Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

Hey iedereen,

Ik ben laborant van opleiding en heb dus enige ervaring met bepaalde poets en kuisproducten aangezien dit nu eenmaal mijn ding was beroepshalve destijds.

Een van deze producten die ik reeds jaren met 100% voldoening gebruik is SILICO 123 (adviesprijs +- 16 euro voor 1 liter) te vinden bij oa COLRUYT.

Dit is een op basis van natuurlijke was en natuurlijke siliconen gemengd product. Het maakt letterlijk alles schoon en met een langdurige beschermlaag tegen zowel regen (loopt er vanaf dus) als zowel zouten, pek, pekel, modder enz.... Ik doe zelfs het schermpje (vizier) van mijn helmen, mijn bril enz met dit wondermiddel. Je moet echter wel krasvrije vodden gebruiken zoals een microvezeldoek.
Het is zelfs NIET nodig om eerst te wassen tenzij je fiets heeeeeeeel vuil is natuurlijk.

Een auto kan je op minder dan 1 uur volledig in de was zetten. Geen gedoe met hard wrijven, doorblinken enz.... gewoon op vod 1 en insmeren je oppervlak.... met vod 2 gewoon met draaiende beweging effe doorpoetsen zonder hard te moeten drukken zoals de meeste producten wel vereisen en dat is het.... Voor weken ben je noemenswaardig vrij van die vervelende druppels - aflopers van water enz...


Silico 123 biedt is een beschermwas die uitstekend weerstand biedt tegen zure regen, sneeuw, zout, teer, insecten, olie …


Een uitzonderlijke combinatie van siliconen en was maakt van SILICO 123 POLISH een sensationeel gemakkelijk te gebruiken autowas. In een onafhankelijke test bedroeg de gemiddelde tijd die nodig was voor het in de was zetten van elk type auto minder dan 60 minuten.
SILICO 123 POLISH is niet alleen snel en gemakkelijk, het geeft bovendien een prachtige glans en bescherming tegen regen, sneeuw, zout, teer, olie, zure regen enz....


Afbeelding


Grtz

Bmwmotard :grin:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door Relax »

Als laborant heb je wel een prima promopraatje in je.
I respect your opinion. But I don't give shit.
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

hehehehehe

gewezen laborant he..... ben definitief thuis na een experimentele operatie aan de rug.... en neen: ik verdien der niets aan he...

wil gewoon mededelen wat ik gebruik en waarom... Niets of niemand moet zicht verplicht voelen om dit te gebruiken natuurlijk maar het is goedkoop spul, op een natuurlijke manier gemaakt en aldus ook verantwoord tov het milieu en het werkt dan ook nog eens.

8-)
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door Man in Black »

En nu werk je voor TelSell ? :wink:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door Harald »

Leuke tip, hier dient dit topic trouwens voor.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

Man in Black schreef:En nu werk je voor TelSell ? :wink:

Nope :grin: Ik ben + 66% invalide verklaard na een 13 uur durende operatie....
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door Man in Black »

Goede tip, lijkt de moeite om eens te proberen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

Man in Black schreef:Goede tip, lijkt de moeite om eens te proberen

Inderdaad... In het slechtste geval ben je er echt niet armer door geworden...

Ik doe zelfs mijn autoruiten hiermee (binnen en buitenzijde) en heb veel minder last van aandamping binnenin in de winter en de regen vloeit er als het ware buiten vanaf omdat er een filmlaag opzit dus.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
aeneas
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2012, 13:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door aeneas »

Wat mij stoort is dat er polish in de naam zit.. een polish is normaal geen kuismiddel of een wax maar iets dat poliert, dus een beetje schuurt.
Zou het dan zelf ook nooit gebruiken op een vizier of brilleglazen oid..
Zonder meer details van wat het produkt bevat of wat de gebruiksaanwijzigingen zijn kan ik er niet over oordelen, maar ik heb het zo niet op voor 10-in-1 middeltjes.
Heb liever een echte polish om te polieren.. en een goede ontvetter om te ontvetten.. en een wax om te waxen en een siliconenspray als het water en vuil moet afstoten.. maar niet 1 middel waar alles in onbekende verhouding in zit..
Mijn andere hobby: http://www.flippers.be" onclick="window.open(this.href);return false;
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

aeneas schreef:Wat mij stoort is dat er polish in de naam zit.. een polish is normaal geen kuismiddel of een wax maar iets dat poliert, dus een beetje schuurt.
Zou het dan zelf ook nooit gebruiken op een vizier of brilleglazen oid..
Zonder meer details van wat het produkt bevat of wat de gebruiksaanwijzigingen zijn kan ik er niet over oordelen, maar ik heb het zo niet op voor 10-in-1 middeltjes.
Heb liever een echte polish om te polieren.. en een goede ontvetter om te ontvetten.. en een wax om te waxen en een siliconenspray als het water en vuil moet afstoten.. maar niet 1 middel waar alles in onbekende verhouding in zit..

Gelijk heb je.... Volkomen terecht vindt ikzelf.... maar ik heb het ooit eerst op een goedkope zonnebril geprobeerd en het resultaat was echt fantastisch te noemen.... de naam doet inderdaad vermoeden dat er een of andere grovere massa inzit welke poliert maar tot nu toe kan ik dit absoluut niet zelf met schade en schande ondervinden. Als ik het gebruik op bijv: mijn auto dan komt er totaal GEEN verf ofzo vanaf en niets lost op.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door RBee »

bmwmotard schreef:en niets lost op.
Behalve de vliegen. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

RBee schreef:
bmwmotard schreef:en niets lost op.
Behalve de vliegen. :mrgreen:

die verwijnen als sneeuw onder de zon RBee :mrgreen:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door GSMax »

bmwmotard schreef:hehehehehe

gewezen laborant he..... ben definitief thuis na een experimentele operatie aan de rug.... en neen: ik verdien der niets aan he...

8-)
En geen problemen om met de moto te rijden :-) ? Want meestal rugoperatie kan nefast zijn voor ons hobby....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

GSMax schreef:
bmwmotard schreef:hehehehehe

gewezen laborant he..... ben definitief thuis na een experimentele operatie aan de rug.... en neen: ik verdien der niets aan he...

8-)
En geen problemen om met de moto te rijden :-) ? Want meestal rugoperatie kan nefast zijn voor ons hobby....
Integendeel..... dit is eigenlijk het enige vervoermiddel + een fiets waar ik rechtop kan mee rijden en aldus een natuurlijke houding aanneem die is geschikt. Mijn wagen is inmiddels bijna 8 jaar en die staat noemenswaardig steeds ongebruikt en ik rijd geen 150 km zonder te moeten stoppen en verga van de pijn dan. Met de motor rijd ik zonder problemen 600 en meer km in 1 ruk. Niet met een racemachine maar een rs, rt of iets dergelijks dus zonder problemen. :grin:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door GSMax »

:thumleft: al een chance :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

GSMax schreef::thumleft: al een chance :wink:
ja dat vind ik ook.... als ik dat niet meer had...grgrgrgrgrgrgrgr heb wel 1,5 jaar niet gereden na mijn ingreep maar dat is al wat jaren achter de rug...
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

GSMax schreef::thumleft: al een chance :wink:
ja dat vind ik ook.... als ik dat niet meer had...grgrgrgrgrgrgrgr heb wel 1,5 jaar niet gereden na mijn ingreep maar dat is al wat jaren achter de rug...
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

GSMax schreef::thumleft: al een chance :wink:
ja dat vind ik ook.... als ik dat niet meer had...grgrgrgrgrgrgrgr heb wel 1,5 jaar niet gereden na mijn ingreep maar dat is al wat jaren achter de rug...
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
bmwmotard
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 sep 2013, 09:31
Woonplaats: Dendermonde

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door bmwmotard »

alfa schreef:bmwmotard,
Siliconen , geven bij wrijving statische aantrekkracht.
Kleine microstofdeeltje gaan nog meer botsen tegen scherm en moto/auto.
Kijk maar hoeveel stof er volgende dag op uw moto/auto ligt
Door de luchtdruk duwen de micodeeltjes tegen moto bij het rijden en gaan door aantrekkingskracht van het statische een schurend effect krijgen.
Te ver gezocht? misschien wel .
Chris

ja en neen... is een samenstelling van natuurlijke silliconen met was en andere producten... de crosslink van al deze producten samen zorgen voor een goed resultaat.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door dirkske »

bmwmotard schreef:ja en neen... is een samenstelling van natuurlijke silliconen met was en andere producten... de crosslink van al deze producten samen zorgen voor een goed resultaat.
Bestaat dat natuurlijke siliconen ?
Verder ik heb van horen zeggen en van zelf lezen, gelezen dat siliconen een ramp zijn op de lak van eender wat indien het ooit moet herspoten worden. Zou moeten afgeschuurd worden tot op het blote metaal om problemen te vermijden.
In dat geval zou ik het liefst dan niet gebruiken voor mijn wagen ........
Ik gebruik dan liever iets anders, vraag is uiteraard wat zit daar dan in ? :mrgreen:

Voor mijn vizier gebruik ik Instanet, en dat voldoet prima.
Om mijne moto te doen blinken na een wasbeurt, Pledge, ja meubel boenwas, brengt heel simpel aan (spuitbus) en glanst heel makkelijk en goed zonder veel wrijfwerk.En houd hem ook vrij goed vrij van stof.

Voor statische aantrekking op eventuele plastic onderdelen gebruik ik, Permostat, niemand kent dit misschien, is/was een product om vinylplaten statisch vrij te houden, en dat werkt heel, heel goed en lang zelfs na meerdere wasbeurten, weet alleen niet of dat nog in de handel te verkrijgen is. :-?
Husafan450
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
Locatie: Tessenderlo

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door Husafan450 »

dirkske schreef:
bmwmotard schreef:ja en neen... is een samenstelling van natuurlijke silliconen met was en andere producten... de crosslink van al deze producten samen zorgen voor een goed resultaat.
Bestaat dat natuurlijke siliconen ?
Verder ik heb van horen zeggen en van zelf lezen, gelezen dat siliconen een ramp zijn op de lak van eender wat indien het ooit moet herspoten worden. Zou moeten afgeschuurd worden tot op het blote metaal om problemen te vermijden.
In dat geval zou ik het liefst dan niet gebruiken voor mijn wagen ........
Ik gebruik dan liever iets anders, vraag is uiteraard wat zit daar dan in ? :mrgreen:

Voor mijn vizier gebruik ik Instanet, en dat voldoet prima.
Om mijne moto te doen blinken na een wasbeurt, Pledge, ja meubel boenwas, brengt heel simpel aan (spuitbus) en glanst heel makkelijk en goed zonder veel wrijfwerk.En houd hem ook vrij goed vrij van stof.

Voor statische aantrekking op eventuele plastic onderdelen gebruik ik, Permostat, niemand kent dit misschien, is/was een product om vinylplaten statisch vrij te houden, en dat werkt heel, heel goed en lang zelfs na meerdere wasbeurten, weet alleen niet of dat nog in de handel te verkrijgen is. :-?

op de volgende link kun je nog permostat kopen
http://www.wenwaudio.eu/permostat-anti- ... eaner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door dirkske »

Husafan450 schreef: op de volgende link kun je nog permostat kopen
http://www.wenwaudio.eu/permostat-anti- ... eaner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja dat is het, ikzelf heb nog genoeg van dat product hoor :grin:
Voor het CD tijdperk, toen er LP's ed te koop waren gebruikte ik het , en toonde het nu en dan aan vrienden een LP met en eentje zonder product, het was bijna niet te geloven.
Heb mijne voorraad nooit weggedaan en dacht er eens aan het te gebruiken op plastic ed. onderdelen die ook last hadden van stofophoping (aantrek vanwege statische elek.) op de moto en jawel het werkt daar ook. Wou dat effe meegeven zie :grin:
jupke
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 mei 2007, 22:57
Locatie: schuin achter den dool en't jupke

Re: Motor, vizier en andere kuisen met wondermiddel.

Bericht door jupke »

dat 1,2,3 gedoe is bij mij alleen goed om mijn scherm te poetsen.
alle opbouwende reclame v/d topicstarter ten spijt.
moet er wel bij zeggen, mijn fiets krijgt niet iedere week een poetsbeurt :oops: .
broem..broem..GAAAAZ
Plaats reactie