Herstellen van Gore-Tex

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Relax »

Rits van m’n broek was stuk. Laten “repareren” bij Cactusretouches in Deinze. Ik gaf m’n broek af bij Wasserij Vermeir in Merelbeke, een filiaal waar kledij voor Cactusretouches mag worden afgegeven en kan worden terugbezorgd, zonder verder tussenkomst.
Bij aflevering bleek de rekening op de broek gespeld, dus door het membraan van Gore-Tex. Bij een eerste test in de regen bleek de broek niet meer waterdicht thv het kruis. Bleken ze gewoon het membraan van GTX te hebben doorstikt (tot daar aan toe, je moet tenslotte een rits vervangen), maar er was niets aan het herstel van de waterdichtheid gebeurd. (“Gewoon een spuitbuske kopen, mijnheer.”)
6 Weken, véél telefoons, een boel drogredenen en gezever (“Mijnheer, u heeft nooit gezegd dat die broek waterdicht moest blijven” – “Mijnheer, het is niet omdat er een speld door uw broek zit dat er ook een gat in zit” - …) van de verantwoordelijken én het personeel van Cactusretouches later, kon ik de broek laten repareren, op aangeven van wasserij Vermeir. Cactusretouches schoof de verantwoordelijkheid af op hen als hun opdrachtgever. Na enkele telefoontjes mocht ik de broek laten herstellen op hun kosten.
Enkele foto’s van het “herstelwerk” van Cactusretouches:
De gaatjes van de speld(en):

Afbeelding

De rits aan de binnenkant, waar je duidelijk ziet dat de herstelling érg amateuristisch werd afgewerkt:

Afbeelding


Herstel gebeurde bij de enige persoon die in België mag en kan (wegens in het bezit van machines van Gore-Tex én een opleiding ter plaatse) doen: http://www.retoucheliesbeth.be" onclick="window.open(this.href);return false; in Beveren.
Supervriendelijk onthaal, véél uitleg, drankje en 2,5 uur binnen geweest. Broek hersteld én onmiddellijk onder druk getest. 36 euro.
Werd mij netjes door Wasserij Vermeir uitbetaald, mét de kosten voor het nodeloos heen en weer gerij die ik er had bijgerekend.
Paar tips in één post dus. Doe er jullie voordeel mee. Of niet.
I respect your opinion. But I don't give shit.
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door patrick k100 »

goeie tip thx
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Dirk Pauwels »

En dichtbij voor mij. Goeie tip. Kheb hier ne goretex liggen waar een velcro loszit. Zal er Liesbeth es op loslaten....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Man in Black »

Een waterdichte broek laten repareren bij CACTUSretouches en dan terug krijgen met gaatjes erin... :grin:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Koppel!! »

Heb Liesbeth al is een mailke gestuurd, met de vraag of ze 't ziet zitten om samen te werken, zij als hersteldienst, ik als importuer van een motorkledijmerk met Gore-Tex. Tot nu toe nog niks van gehoord, zal ze is een belleke moeten geven me dunkt.
Nuja, als Relax er content van is, en hij vriendelijk wordt onthaald, dan zal ik ook wel welkom zijn zekerst :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door GSrijder »

is een goeie tip Relax, mercikes. Beveren is niet te ver van hier.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Relax »

Man in Black schreef:Een waterdichte broek laten repareren bij CACTUSretouches en dan terug krijgen met gaatjes erin... :grin:
:grin:

'k Moet daar één van de dagen nog 'ns gaan aankloppen met die foto's en een klapke doen met de zaakvoerders, die tot nu toe buiten schot bleven. En die gaan nadien niet blij zijn.

Koppel!! schreef:Heb Liesbeth al is een mailke gestuurd, met de vraag of ze 't ziet zitten om samen te werken, zij als hersteldienst, ik als importuer van een motorkledijmerk met Gore-Tex. Tot nu toe nog niks van gehoord, zal ze is een belleke moeten geven me dunkt.
Nuja, als Relax er content van is, en hij vriendelijk wordt onthaald, dan zal ik ook wel welkom zijn zekerst :mrgreen:

Grtz, Philip!
Ik heb begrepen van haar dat zij érg veel werk heeft. Doet retouches voor de winkels en dus bezoeken, ontwerpt en maakt zelf kledij en doet nu ook GTX.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door Werner Von C. »

Liesbeth naait dan ook als de beste.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Herstellen van Gore-Tex

Bericht door vacaro »

Noemen ni voor niks "Cactus"retouches! :lol: :lol:

Ik ook Goretex pak naa droogkuis doen, bij ons via krantenwinkel, 15,5€, is eerste maal weet dus niet of dat goed komt.
Pak gekregen en ruikt naar hond vandaar, is goed voor reservepak! Wordt vervolgd!!
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Plaats reactie