Drift HD camera op GS 1200

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Drift HD camera op GS 1200

Bericht door nowheels »

Hallo allemaal,

Vandaag een Drift HD camera besteld. Ik weet dat er een accessoire bij zit om de camera op de helm te monteren maar ik zou hem liever ergens op de motor zetten (GS1200).

Goed idee? En zo ja ... waar monteren en met welke mount?
Blijkbaar is er een soort zuignap te koop - die je ook in de auto kunt gebruiken - maar die zou niet zo "plakvast" zijn met alle risico's van dien.

Alle info is welkom!

Alvast fijne eindejaarsfeesten en een gelukkig nieuwjaar!

grtz

Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Harald »

Wanneer je de camera op de helm monteerd, heb je "geen " trillingen in uw beeld.
Uw nek dient als absorbeerder van de trillingen.
Je krijgt dan een realistiser beeld. Ik bedoel daarmee, de juiste kijkhoogte.

Op de moto heb je altijd trillingen, en een stilstaande camera, dus altijd een beeld uit 1 zelfde hoek, geen links recht enkel recht vooruit.
VB in de bergen is het leuk om te zien waar je naartoe gaan of waar je vandaan komt.

Op de moto heb je vele mogelijkheden, maar wat voor moto heb je?
Op de GS adv. kan je deze met een mount op de voorste valbaren monteren.
Bij een RT heb je een mount nodig die op het stuur kan.
:wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door patrick k100 »

wedden als ik hem op mijne helm zet dat 't gaat trillen :lol:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Man in Black »

patrick k100 schreef:wedden als ik hem op mijne helm zet dat 't gaat trillen :lol:
Helm te groot Patrick ? :-)
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door patrick k100 »

nieje ,gilleke
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door nowheels »

Hallo Harald,

Ik rij met een "gewone" GS 1200 (model 2007)

Ik kan natuurlijk altijd een hele grote helm kopen en de cam tussen de helm en mijn oor steken :drunken:
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Harald »

nowheels schreef: Ik kan natuurlijk altijd een hele grote helm kopen en de cam tussen de helm en mijn oor steken :drunken:
Kan perfect op de helm.
http://www.x6sports.com/product/drift-h ... ount-side/" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Harald »

Wil je hem op de valbeugel plaatsen, dan is hier een mount te koop.
http://portelizabeth.olx.co.za/drift-hd ... -577632405#" onclick="window.open(this.href);return false;
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

Ik heb mijn GoPro eens met specifieke attributen op de valbaren van de GS gemonteerd, maar dit geeft geen ideale beeldkwaliteit vanwege de trillingen, zeker bij lage(-re) snelheden en stilstand (bv voor rood licht). Eens op kruissnelheid valt het wel goed mee.
Zuignap op voorruit, top- of zijkoffer ook al geprobeerd, maar toch ook niet direct ideaal. Risico op verlies door loskomen is klein, maarvkan helemaal opgevangen worden door de steun met bv. een stukje visdraad ergens aan te bevestigen
Als de camera nu meereist, is't links tegen de helm, met de originele hulpstukken op ooghoogte. Geeft een trillingsvrij en getrouw beeld van hetgeen waar je als piloot zelf naar kijkt.
Er bestaat ook nog een soort 'harnas' waarmee de GoPro op de borst geriemd kan worden, dat zou ik ook nog wel eens willen proberen. Voordeel is dan dat je bv wel je gps en een stuk van het dashboard in beeld krijgt, maar langs de andere kant blijven alle dode vliegen op het scherm ook wel altijd in beeld :-?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Harald »

p@rick schreef: Er bestaat ook nog een soort 'harnas' waarmee de GoPro op de borst geriemd kan worden, dat zou ik ook nog wel eens willen proberen. Voordeel is dan dat je bv wel je gps en een stuk van het dashboard in beeld krijgt, maar langs de andere kant blijven alle dode vliegen op het scherm ook wel altijd in beeld :-?
Dan staat uw camera bijna 50 cm lager, en dus verre van ideaal.
En die vliegen op uw scherm... inderdaad, die blijf je heel de film zien. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

Harald schreef:
p@rick schreef: Er bestaat ook nog een soort 'harnas' waarmee de GoPro op de borst geriemd kan worden, dat zou ik ook nog wel eens willen proberen. Voordeel is dan dat je bv wel je gps en een stuk van het dashboard in beeld krijgt, maar langs de andere kant blijven alle dode vliegen op het scherm ook wel altijd in beeld :-?
Dan staat uw camera bijna 50 cm lager, en dus verre van ideaal.
En die vliegen op uw scherm... inderdaad, die blijf je heel de film zien. :wink:
De meest ideale plaats is idd nog altijd tegen de helm, maar ik ben op dat vlak een beetje nieuwsgierig en zou 'op de borst'' gewoon eens willen uittesten :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door Harald »

p@rick schreef: De meest ideale plaats is idd nog altijd tegen de helm, maar ik ben op dat vlak een beetje nieuwsgierig en zou 'op de borst'' gewoon eens willen uittesten :wink:
Ben benieuwd naar het resultaat.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

Bij mij staat de Contour onderaan de snavel gemonteerd. Ge hebt daar plaats om een RAM bol in te monteren, en vandaar uit met kleine RAM arm naar buiten. Werkt perfect. Filmpje genomen kanten van Maredsous op slechte weg. Valt nog mee vind ik. Gravel schrikmomentje op 1:26... 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=nsHql1Mr ... e=youtu.be



en deze hieronder op mooie asfaltwegen:

http://www.youtube.com/watch?v=cDT_-iMJ ... e=youtu.be
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

GSMax schreef:Bij mij staat de Contour onderaan de snavel gemonteerd. Ge hebt daar plaats om een RAM bol in te monteren, en vandaar uit met kleine RAM arm naar buiten. Werkt perfect. Filmpje genomen kanten van Maredsous op slechte weg. Valt nog mee vind ik. Gravel schrikmomentje op 1:26... 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=nsHql1Mr ... e=youtu.be



en deze hieronder op mooie asfaltwegen:

http://www.youtube.com/watch?v=cDT_-iMJ ... e=youtu.be

Moet zeggen dat beide filmpjes een mooi en trillingsvrij beeld vertonen. Het effect van de oneffenheden van het wegdek in het eerste filmpje kan je natuurlijk moeilijk vermijden maar dat beschouw ik ook niet echt als 'trillingen' zoals bv veroorzaakt door de boxermotor. Ben wel eens benieuwd naar beeldmateriaal dat opgenomen werd als je bv eens erg traag moest rijden of stilstaat voor een verkeerslicht.
Je hebt met deze montage wel een beeld 'met paardenkleppen' maar da's een keuze die jijzelf als cineast maakt. Ideaal zou natuurlijk zijn om beeldmateriaal van verschillende camera's tegelijk door elkaar te monteren maar het prijskaartje daarvoor is niet voor iedereen weggelegd, plus dat je dan op den duur tijdens het rijden meer met filmen bezig bent dan dat je van het rijden kan genieten.
Ik zou eigenlijk ook graag wat foto's zien van hoe je de camera juist monteerde op de moto...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door nowheels »

Alvast bedankt voor de reacties en de filmpjes! De trillingen (tijdens het rijden dan toch) vallen redelijk mee vind ik (de stukken waar ik zal stilstaan voor een rood licht ..zullen er allicht toch wel uitgeknipt worden hé :razz: ).

De montage onder de snavel lijkt me een goed alternatief maar ik denk dat ik ga beginnen met "een dikke Engelse kauwgom" op de helm :-)
Ik denk dat de hoek van filmen dan een iets beter idee geeft van de omgeving omdat je hoger zit en dat de weg zelf iets minder nadrukkelijk in beeld komt. Bovendien zal je mooie dingen die langs de weg te zien zijn beter in beeld krijgen omdat je er naar kijkt. En dan idd maar hopen dat er niet te veel vliegen tegen aan vliegen :evil:

Op naar veel leuke en veilige km's in 2014!

grtz
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

Montage op helm is inderdaad trillingsvrij. Wat mij echter stoort, want heb ik ook uitgetest, is dat je als motorrijder continu de omgeving afscant als het ware, op onvoorziene objecten, zijwegen, en andere mogelijke gevaar creërende omstandigheden. En dat kijkgedrag resulteert in het regelmatig wegkijken. Dit kan natuurlijk weggefilterd worden dmv een goed videomontage programma, maar toch....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

Ziehier montage van de Contour op mijn GS

Afbeelding

Afbeelding
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

Neem anders eens kontakt op met Alex van Starcom, die verkoopt ook een heel assortiment actiecamera's (http://www.actiecameras.be" onclick="window.open(this.href);return false;) en zal je wellicht verschillende montages met hun respectievelijke voor- en nadelen kunnen tonen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

p@rick schreef: Moet zeggen dat beide filmpjes een mooi en trillingsvrij beeld vertonen. Het effect van de oneffenheden van het wegdek in het eerste filmpje kan je natuurlijk moeilijk vermijden maar dat beschouw ik ook niet echt als 'trillingen' zoals bv veroorzaakt door de boxermotor.
Patrick hier een filmpje van de Contour gemonteerd op mijn K1300S. Vind de beeldkwaliteit evenwaardig aan deze vanop de GS. Contour was gemonteerd op de kuip.

http://www.youtube.com/watch?v=wNRgj6Ik ... e=youtu.be
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

GSMax schreef:Ziehier montage van de Contour op mijn GS

Afbeelding

Afbeelding

Heb eens gekeken, maar als ik dit mij mijn GS wil doen staan de verstralertjes en de valbaren in de weg.
Bij Waypoint Leuven zouden ze een manier hebben om de camera te monteren op een aangepaste stelschroef waarmee je de hoogte van de ruit kan instellen. Misschien ook interessant om eens verder te onderzoeken...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door p@rick »

GSMax schreef:
p@rick schreef: Moet zeggen dat beide filmpjes een mooi en trillingsvrij beeld vertonen. Het effect van de oneffenheden van het wegdek in het eerste filmpje kan je natuurlijk moeilijk vermijden maar dat beschouw ik ook niet echt als 'trillingen' zoals bv veroorzaakt door de boxermotor.
Patrick hier een filmpje van de Contour gemonteerd op mijn K1300S. Vind de beeldkwaliteit evenwaardig aan deze vanop de GS. Contour was gemonteerd op de kuip.

http://www.youtube.com/watch?v=wNRgj6Ik ... e=youtu.be

Eveneens erg goeie beeldkwaliteit.
Blijft natuurlijk een feit dat het beeld stabieler wordt naarmate de snelheid hoger wordt. Heb zelf ooit opnames gemaakt met de Gopro opzij van de bovenste valbaar bevestigd, maar als je dan stilstaat voor 'n stoplicht lijkt het nadien op beeld alsof de camera aan't headbangen is :drunken:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

Ik film niet als ik stil sta :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door hla »

Persoonlijk vind ik dat de trillingen door plaatsing op het stuur HEEL GOED meevallen.
En de hoogte ook.
Je moet de filmpjes die ik gemaakt heb er maar eens op controleren.

De camera plaatsen onder de afgeweerde onderdelen, dat zal inderdaad veel trillingen geven.
De camera aan de zijkant plaatsen zal vermoedelijk ook veel trillingen geven.
Maar op het stuur en in de midden, dat gaat perfect.

Vliegen, die storen echt niet.
Dashboard: in zicht. Gewoon een goede plaats kiezen.
Het zicht van de camera is dan iets lager dan Uw ogen, maar op dezelfde hoogte als een harnas.

En op een helm, daar heb ik ook al verschillende filmpjes van gezien.
Ik vind het juist "storend" wanneer de camera van links naar rechts flitst omdat de bestuurder zijn hoofd draait.
Het is zeker interessant om te zien wat de bestuurder ziet, wat zijn aandacht trekt.

Maar persoonlijk zie ik liever waar ik naar toe rij, en dat doet de camera perfect boven op mijn stuur.
En zo goed als zonder trillingen.

Afbeelding
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSrijder »

Bij Ludwig staat de camera op de snuit van de GS gemonteerd en dat geeft ook een mooi resultaat.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Drift HD camera op GS 1200

Bericht door GSMax »

p@rick schreef: Heb eens gekeken, maar als ik dit mij mijn GS wil doen staan de verstralertjes en de valbaren in de weg.
Bij Waypoint Leuven zouden ze een manier hebben om de camera te monteren op een aangepaste stelschroef waarmee je de hoogte van de ruit kan instellen. Misschien ook interessant om eens verder te onderzoeken...
Heb die mannen van Waypoint daarover gecontacteerd maar die waren niet op de hoogte van dergelijke mogelijkheid Patrick. Ge had me dat al eens gezegd. Mijn LED verstralers ga ik laten monteren op de motor valbeugels.

Hugo, filmpjes gemaakt achter een motor windruit vind ik maar niets. Just my 2 cents natuurlijk :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie