dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door dirkie996 »

Beste leden,
Mijn naam is Dirkie en na 39 jaar motorrijden en talloze japanse en italiaanse motoren verder, heb ik net 'n bestelbon ondertekend, voor m'n eerste BMW.
Het betreft 'n R 1250 RT, model 2021 in manhattan metallic. Die plotse ommezwaai is er gekomen, na verscheidene heelkundige ingrepen, waarna ik steeds meer last kreeg, bij 'n sportieve zithouding. Met pijn in 't hart, heb ik verleden jaar m'n Ducati Supersport S van 2018 verkocht. 'n Zestal maanden geleden, had ik voor 'n vriend, 'n klusje aan z'n RT (2006) uitgevoerd en een testritje gedaan. Dat viel zo mee, dat ik verkocht was aan 'n RT.
Eerst had ik prijs laten maken voor 'n model 2020 (euro4) , maar toen ik 't model 2021 zag, wist ik meteen, deze wil ik. Dus ben ik in blijde verwachting van m'n eerste BMW. Ik heb deze besteld zonder testrit, aangezien 't nieuwe model nog niet beschikbaar is. Maar afgaande op de testverslagen, van het vorige model, met hetzelfde shiftcam-blok, zal dit wel in orde zijn, denk ik.
Nu nog afwachten tot half maart of begin april, om terug de baan op te kunnen.
Ik weet niet of dit in dit topic mag/kan, maar wat raden jullie me aan, de Optimate 4 dual druppellader of de originele van BMW? En wat betreft binnentassen voor zijkoffers en topkoffer. Interessante alternatieven in plaats van de originele? Want die kosten wel veel, vind ik. Zeker als deze maar 2-3 maal per jaar gebruikt worden.
Mvg,
Dirkie
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door Bob »

Dag Dirkie,

Welkom en succes met de nieuwe RT. Ik kocht recent een R1250GS hoewel ik twijfelde om me een RT aan te schaffen. Maar onder het motto "verandering van spijs doet eten" werd het dan toch een GS omdat ik op het werk al met RT rijdt. Eerlijk is eerlijk: toen ik de foto's van model 2021 zag wist ik wel zeker dat ik er ooit ook zo eentje zal kopen.

Wat de binnentassen betreft: ik kocht er voor de GS via eBay bij GreatBikeGear_UK. Ze voldoen ruimschoots voor sporadisch gebruik en hebben me nog geen 50€ gekost, aan huis geleverd. Ik heb nog niet grondig gezocht, maar voor de RT bj 2021 zullen er ook wel tassen beschikbaar zijn. Ik vond alvast DEZE LINK om je een idee te geven.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Ed17
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 mei 2020, 18:13
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door Ed17 »

Welkom en proficiat met de nieuwe aanwinst.
Je gaat voorzekers niet teleurgesteld worden.
Als je een tas zoekt die je maar een paar maal per jaar zou gebruiken, heb ik wellicht een tip voor je.
Ik gebruik gewoon een vershoudtas van de Spar. Kost niks en past lekker in beide zijtassen en de topcase van mijn 2017 R1200RT.
Er staat inderdaad geen logo van Bmw op, maar 't werkt wel (en is nog redelijk waterdicht ook nog).
Succes hoor...
Ed.
..don't concentrate on the finger..
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door Danny »

Oi

Voor binnentassen zijn er tig alternatieven, ff surfen op motea, alie of Amazon levert propere tasjes op die jaren meegaan.

Druppellader, de goedkoopste!
De originele op de motor voorziene stekker afkoppelen en gezekerd rechtstreeks op de batterij aansluiten. Geen miserie met de canbus en besparing op de aankoop lader of je hebt allicht nog een lader liggen...
Wil je de stekker niet uitpluggen dan wordt het een can geschikte lader. Optimate volstaat perfect en één dagje om de 2 a 3 weken heeft duidelijk een gunstiger effect dan constant aan de lader
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door dirkie996 »

En ondertussen is de motor geleverd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
speedi007
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jun 2016, 19:42
Woonplaats: diksmuide
Locatie: West-Vlaanderen

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door speedi007 »

:thumbright:
bij BM Ruddervoorde dacht ik , top mensen.
Learn from yesterday; live for today, hope for tomorrow.
If you think nobody cares if you're alive, try missing a couple of payments.
dirkie996
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2021, 13:38
Woonplaats: Kortrijk

Re: dirkie stelt zich voor: na 39 jaar m'n eerste BMW

Bericht door dirkie996 »

speedi007 schreef: 19 mar 2021, 12:20 :thumbright:
bij BM Ruddervoorde dacht ik , top mensen.
Inderdaad bij BM Center. Echt 'n plaats waar je u welkom voelt.
Plaats reactie