Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Free2be
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2021, 09:51
Woonplaats: Hasselt

Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door Free2be »

Vroeger synchroniseerde ik de carburators met vacuümklokjes. Nu vroeg ik me af, hoe dit kan gedaan worden met de injectiesystemen dewelke electronisch worden aangestuurd. Kan men dit via de adapter die je aansluit en met een laptop of pad?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door alfa »

Benzine is maar één onderdeel, lucht vergeten?
BMW R1100R zonder KFR
Free2be
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2021, 09:51
Woonplaats: Hasselt

Re: Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door Free2be »

Inderdaad, het gaat om het benzine/lucht mengsel. Maar ik vind geen schroef om dit af te stellen. Vandaar mijn vraag of dit via software moet gebeuren. Of is het enkel te doen via de gaskabels?
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door dxamet »

Als uw gaskabels nog rechtstreeks de vlinderkleppen opentrekken (geen ride-by-wire) dan kunnen die best zo gelijk mogelijk opengaan. Is dit niet gelijk dan zal de motor niet mooi draaien, met ongewenste trillingen.
:salut:dxamet
Eddy Hooyberghs
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jul 2021, 12:27
Woonplaats: Herselt3

Re: Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door Eddy Hooyberghs »

Bij ride- by- wire moet men deze terug afstellen via computer elk onderhoud.
Doe dit met mijn gs 911prof en merk het aan het verbruik tussen 4,1 en 4,3 bij afstelling.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Synchronisatie inlaatklep brandstofysteem.

Bericht door Dirk Pauwels »

LC: niets af te stellen
DOHC en SOHC 1200 kan je de kabels en de vlinderkleppen zelf nog afstellen, mits loskoppelen of parkeren(softwarematig) van de stappen motoren.
1100/1150 kan je alles nog.
Kan met vacuummeters, twinmax, carbtune, harmonizer, slangetje gevuld met gekleurde vloeistof etc....
Normaal kom je bij de lucht/olie koelers niet aan de basis afstelling (geborgde schroefjes) tenzij ze heel slecht staan en doe je alles via gaskabel (1200) en bypass + gaskabel 1100/1150)
aangezien er niet werd vermeld over welk bouwjaar/type het gaat kan er niet specifiek op de vraag geantwoord worden...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie