AceBikes Tirefix

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Lag al een tijdje op 't schap in mijn tuinhuis, maar vandaag toch even tijd gevonden/gemaakt om de Railset van Acebikes op mijn "moto-transportplaat" te bevestigen, zodat ik de GS met de AceBikes Tyrefix kan vastzetten voor transport op de aanhangwagen in plaats van gebruik te maken van een aantal gewone sjorbanden en de bevestigingsogen onderaan de zijkanten van de aanhangwagen.

Eens de rails op de plaat bevestigd mag de GS ook op de foto, keurig in de Steadystand :

Afbeelding

Dan de Tyrefix over het achterwiel gelegd, dit kan ook terwijl de linker- en rechterkoffer nog aan de moto hangen, maar het is handiger indien ze even verwijderd werden :

Afbeelding


Links en rechts gelijk aanspannen, zodat de moto mooi verticaal blijft staan :

Afbeelding

Afbeelding


De plaat als ze in de aanhangwagen ligt. Je ziet, ze past perfect, ze mocht geen 2 mm langer of breder zijn... :

Afbeelding


En voor wie zich afvraagt waarvoor die twee balkjes rechtsvoor dienen...

Afbeelding

De (scharnierende) oprijplaat wordt hier tijdens het rijden op z'n plaats gehouden door een gewone sjorband. Bij langere afstanden (waarbij er al eens een rustpauze wordt ingelast) gebruik ik bijkomend nog een dun kettingslot om de oprijplaat aan het frame van de aanhangwagen te bevestigen. Is natuurlijk geen absolute diefstalbeveiliging, maar 't zal toch al een klein beetje afschrikken. Hoop ik toch :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door RC30 »

Mooi gemaakt.
Maar ligt die plaat nu los in de aanhangwagen?
Als dat zo is dan zit de motor wel goed vast aan de plaat maar niet aan de aanhangwagen.
Flat Twin Power

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Flat Twin Power »

Proper, zeer proper gedaan.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Wiedewa »

Zeer netjes gedaan, ziet er prima uit :grin:
MG Breva 850
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

RC30 schreef:Mooi gemaakt.
Maar ligt die plaat nu los in de aanhangwagen?
Als dat zo is dan zit de motor wel goed vast aan de plaat maar niet aan de aanhangwagen.
Die plaat weegt zelf al redelijk veel, en met afgerond nog eens 250 kg erbovenop beweegt die echt geen millimeter hoor...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door toeternietoe »

Misschien een dwaze vraag, maar waarom is dit nu beter dan spanriemen op een aanhangwagen?
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Polleke G »

p@rick schreef:
Die plaat weegt zelf al redelijk veel, en met afgerond nog eens 250 kg erbovenop beweegt die echt geen millimeter hoor...
Je zou je verschrikken hoeveel die plaat beweegt op de aanhanger bij een noodstop of een plots uitwijk maneuver,er zijn al meer keren pallets met 1000kg van de aanhanger gevallen ,en je kan die opstellen van jou bekijken als een grote pallet die los op de aanhanger ligt,en als oom agent dat in de gaten krijgt zal je ook een boete krijgen van losliggende lading.(Frankrijk en Duitsland zijn daar zeer streng in)
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door costerke »

Ik zou er toch mee oppassen hoor. Zijwaarse krachten!
Zou toch nog een spanriem van moto naar de reling van de aanhangwagen links en rechts spannen.

Groetjes Rudy
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Droozy »

Idd, hoe precies die plaat ook past in de aanhanger, ze kan altijd door een hobbel in een bocht bijvoorbeeld gaan vliegen er mag dan nog een serieus gewicht opliggen (zeker als het zwaartepunt van dat gewicht boven de randen uitsteekt).
R100RS/R100R Mystic
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Pol »

Polleke G schreef:
p@rick schreef:
Die plaat weegt zelf al redelijk veel, en met afgerond nog eens 250 kg erbovenop beweegt die echt geen millimeter hoor...
Je zou je verschrikken hoeveel die plaat beweegt op de aanhanger bij een noodstop of een plots uitwijk maneuver,er zijn al meer keren pallets met 1000kg van de aanhanger gevallen ,en je kan die opstellen van jou bekijken als een grote pallet die los op de aanhanger ligt,en als oom agent dat in de gaten krijgt zal je ook een boete krijgen van losliggende lading.(Frankrijk en Duitsland zijn daar zeer streng in)
Helemaal gelijk Polleke.Doet me denken aan een leuke tussenkomst waar een hele lading flessen wijn op de openbare weg was terechtgekomen.In een bocht natuurlijk.Afrit 17 Anderlecht industrie en iets verderop de beruchte bocht op de E19 in Drogenbos waren de toppers van onze sector! Van de chauffeur mochten we alle bruikbare flessen meepakken...autopomp was ni groot genoeg ! :lol:
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Pol »

Musketon rechtstreeks aan de spanband misschien beter (haak verwijderen) als die musketon over de haak wipt heb je plots geen enkele spankracht meer.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

costerke schreef:Ik zou er toch mee oppassen hoor. Zijwaarse krachten!
Zou toch nog een spanriem van moto naar de reling van de aanhangwagen links en rechts spannen.

Groetjes Rudy
Dat valt eventueel te voorzien.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Polleke G schreef:
p@rick schreef:
Die plaat weegt zelf al redelijk veel, en met afgerond nog eens 250 kg erbovenop beweegt die echt geen millimeter hoor...
Je zou je verschrikken hoeveel die plaat beweegt op de aanhanger bij een noodstop of een plots uitwijk maneuver,er zijn al meer keren pallets met 1000kg van de aanhanger gevallen ,en je kan die opstellen van jou bekijken als een grote pallet die los op de aanhanger ligt,en als oom agent dat in de gaten krijgt zal je ook een boete krijgen van losliggende lading.(Frankrijk en Duitsland zijn daar zeer streng in)
Ben bezig met een oplossing om de plaat op eenvoudige wijze te bevestigen aan de originele laadvloer van de aanhangwagen. Een extra spanriem over het zadel, vastgemaakt aan de sjor-ogen aan de reling of onderaan de zijkanten van de aanhangwagen is eventueel een eenvoudige bijkomende beveiliging, maar het is niet de bedoeling om de moto daarmee nog eens extra in de veren te trekken. De tyrefix lijkt in mijn ogen net een interessante oplossing om de moto te vervoeren zonder dat ie met spanbanden in de veren getrokken wordt, enkel het achterwiel wordt stevig tegen de vloer getrokken, de moto zelf kan vrij en natuurlijk veren tijdens het transport.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Man in Black »

P@trick, ik deed bij mijne nog twee riemen rond de vorkpoten net boven de dwarsverbinding, dan is de zijdelingse beweging zo goed als nihil en de motor kan toch inveren.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door GSrijder »

Ik zou de 2 platen op de 4 hoeken doorboren en er een bout en moer verbinding plaatsen, zo liggen ze aan elkaar vastgemaakt.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

GSrijder schreef:Ik zou de 2 platen op de 4 hoeken doorboren en er een bout en moer verbinding plaatsen, zo liggen ze aan elkaar vastgemaakt.
Ben inderdaad in die zin aan't denken, Rony.
Moet dan wel zorgen dat de moeren niet lostrillen tijdens het rijden, dus ofwel zelfborgende moeren, ofwel Loctite gebruiken.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door RBee »

Bout of as met rondellen en borgpen. :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

RBee schreef:Bout of as met rondellen en borgpen. :idea:
Borgpen zou ik zowiezo ook gedaan hebben, als ik tenminste met de handboormachine proper door zo'n bout kan boren...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door luc gs »

En wordt de motor vooraan niet vastgemaakt met sjorbanden???
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door janeman »

oprijplank heeft geen zijranden, gene schrik er langs te rijden?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

janeman schreef:oprijplank heeft geen zijranden, gene schrik er langs te rijden?
Nee, toch niet. Beginsituatie : moto in rechte lijn achter de oprijplank. Ik stap langs de moto die ik zachtjes in z'n eerste versnelling de plank laat oprijden, het voorwiel mooi in't midden van de oprijplank, het achterwiel blijft mooi in diezelfde lijn. Zodra de moto met het voorwiel goed en wel op de aanhangwagen staat, trek ik met mijn rechterhand de voorrem aan. Ikzelf en zeker mijn benen zijn lang genoeg om op dat moment van de begane grond tot op de aanhangwagen te stappen, vanaf dan is er eigenlijk geen enkel risico meer. Moto enkel nog een beetje vooruit laten rijden totdat ie zichzelf met het voorwiel in de wielklem vastzet.
Om 'm van de aanhanger af te rijden laat ik ook de motor draaien om 'm indien nodig makkelijker terug een eindje vooruit te laten rijden. Bij het afrijden vraag ik altijd wel iemand erbij om in de gaten te houden dat het achterwiel mooi +/- in het midden van de afrijplank blijft (het voorwiel kan ik zelf in de gaten houden en bijsturen indien nodig).
Lukt perfect met de GS, maar voorheen heb ik het ook even probleemloos en op dezelfde manier gedaan met de RT.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

luc gs schreef:En wordt de motor vooraan niet vastgemaakt met sjorbanden???
Mag eventueel, maar een sjorband door het voorwiel en rond de wielklem houdt me moto ook mooi beneden op z'n plaats.
Je kan je moto natuurlijk ook met zoveel sjorbanden vastmaken dat je een dag moet voorzien om alles vast en los te maken, maar is dat nodig ? Liever één teveel dan één te weinig, maar overdrijven is nergens voor nodig.
Tijdens langere ritten (zeker wanneer rustpauze onderweg) gebruik ik ook nog een Abus Granit kettingslot waarmee ik 'm met het voorwiel aan de voorste reling van de aanhangwagen vastleg, maar dat is natuurlijk hoofdzakelijk diefstalpreventie.
Tussendoor bij een tank- of sanitaire stop eens controleren of alles nog goed zit kan natuurlijk nooit kwaad.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Safety first. Ondertussen zowel vooraan als achteraan de transportplaat en de originele laadvloer met drie slotbouten aan elkaar bevestigd. Ik had graag nog een borgpen door de bout gestoken, maar daarvoor moet ik een gaatje van 3 mm boren in een bout M8, en dat lukt niet vanuit de losse hand. Na 't verlof eens iemand zoeken met een goeie kolomboormachine.

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Man in Black »

Spring maar eens binnen met de bouten p@trick, dan komt dat in orde.
Of je gebruikt borgmoeren met die nylon ringen dat werkt ook.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:Spring maar eens binnen met de bouten p@trick, dan komt dat in orde.
Of je gebruikt borgmoeren met die nylon ringen dat werkt ook.
Bedankt voor het aanbod, Eddy.
Voorlopig heb ik er alvast van die zelfborgende moeren met nylonring opgeschroefd.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie