ABS probleem bij bmw r1200rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

wimschenkel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2018, 03:17
Woonplaats: Hoboken

Re: ABS probleem bij bmw r1200rt

Bericht door wimschenkel »

Misschien. Volgens mij is het gewoon een geldwolf geworden. Blijkbaar denkt hij dat zijn naam gemaakt is ondertussen, en kan hij het zich veroorloven zoiets bij goede klanten te proberen. Jammer, maar mij is hij voorgoed kwijt als klant
What's worth living for...if you don't feel alive
zoltan 1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2021, 19:55
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: ABS probleem bij bmw r1200rt

Bericht door zoltan 1968 »

goedemorgen
ik heb een 1200 R1200RT bj 2005
het ABS lamp soms brand soms niet,het storing komt bij droge wegdek 🤔🤔🤔 bij regen werkt goed .heeft iemand ervaring met deze situatie. 2 week geleden nieuwe accu geplaatst.
alvast bedankt zoltan
joosten19
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2018, 12:44
Woonplaats: Deurne

Re: ABS probleem bij bmw r1200rt

Bericht door joosten19 »

Hoi heb een r1200rt uit 2007 en mn abs lampje gaat zins vandaag ook niet meer uit . Wat kan ik het best doen ?
odulleke
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2014, 19:53
Woonplaats: Schelle

Re: ABS probleem bij bmw r1200rt

Bericht door odulleke »

Jaren geleden heb ik op mijn RT van 2004 ook problemen gehad met mijn ABS. Bij de dealer steken ze enkel nieuwe pompen en dit was meer dan 1000 euro. Ik ben toen bij https://recomotorservice.nl/reparaties/ geweest en daar hebben ze een gereviseerde pomp gestoken voor iets meer dan 400 euro. Vriendelijke mensen en prima service. Het is wel in Nederland.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: ABS probleem bij bmw r1200rt

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij een 2007 hoeft er geen andere module op. Dat is als het goed is een I ABS versie 2, die zijn beter dan de versie 1 van het i ABS. Je kan met die fout ook gewoon blijven rijden en remmen, alleen heb je geen ABS. Dat was met versie 1 niet het geval, dan had je nauwelijks nog remmen.
Heel mss heb je een model 2006 die pas in 2007 is ingeschreven, dan kan je nog een i ABS versie 1 hebben, dat hoor je bij het remmen, dan gaan de servo motoren (voor en achter) zoemen. bij versie 2 hoor je dat niet.

Eerst laten uitlezen, kan iets simpels zijn zoals een remlicht contact, ABS contact etc....
Bij de >2007 modellen zijn het meestal de koolborsteltjes van het ABS motortje die vast komen te zitten, BMW herstelt dat niet omdat er daarvoor blijkbaar geen toestemming is maar is het kan wel. Er moeten dan een paar alu borgingen weggeslepen worden, lagertje lostrekken, borsteltjes terug gangbaar maken of vervangen, nieuwe lagertje, deksel terug borgen en klaar.

Reco is een goed adresje, Danny hier op het forum doet het ook met zijn ogen dicht ondertussen....
Er is mits wat zoeken online wel een fatsoenlijke beschrijving van te vinden.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie