Interesse in R1150RS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
FrankyDH
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018, 09:26
Woonplaats: Laarne

Interesse in R1150RS

Bericht door FrankyDH »

Hallo, ik ben geïnteresseerd om een R1150RS te kopen.
Ik zou in contact willen komen met mensen die zo'n motor hebben om een paar vragen te stellen en hem eens live te zien.
Wie heeft zo'n motor en wil contact met mij opnemen?
Ik ben van Laarne.
Alvast bedankt.
Franky 09/230.84.32 f.denhaeze@skynet.be
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik heb er geen, en ze zijn zeldzaam. slechts kort gemaakt en geen verkoopsucces. Motor is zo goed als identiek aan de RT en de GS. Dus die ken ik wel als mijnen broekzak.
Er is weinig vraag naar, zo goed als geen vraag eigenlijk en de 2de handse, als ze er al zijn, blijven lang staan. Meestal wordt er ook te veel voor gevraagd.
Dus vaak de moeite waard om niet direct toe te happen en af te bieden.
Wel rekening mee houden dat hij dus ook als je hem zelf doorverkoopt heel moeilijk zal verkopen.
Algemeen leuk rijdende moto, betrouwbaar, geen echt grote problemen, tenzij de i ABS met servo als die er op staat, die kan al eens voor problemen zorgen.
Wil je goedkoper dan kan je ook voor een R1100RS gaan, rijdt even leuk, mist 1 versnelling, maar stoort niet echt en vind je nog makkelijk aan vrij lage prijzen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
MaartenGS-R-RT
Berichten: 192
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door MaartenGS-R-RT »

"Ga eens tot bij Motorepair, Markegemstraat 3 Dentergem. Als ik me niet vergis wordt er daar een ingezet als vervangingsmotor."
Als het je interesseert zal je het juiste adres wel al gevonden hebben, maar het moet dus zijn Dentergemstraat 3 Markegem.
Laatst gewijzigd door MaartenGS-R-RT op 29 apr 2018, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door Lukas »

Op kapaza staat er al maanden ene te koop.
Ondertusse al onder een 2de naam trouwens.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door vacaro »

Als je niet vies of bang bent om te importeren en kilometers te doen om te halen dan kan je zaakjes doen op Duitse website.

Namelijk op http://www.mobile.de

Daar staan er in verschillende kleuren en kleurencombinaties op, wel goed kijken waar ze te koop, zijn, Duitsland is groot en je moet al gauw 650a700 km rijden om ene te gaan bezichtigen/testen/halen.
Ik heb eerst ook overwogen voor dat model te halen, maar toch gekozen voor een Belgische R1150RT.

Blijkbaar in Duitsland populairder de RS. Succes met je zoektocht

Bv den deze en nog ni zo heel ver, juist de grens over: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 6ce26a71f5
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door Danny »

Zelf 150.000 met een R1100RS gereden.
Zithouding stukken interessanter dan een RT waar niks lijkt te kloppen qua maatvoering.
Stuurt lekker zo'n RS, zit knikje voorover waardoor zadelpijn onbestaande is.

Stuur in verschillende standen instelbaar.
Ruitje regelbaar, lage uitlaat waardoor twee volledige koffers.

RS heeft altijd mijn voorkeur gehad omwille van t compromis zithouding, rijgedrag, bagageruimte.
Zowel K's als R model. Daarna werd de look van de uitlaat belangrijker dan de functionaliteit.

De 1150 is nog een old scool RS, de enige leeftijdsgenoot in de 1200 reeks die in de buurt komt is de 1200ST. Net als de RS een onderschatte motor maar z'n looks moeten je liggen.

Rijden doen ze echter top en vergelijk je met de 1150RT dan stuurt een RS stukken beter, de RT is wringen, de RS gaat vanzelf.

Er zijn mooie kleurstellingen in en t is gegarandeerd een in t oog springende BMW
RopaS
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
Woonplaats: Kalken
Locatie: Kalkense Meersen

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door RopaS »

Ik heb een R1100RS van 1995.
Was ook een invoer uit Duitsland met een SBK stuur . Stuurt super!!
.....en ik woon ook in Laarne= KALKEN
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
FrankyDH
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2018, 09:26
Woonplaats: Laarne

Re: Interesse in R1150RS

Bericht door FrankyDH »

Aan iedereen bedankt voor de tips!
Ik bekijk het en breng jullie op de hoogte van wat het is geworden.
Plaats reactie