Ventielverlengsetje

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Ventielverlengsetje

Bericht door BéRTke »

Omdat de bereikbaarheid van het ventiel op de achterband van de 1200RT (2011) Kl.... is, ben ik op zoek naar een ventielverlengsetje.... Iemand een aanrader ?

Benny
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door Wiedewa »

Heb op de Breva Pirelli zitten, en daar is standaard dat er haakse ventielen op zitten.
Super luxe met opblazen of controleren, vorige achterband is 38.000km mee gegaan :grin:

Soms is het leven zo simpel :bsstupid:
MG Breva 850
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door ®win »

Als je een aluminium ventiel (RDC) hebt, moet je daarmee oppassen. Bij zijwaartse krachten kan deze breken en moet je de (dure) sensor met ventiel vervangen ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door Danny »

Zo is dat, rdc en haaks kan erg duur worden...
Zoek een rubberen verleng slangetje en neem mee...
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door aantzeetje »

bij elk bandenreparatiesetje zit zo een verlengstuk dat je kan gebruiken om je achterband 'makkelijker' op te blazen. Heb je er geen, even bij RAD binnen wippen. Persoonlijk gebruik ik het enkel op reis als het zo een staaf is met drukventiel op. Maar meestal stop ik aan een garage en vraag ik daar of ik hun compressor eveb mag lenen. Nog nooit "neen" gekregen. Anders thuis, rechter koffer er af, slang van mijn compressor "pistool" achter schijfrem en kan zo makkelijk op het ventiel. Zo gebeurd

38.000 km met een achterband? :lol: :lol: :roll: :lol: :roll: :roll: :lol: Zullen maar geen vragen stellen over je rijgedrag :evil: :D :evil:
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door BéRTke »

aantzeetje schreef:bij elk bandenreparatiesetje zit zo een verlengstuk dat je kan gebruiken om je achterband 'makkelijker' op te blazen. Heb je er geen, even bij RAD binnen wippen. Persoonlijk gebruik ik het enkel op reis als het zo een staaf is met drukventiel op. Maar meestal stop ik aan een garage en vraag ik daar of ik hun compressor eveb mag lenen. Nog nooit "neen" gekregen. Anders thuis, rechter koffer er af, slang van mijn compressor "pistool" achter schijfrem en kan zo makkelijk op het ventiel. Zo gebeurd
... ik heb van bij RAD zo'n bandenreparatiesetje (Thumbs Up)... daar zit een verlengslangetje bij, maar met een soort 'vleugelmoer' aan het uiteinde om op de gascartridges te bevestigen....
Heb thuis ook een compressor met vulpistool met drukmeter, maar zelfs die snelkoppeling (na wegnemen van de rechterkoffer) krijg ik met heel veel moeite op het ventiel.... de meeste systemen bij tankstations hebben dusdanige vaste koppelstukken dat je ze amper langs je remschijf krijgt om correct op het achterventiel aan te sluiten .... :-( :-(
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door roadster »

BéRTke schreef:
aantzeetje schreef:bij elk bandenreparatiesetje zit zo een verlengstuk dat je kan gebruiken om je achterband 'makkelijker' op te blazen. Heb je er geen, even bij RAD binnen wippen. Persoonlijk gebruik ik het enkel op reis als het zo een staaf is met drukventiel op. Maar meestal stop ik aan een garage en vraag ik daar of ik hun compressor eveb mag lenen. Nog nooit "neen" gekregen. Anders thuis, rechter koffer er af, slang van mijn compressor "pistool" achter schijfrem en kan zo makkelijk op het ventiel. Zo gebeurd
... ik heb van bij RAD zo'n bandenreparatiesetje (Thumbs Up)... daar zit een verlengslangetje bij, maar met een soort 'vleugelmoer' aan het uiteinde om op de gascartridges te bevestigen....
Heb thuis ook een compressor met vulpistool met drukmeter, maar zelfs die snelkoppeling (na wegnemen van de rechterkoffer) krijg ik met heel veel moeite op het ventiel.... de meeste systemen bij tankstations hebben dusdanige vaste koppelstukken dat je ze amper langs je remschijf krijgt om correct op het achterventiel aan te sluiten .... :-( :-(
probeer eens om die koppelstukken volgens de lengte-as van de motor op het ventiel te krijgen opv loodrecht op de zijkant.
Dat lukt meestal wel.
R1200GS LC
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door BéRTke »

[quote="roadster
probeer eens om die koppelstukken volgens de lengte-as van de motor op het ventiel te krijgen opv loodrecht op de zijkant.
Dat lukt meestal wel.[/quote]

.. zo probeer ik het meestal... maar lukt niet voor de meeste koppelstukken... of toch slecht contact....
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door willy »

aantzeetje schreef:38.000 km met een achterband? :lol: :lol: :roll: :lol: :roll: :roll: :lol: Zullen maar geen vragen stellen over je rijgedrag :evil: :D :evil:
Is dankzij dat haakse ventiel, 't is blijkbaar een geheim wapen.
De lange levensduur heeft denk ik niks met de rijstijl te maken. Of toch?
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Ventielverlengsetje

Bericht door BéRTke »

..probleem opgelost...nieuw pistool met korter koppelstuk op m'n compressor...
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
Plaats reactie