Nieuw lid

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fernand
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mei 2021, 20:44
Woonplaats: Riemst

Nieuw lid

Bericht door Fernand »

Hallo
Na verschillende motoren(12) bereden te hebben waarvan twee BMW's dan nu de derde en hopelijk de laatste een R1200R bj 2017 met 24.000km op de teller voor een goede prijs kunnen kopen hoop ik nog vele km plezier aan te hebben daar ik er ook graag aan sleutel en zeker het poetsen is voor mij van groot belang en hopelijk kan ik hier op de site nog veel bijleren over dit type motor !!
mvg:Fernand
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Nieuw lid

Bericht door Gixxer21 »

Veel poets en rijplezier. :)
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Re: Nieuw lid

Bericht door stepkim9700 »

Welkom fernand

Veel lees en leerplezier.
Peter
BMW R850R 1999
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Re: Nieuw lid

Bericht door stepkim9700 »

Welkom fernand

Veel lees en leerplezier.
Peter
BMW R850R 1999
Free2be
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2021, 09:51
Woonplaats: Hasselt

Re: Nieuw lid

Bericht door Free2be »

Ook ik zal me even voorstellen, als ancien..
61jr. Op de levensteller, woonachting in Groot Hasselt, Kermt. Tijd en toch geen tijd.
Er zijn altijd motoren in mijn leven geweest, vooral in mijn jeugdjaren crossmotoren..
Zoals velen begonnen met bromfietsen op de weg..
Later een nieuwe R1100R roadster aangeschaft waar ik jaren mee gereden heb.
Omwille van mijn werk, heeft mijn zoon er een tijdje mee gereden.
Deze heb ik verkocht en rustig gaan uitkijken naar ''n nieuw meubel, in 2014.
Toen kwam de RnineT pas op de markt als herdenking van BMW 90 bestaan.
Ik was meteen verkocht wat het model betrof en een boxer, vader, broer en ik, zijn altijd de boxer trouw gebleven.
De motor kwam op de oprit te staan en ondanks de vele plaatjes van modificaties, heb ik alles origineel gelaten.
In die tijd, 2014 was er enkel een Engelstalig RnineT forum om erover te palaveren..
Terug bij de RnineT, helaas heeft hij weer te lang in de garage gestaan en heb me voorgenomen om terug regelmatig het ros van stal te halen.

Intussen, 16.000km op de teller en is de achterband er zo goed als aan en heb een nieuwe besteld, Michelin Road4. Het vervelende is, de binnenband, die kan je bijna nog ergens vinden. Ook een uitbalanceer toestel van Datona aangeschaft en meteen al met de neus op de feiten gedrukt dat er geen mogelijkheid is om het achterwiel van een RnineT tussen de conen op te spannen..dus iemand zoeken met een draaibank om hier alsnog een oplossing aan te geven.

Of ik er tubless van zou maken, zit in mijn hoofd, maar als je de spaken ooit moet bijdraaien..weet ik niet of er dan nog wel de lucht in zal blijven..

Verder ga ik het onderhoud ook zelf verder uitvoeren, zoals olie, filters, banden, motormanagement, waarvoor ik me de UniCarScan en bijbehorende kabel voor heb aangeschaft. Nog uitkijken voor een Android besturingssysteem toestel, want Apple wil hier niet in mee gaan.

Zoals geweten, zal ook de vering er op een keer aan moeten geloven en een update ondergaan.

Voorlopig heb ik nog geen last van de beruchte uitlaatklep, maar mocht dit het geval worden, gaat ze er tussenuit.
Mocht er een keuring voor motoren komen, vrees ik dat ze hierop gaan letten en dat je terug mag.

Als GPS gebruik ik een Zümmo 390 die ik op een kleine motor tanktas met adapter heb geplaatst..

De batterij hangt bij stilstaan altijd aan de druppellader en tot nu toe nog steeds in form om de starter te bedienen.
Heeft iemand de batterij al zelf vervangen? In het handboek van Haynes, staat, dat je er de benzine tank moet voor afnemen..een ellende.
Ik kan niet begrijpen dat motor bouwers dat ding zodanig willen wegstoppen dat je er de have motor moet voor demonteren.

Tot zover heb ik geen enkele problemen gehad met de motor zelf.
Verder enkel met leer op de beer, een pak dat nog steeds goed zit.
Een Shoei integraalhelm die het ook nog doet en voorzien van communicatie.

Voor de rest lees ik gretig mee..en wens ieder een veilige rit toe!
MVG,
Roger
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Nieuw lid

Bericht door Relax »

:thumbleft:

Welkom.
I respect your opinion. But I don't give shit.
stepkim9700
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 feb 2020, 12:04
Woonplaats: oudenaarde
Locatie: Oudenaarde

Re: Nieuw lid

Bericht door stepkim9700 »

Welkom Roger.

Wekom in de club zou ik zeggen en geniet met volle teugen van het motorrijden.

Succes.
Grt peter
BMW R850R 1999
Free2be
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2021, 09:51
Woonplaats: Hasselt

Re: Nieuw lid

Bericht door Free2be »

Bedankt heren voor het welkom.
Momenteel ben ik nog aan 't wachten op de metaalbewerker, die de passtukken voor het achterwiel dient te draaien, zodat ik dit kan balanceren. Dan nog het tubeless maken van het achterwiel en de Michelin road 4 erop. Verder staat een oliewissel met filter, motormanagement (vacuüm klokjes), nog op het menu. Ik zit nog niet aan de 20.000 beurt voor het andere onderhoud, maar heb me toch al voorzien van het nodige materiaal. Enkel de klep dikte plaatjes zal ik moeten gaan halen bij BMW, nadat ik de klepspeling gemeten heb en de nodige dikte plaatjes berekend heb.
Plaats reactie