdjatxs7
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2016, 17:16
Woonplaats: Schepdaal

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Fdjatxs7 »

Heb er 11,5 K mee gedaan en ze zijn nog niet op. Ben echter niet zo gerust op het nat en motor reageert onstabiel bij langsnaden .
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door J »

Ook mijn review.
Ze liggen er nu ook al enkel duizenden op. Ook op het nat geven ze me niet echt veel vertrouwen. Gisteren van Kortrijk gekomen in de volle regen. Op rechte lijn geen probleem ook met een hoge snelheid in de volle regen.
Toch in de bochten (afrit Aalst) niet echt een stabiel gevoel. Ze lijken het niet echt aan te kunnen al ben ik nog niet gaan schuiven, dus???
Bij de RS I nooit geen problemen, RSII niet goed, maar RSIII tja, ik weet het nog niet, maar ik twijfel toch in het nat.


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Buffel »

Toch raar die verschillende ervaringen, ik nog steeds super tevreden, met het reeds 2de paar.
Nog geen enkele keer in de steek gelaten, en toch ook al doorgereden in de regen, veel vertrouwen in de band.

Volgende set word sowieso terug RS III

( zou het dan toch in het koppeke zitten :-P )
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door GSrijder »

Ja, de Jo was er in juni ook super content van in de regen en nu...mensen blijven rare wezens :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door J »

ik zal het nuanceren

kijk als ik binnenwegen neem in de regen, gisteren nog eens uitvoerig getest, blijft hij mooi op de weg. Op op en afritten in de regen (zoals ook gisteren) dat is wat anders, dan durft de band echt wel wegschuiven. Kan het aan de oprit of afrit liggen, ja miss het zijn de oprit in aalst naar Gent, de afrit in Ternat van kant van Brussel, de afrit in Beernem, (zalige afrit trouwens) de afrit in Brugge (de lange dubbele) afrit Roeselare (niet te vertrouwen) van de ring in Brussel naar leuven, was vroeger ook beter.
In elk geval neem ik deze gezwind en met veeeel plezier, maar in de regen tja. Rij ik nu sneller dan vroeger ?? Weet ik niet.

Die bandenkeuze en het getest is altijd wat. Er zijn veel varialbelen:
- Banden :lol:
- vering
- staat wegdek
- rijder
- gasstand
- hellingshoek
- vloeistof op de weg (soort)
- na een droge periode, of al dagen aan het regenen
- bandenspanning
- Type motor
- gewicht berijder
- emotionele toestand berijder

:shock: dus het zijn er genoeg

er zijn er miss nog, maar echt testen zit bij ons in het kopke denk ik

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Flat Twin Power

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Flat Twin Power »

Afritten zijn gevaarlijk als het nat ligt. Diesel en olie afkomstig van vrachtwagens vormen een film op het water. Geen enkele band kan daar tegenop.
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door noek »

Nogmaals bevestiging. In het nr 12 van Motoplus staat een bandentest " 6sets toerbanden" en opnieuw komt de Dunlop Roadsmart III er uit als winnaar.
Met als gedeelde winnaar de Pirelli Angel GT.
Beoordeling straat nieuw : plaats 2
Beoordeling nat wegdek : plaats 6 1 PirelliAngel GT
Beoordeling slijtage 3600km : plaats 2
Beoordeling straat na 3600km : plaats 1
Besluit: Sportieve rijdersop binnenwegen opgelet! Met de wonderbaarlijke licht sturende Roadsmart III ben je op bochtige wegen optimaal geschoeid
en dat zelfs vele duizenden km ters lang. Van een ding houdt hij echter minder : slecht weer.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door Bob »

Ik heb de test ook gelezen want ik kijk uit naar nieuw reisschoeissel voor mijn machine. Wat ik uit het artikel vooral onthouden heb: de zes geteste banden ontlopen elkaar nauwelijks nog qua score. Het zou met banden daarom net zoals met kledij moeten zijn: even kunnen aanpassen en uitproberen.

Laatst moest ik op de RT van 't werk de Michelin Pilot Road 4 laten vervangen door Bridgestone Battlax BT-023. Mocht het mijn eigen moto geweest zijn, ik was na 50 kilometer teruggereden naar de bandenboer om de BT's er ondanks de investering weer af te smijten om er terug Michelins op te leggen. Ik kon schijnbaar plots nauwelijks nog een deftige bocht nemen. :shock:

Zijn die Bridgestones dan slechte banden? Neen, het was vooral wennen aan het andere stuurkarakter, want twee dagen later reed ik weer als voorheen en op 't circuit van Zolder hebben ze geen krimp gegeven. Al vraag ik me af of de Michelins die trackday even gehavend zouden afgesloten hebben. :wink:

Afbeelding
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Dunlop Roadsmart III

Bericht door P@ul »

Achterband RS3 na 13500 km moeten vernieuwen.
Reed vroeger altijd met Bridgestone, maar de RS3 geeft mij meer voldoening zowel grip als slijtage.
Motorcycle always a trusty friend
Plaats reactie