twijfel tussen 2 bandensoorten

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Michelleke
Berichten: 162
Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vl-Brabant

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door Michelleke »

Wellicht zul je hier heel wat geloofsovertuigingen zien passeren, de pst2 is in ieder geval een topband, bevestigd in een vergelijkende test door het Duitse blad motorrad.
R1200GSLC / K1200RS
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door roadster »

Een band die u maar 1x in de steek gelaten heeft, is eigenlijk een heel goede band.
Heel waarschijnlijk ben je beginnen schuiven op wat vuil op de weg en lag dat niet zozeer aan de band zelf.

En verder de usual suspects: Michelin PR4 (binnenkort al de 5 dacht ik?), Dunlop Roadsmart III.
R1200GS LC
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door Relax »

Idd, een band die je één keer een aiai-moment bezorgt, is op onze wegen waarschijnlijk een erg goede band, gezien de vuiligheid erop en de staat ervan.

Als je toch wil veranderen: ik rij al 10.000'en km met de PST II en best tevreden. Op de training bij J-P een paar keer een miniem beetje verzet, maar dat wijt ik steeds aan het wegdek. Te weinig om alarmerend te zijn vwb de kwaliteit van de band.
Op het GS-forum van onze Noorderburen lees je eveneens véél goede commentaren over deze band.

Persoonlijk denk ik dat, op de spreekwoordelijke uitzondering na, de meeste banden elkaar weinig ontlopen. Wel qua stuurgedrag, niet qua wegligging. En wie van ons is écht in staat om het onderste uit de kan te puren?
I respect your opinion. But I don't give shit.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door GSrijder »

Pirelli Scorpion trail 2 is het beste wat je momenteel op de GS kan plaatsen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door Relax »

Patrick, ik laat ze leggen in Ninove, bij Wilfried. Mss niet de allergoedkoopste, maar eens je al een tijdje ergens gaat, gun je die mens ook wat én je kan er makkelijker terecht als er als 'ns wat scheelt. Ninoofse Bandencentrale.
Laat je iets weten waar jij de jouwe kocht?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door Koppel!! »

Ik heb met de A40 dezelfde ervaring gehad, en kort daarop nog eens een schuiver die eigenlijk niet te verklaren was. Vertrouwen weg en dan is 't plezier ook weg.
Was dan ook tevreden dat ze werden vervangen, zeker wanneer de Pirelli Scorpion Trail2 zo'n zalige band bleek te zijn. Da's echt een alleskunner aangaande van grip én levensduur.
Heb deze zomer nog eens de Dunlop Trailsmart gestoken om te kunnen vergelijken, eerlijk gezegd is de Pirelli de betere van de twee.
Met Pilot Road geen ervaring op all-roads, wel op een RT en daar was de PR3 fantastisch.

Kortom, met de Pirelli ga je niets verkeerd doen, zo simpel is 't.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: twijfel tussen 2 bandensoorten

Bericht door stefke2 »

Ik hou het al enkele jaren bij Pilot Road. Aardige band. Hoogstzelden of geen problemen mee. Maar zelf de grip van "de allerbeste band" houdt ooit wel ergens op. :-?
Plaats reactie