Bandendrukmeter

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bandendrukmeter

Bericht door pirre105 »

Zit met volgende probleem op mijn GSA van 2014: Bandendrukmeter achterwiel geeft soms de druk aan- soms enkel twee streepjes- laatst ook melding (geel driehoekje) van probleem in achterband en dan plots weer de drukaanwijzing.
Druk al verschillende keren nagekeken maar band staat steeds op de goede druk (2,9 ) . Heb een vermoeden dat de batterij de drukmeter ver leeg is.
Ervaringen hierover? Is dat normaal na 4 jaar? Wat kost zo een nieuwe drukmeter bij BMW of ergens anders want ik las dat men de volledige sensor moet vervangen?
Ik hou van Lut en mijn GSA.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Bandendrukmeter

Bericht door roadster »

volgens Herr BMW moet de volledige sensor vervangen worden en dat is een vrij kostelijke grap.

een beetje handige Harry kan zelf dat battrerijtje vervangen...
https://www.youtube.com/watch?v=Mpjz0cDjnK4

tegenwoordig bestaan daar ook alternatieven voor van bij de Chinees, kost peanuts in vergelijking met de originele.
Ze moeten alleen 'gekloond' worden met uw originele sensoren dus daar moet je wel eens mee naar een bandenboer.
Ik heb zo'n setje in de winterbandenset van mijn auto en die werken perfect.
R1200GS LC
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bandendrukmeter

Bericht door Relax »

4 jaar oud is niet relevant, wel de tijd dat er contact is gemaakt, dus de verreden km's. Ik had platte batterijtjes na 90000 km.

Ik meen dat één stuk ongeveer 158 euro kost...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Bandendrukmeter

Bericht door Herman1200RT »

Heb dit ook gehad bij mijn rt van 2015. Sensor was kapot, is wel onder garantie vervangen geweest.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Bandendrukmeter

Bericht door ®win »

Toen ik mijn 2014 GSA LC afgelopen najaar inruilde met 47d km op de teller, had ik ook dat na ca 20 min. rijden de drukweergave van de achterband in de display verdween en er ‘- - -‘ kwam.

Wellicht kun je hier eens je licht op doen:
https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/74 ... atterijen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
aantzeetje
Berichten: 1159
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Bandendrukmeter

Bericht door aantzeetje »

Bedankt voor dat linkje. Heel interessant. Bij mijn RT begint het lang te duren voor ik de bandenspanning achterwiel krijg. Denk dat het batterijtje in de sensor ver plat is.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
pirre105
Berichten: 245
Lid geworden op: 04 okt 2004, 17:09
Woonplaats: Overijse
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Bandendrukmeter

Bericht door pirre105 »

GSA is 4 jaar met 43000 Km. Dat is dan toch wat snel dat die batterij leeg zou zijn, of niet.
Ik veronderstel dat men na het veranderen van de sensoren bij BMW terecht moet voor hem aan de PC te hangen?
Ik hou van Lut en mijn GSA.
Plaats reactie