Toon je BoXeR !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

Mooi, ik zou hem zo laten Big Fre, maar elk zijn mening
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
big-Fre
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2015, 00:44
Woonplaats: Puivelde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door big-Fre »

Brompi schreef:Mooi, ik zou hem zo laten Big Fre, maar elk zijn mening
ja Brompi, ik twijfel erg, ik zou het er zelf nooit voor gekocht hebben, maar kreeg het erbij, ik ga het er eens tegen houden en zien wat het zegt, maar denk dat ik het ga laten, ben er zelf niet zo'n voorstander van
Vik
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2011, 10:10
Locatie: Kortrijk

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Vik »

Na jaren met verschillende boxer modellen te hebben gereden terug overgestapt naar een Gs.
Blij met mijn nieuwe machine :-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
big-Fre
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2015, 00:44
Woonplaats: Puivelde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door big-Fre »

mooie GS Adventure, ben jaloers, dat is voor mij ne grote droom voor de toekomst, goed bezig man :thumbleft:
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

louimille schreef:Na jaren met verschillende boxer modellen te hebben gereden terug overgestapt naar een Gs.
Blij met mijn nieuwe machine :-)
Mooie machine, dit is ook iets wat ik nog graag zou willen kopen
:thumbleft:
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
catbustingdog
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mei 2009, 12:20
Woonplaats: Paal
Locatie: Limburg

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door catbustingdog »

Inderdaad een "vette" machine, ben een beetje jaloers, maar heb tevens genoteerd dat, met mijn korte beentjes, zoiets nooit "de mijne" zal zijn
niet storen, ben al gestoord genoeg!
Catbustingdog rides again ...
lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Den Dirk »

catbustingdog schreef:Inderdaad een "vette" machine, ben een beetje jaloers, maar heb tevens genoteerd dat, met mijn korte beentjes, zoiets nooit "de mijne" zal zijn

Bij de nieuwe GSA LC kan men hem van fabriek uit reeds zo `laag`als een gewone GS bestellen , naar `t schijnt!
I like my bike!!
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

catbustingdog schreef:Inderdaad een "vette" machine, ben een beetje jaloers, maar heb tevens genoteerd dat, met mijn korte beentjes, zoiets nooit "de mijne" zal zijn
Goeimorgen, t'zou wel kunnen dat ik ook met dat probleem zou zitten, want met mijn r1100rt als ik mijn zadel in de stand zet dat het zadel in 1 lijn loopt met het tupperware(wat ik het mooist vind) moet ik al op mijn toppen van tenen staan bij stilstand ofwel moet ik mijn kont versmijten
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

Den Dirk schreef:
catbustingdog schreef:Inderdaad een "vette" machine, ben een beetje jaloers, maar heb tevens genoteerd dat, met mijn korte beentjes, zoiets nooit "de mijne" zal zijn

Bij de nieuwe GSA LC kan men hem van fabriek uit reeds zo `laag`als een gewone GS bestellen , naar `t schijnt!
Ja Ok,, maar dan is het mooie eraf vind ik (mijn mening)
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door moh_fan »

De mijne...

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

Wauwwwwwwwwwwwwwww, mooi, I LIKE IT :thumbright: :thumbleft:
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

Wauwwwwwwwwwwwwwww, mooi, I LIKE IT, moh_fan :thumbright: :thumbleft:
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door RBee »

Zeer mooi Jeroen. :thumbright:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Pdrke
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2015, 19:28
Woonplaats: Bredene
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Pdrke »

Na jaren met een honda gereden te hebben (pc800 en Pan european) hier mijn eerste boxer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Lukas »

Jij mag nog foto's plaatsen.
Zeer geslaagd.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Brompi
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 mei 2007, 17:40
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: Aan de zee

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Brompi »

Pdrke schreef:Na jaren met een honda gereden te hebben (pc800 en Pan european) hier mijn eerste boxer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hèèl mooi
Mijn Brommers : Zündapp C 50 - Zündapp CS 50 - Yamaha FS1 -Yamaha RD50M - Kreidler RS - Zündapp KS50Supersport
Mijn vorige moto's: Yamaha R5 350 - Kawazaki VN1500 Vulcan - Honda GoldWing 1500GL - (5jaar onderbroken) BMW K100RT - BMW R850RT - Honda ST1300 - Honda GoldWing 1800GL - (2jaar onderbroken) BMW R1100RT
More Ello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015, 13:46
Woonplaats: minderhout

Hoi ik ben NEWBEE + Voorstelling en vraagjes.....

Bericht door More Ello »

Afbeelding Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier maar in blijde verwachting :grin:
Ik ga dit week-end een r1100r bekijken en als ze mooi en goed is ook aanschaffen....Een oude dame hoor...('94) maar amper mee gereden (18450km) en dus in bijna nieuwstaat zo mag ik hopen.
Ik kom van een Pan european af weggedaan wegens te zwaar...daarna een Transalp 650 weggedaan vanwege geen karakter en te softie , daarna(en nu nog) een Kawasaki Drifter zeer veel karakter maar het is mijn ding niet...het tuft heerlijk en heeft veel koppel maar een keer een iets vlottere rijstijl is not done met deze machine maar ik ben eerlijk gezegd al heel lang een BMW gek telkens ik er een zie staan ga ik ze bewonderen ....dus dan toch maar over stag gegaan en dus de zoektocht naar een r1100r(s)ABS is een feit...
heeft iemand tips over zulke machines waar ik echt op moet letten bij aanschaf van dergelijk trekpaardje? Of raden jullie deze machine af...?ik hoor veel berichten over de zwakke versnellings bak en koppeling , iemand hier ervarigen mee?
Nu denk ik dat als er zo weinig km's opstaan er niet veel problemen zullen zijn maar het wil ook wel weer zeggen dat hij waarschijnlijk lang heeft stilgestaan...dus dat kan dan weer wel in het nadeel zijn......
Ik sta open voor jullie reacties en tips zijn altijd welkom...de reparatie handleiding heb ik online al gevonden dus ik kan ermee aan de slag ;) 8-)

sportieve groeten en veel winter-rij plezier op voorhand dank voor de reacties...

Ello More
Honda Super Magna , XR600 , Suzuki GS 650 GL , Pan European st1100 , kawasaki Vulcan classic , st 1100 abs , trans Alp 650 , Kawasaki Drifter 800 ,...Beemer?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door alfa »

Zeker kopen ,maar wel een beetje werk aan door stilstand
Leidingen in tank vervangen die zullen wel verduurd zijn .
Kabelboom bescherming (verduurd) hernieuwen met tape
Geef die een volledig onderhoud .
Neem dit mee om aankoop prijs te bepalen.
Er hangen beugels aan vraag achter de koffers?
Prachtige motor en rijdt ook zeer goed ook al is koppeling wat stroever .
succes
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Dirk Pauwels »

1100R staan er genoeg te koop, koop bij voorkeur eentje van na 96, die heeft de updated boite, dacht dat ook de cil koppakkingen anders waren, (minder snel lekken ) en mooier dashboard.
Wordt het toch eentje van pre 96 zorg dan dat het goedkoop genoeg is zodat je eventuele defecten kan opvangen.
Zwakke punten zijn de ABS module als de boel lang heeft stilgestaan, alle rubbers, niet enkel de benzineleidingen en overloop/ontluchting maar ook dichtingen allehande. Kijk of het blok zweet tussen blok en boite, vering testen, benzine pomp durft bij lang stilstaan ook problemen geven, maar is goedkoop op te lossen. Remleidingen moeten vervangen worden, kijk of het remhendel goed terugkomt naar nulpunt bij remmen, mag niet blijven hangen dan zit er corrosie in de remcil. Dure herstelling.... Kijk of de wielen niet te veel weerstand hebben, vaak zitten remzuigers ook vast, maar op eentje van die kms zal dat wel meevallen, Speling achterwiel checken, goed kijken of de rubbers tussen gaskleppen en cil kop niet gescheurd zijn, etc....

Verder niet laten misleiden door de naam BMW, het is mechaniek, 20 jaar oud en het kan ook kapot. Ik krijg regelmatig mensen over de vloer die in blindelings vertrouwen een okkasie BMW kochten, want het is toch degelijk meneer..... Als je dan zegt wat er allemaal mis is geloven ze me vaak nog eens niet.....

Verder rijden ze idd heel goed en vlot en kan je mits een basis kennis van mechaniek ze ook nog zelf onderhouden, wat het ook goedkoop houdt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Ralph »

Rust roest...

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
More Ello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015, 13:46
Woonplaats: minderhout

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door More Ello »

Hey
thnx voor de antwoorden

de motor heeft blijkbaar vroeger vaak stilgestaan maar de huidige eigenaar rijd er al even mee en heeft hem recent nog laten onderhouden , ik ga voor een groot deel de onderhoudsintervallen zelf doen ik heb een motortafel en een beetje onderricht op vlak van mechanica gereedschappen zijn ook geen probleem al zal ik voor deze BMW wel een paar dingen willen aanschaffen....
In 18000km kan er nog niet zo veel mis zijn denk ik en zal ik het er toch op wagen als hij inderdaad droog staat en goed remt schakelt etc....een goede testrit verklaard al het een en ander denk ik.....hoop ik....en anders zit er in Wuustwezel een BMW vakman die mij het een en ander kan bijbrengen hoop ik.....

bedankt om even mee te denken hier kan ik al wel iets mee!
Honda Super Magna , XR600 , Suzuki GS 650 GL , Pan European st1100 , kawasaki Vulcan classic , st 1100 abs , trans Alp 650 , Kawasaki Drifter 800 ,...Beemer?
More Ello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2015, 13:46
Woonplaats: minderhout

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door More Ello »

Dirk Pauwels schreef:1100R staan er genoeg te koop, koop bij voorkeur eentje van na 96, die heeft de updated boite, dacht dat ook de cil koppakkingen anders waren, (minder snel lekken ) en mooier dashboard.
Wordt het toch eentje van pre 96 zorg dan dat het goedkoop genoeg is zodat je eventuele defecten kan opvangen.
Zwakke punten zijn de ABS module als de boel lang heeft stilgestaan, alle rubbers, niet enkel de benzineleidingen en overloop/ontluchting maar ook dichtingen allehande. Kijk of het blok zweet tussen blok en boite, vering testen, benzine pomp durft bij lang stilstaan ook problemen geven, maar is goedkoop op te lossen. Remleidingen moeten vervangen worden, kijk of het remhendel goed terugkomt naar nulpunt bij remmen, mag niet blijven hangen dan zit er corrosie in de remcil. Dure herstelling.... Kijk of de wielen niet te veel weerstand hebben, vaak zitten remzuigers ook vast, maar op eentje van die kms zal dat wel meevallen, Speling achterwiel checken, goed kijken of de rubbers tussen gaskleppen en cil kop niet gescheurd zijn, etc....

Verder niet laten misleiden door de naam BMW, het is mechaniek, 20 jaar oud en het kan ook kapot. Ik krijg regelmatig mensen over de vloer die in blindelings vertrouwen een okkasie BMW kochten, want het is toch degelijk meneer..... Als je dan zegt wat er allemaal mis is geloven ze me vaak nog eens niet.....

Verder rijden ze idd heel goed en vlot en kan je mits een basis kennis van mechaniek ze ook nog zelf onderhouden, wat het ook goedkoop houdt.
thnx hier kan ik wel wat mee...ik vind zelf het dashbord met de twee apparte tellers toch ook erg charmant hoor :wink: ik laat je het weten wat het verdict is geworden zondag....
Honda Super Magna , XR600 , Suzuki GS 650 GL , Pan European st1100 , kawasaki Vulcan classic , st 1100 abs , trans Alp 650 , Kawasaki Drifter 800 ,...Beemer?
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Toon je BoXeR !

Bericht door Gixxer21 »

Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Dirk Pauwels »

Foto vd linker tiet van ne 1150GS..... Wat wil je daarmee zeggen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Toon je BoXeR !

Bericht door Ralph »

Hij toont zijn boxer, zoals de titel zegt.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Plaats reactie