Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door mecapuet »

In dit verslag vindt je foto van bezinefilter...

HIER

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door George Michael »

Vandaag bij dealer langs geweest. Kwam aanrijden met 1 cilinder. Waarschijnlijk gasklep stuk! Door hitte. Kan misschien ook nog erger zijn. maandag gaan ze hem open maken en wordt ik gebeld. Gaat weer geld kosten. Heb nu wel een nieuwe 1200RT mee gekregen. Dat weer wel.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door George Michael »

Vandaag bij dealer langs geweest. Kwam aanrijden met 1 cilinder. Waarschijnlijk gasklep stuk! Door hitte. Kan misschien ook nog erger zijn. maandag gaan ze hem open maken en wordt ik gebeld. Gaat weer geld kosten. Heb nu wel een nieuwe 1200RT mee gekregen. Dat weer wel.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door mecapuet »

George Michael schreef:Vandaag bij dealer langs geweest. Kwam aanrijden met 1 cilinder. Waarschijnlijk gasklep stuk! Door hitte. Kan misschien ook nog erger zijn. maandag gaan ze hem open maken en wordt ik gebeld. Gaat weer geld kosten. Heb nu wel een nieuwe 1200RT mee gekregen. Dat weer wel.
Allee, hou ons op de hoogte...gasklep stuk door de hitte, iets nieuw. :-?

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door Iron Gonzo »

George Michael schreef:Vandaag bij dealer langs geweest. Kwam aanrijden met 1 cilinder. Waarschijnlijk gasklep stuk! Door hitte. Kan misschien ook nog erger zijn. maandag gaan ze hem open maken en wordt ik gebeld. Gaat weer geld kosten. Heb nu wel een nieuwe 1200RT mee gekregen. Dat weer wel.
dat is inderdaad zeer sterk :shock:
ik gok eerder op ontsteking, dus bobijn of iets bijhorend aan ontstekingselementen.

ben zeer benieuwd wat ze daar gaan melden na deftig onderzoekje :-?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door J-P »

Mocht het zo zijn dat het je gasklephuis is, ik heb er 2 te koop in het zwart, van een Rockster geweest, voor een lager bedrag dan 1 nieuwe.... :wink: Maar eerlijk gezegd denk ik net als Gonzo dat het niet je gasklephuis is maar de injectie/bobinen
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door George Michael »

Misschien heb ik weer niet goed lopen luisteren naar de monteur. Stond al lekker te kijken naar de 1200RT waarmee ik naar huis mocht rijden. :grin:
Zal morgen zeker hier laten weten hoe en wat . . . . . .en de kosten :-?

Dit is ondertussen al de 3e keer dat ik op een 1200RT rij, het is een lekker ding! Hebben nu een nieuw huis gekocht, dus de 1200Rt moet nog even wachten. Zit al wel een garage bij het nieuwe huis :grin:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Re: Motor stil gevallen en niet meer vooruit te krijgen...

Bericht door George Michael »

Vandaag motor open gemaakt bij de dealer. Uitlaatklep kapot. ik heb dus gewoon niet goed geluisterd.
Uiteindeindelijk 2 uitlaatkleppen vervangen inclusief slijpen, olie en filter vernieuwd. Samen met de leenmotor 726,-
Heb de 1200RT bijna een week gehad, maar ze hebben maar 2 dgn. gerekend.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Plaats reactie