r1250rt voorspatbord verlenging

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door jossieleenie »

Besten, Ik rijd nu de eerste maal met de r1250rt op besmeurde wegen en ik merk dat het opgeworpen modder en zand van het voorwiel tot aan de benzinetank dop vliegen. De voorkant van de motor en vering ziet er nog minder fraai uit. Iemand een idee waar ik een voorspatbord verlenging dat past voor de r1250rt kan bekomen om dat euvel op te lossen. Ik heb wat gegoogeld op het net en er zijn er nog niet te veel waar ik vertrouwen in zou hebben.
Graag jullie info aub.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door aantzeetje »

ik zou eens moeten kijken waar ik de mijne ooit besteld heb? Wat versta je onder geen vertrouwen? Malafide web winkel of hoe te monteren? De mijne zit na het boren van de 4 gaatjes vast met clipspennen. Nog nooit iets mee gehad.
en ja, scheelt veel van vuiligheid op balanspijp en alternator.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door Alain GT »

Op mijn 1200 GSA LC staat van in het begin eentje van Wunderlich, na het verschil in properheid gezien te hebben lieten de collega's op hun GS en RT's (ook LC 1200) er ook eentje monteren.( Spatbord 1250 is hetzelfde)
Mogelijks heeft je dealer dit op voorraad liggen en scheelt het de verzendingskosten.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door janeman »

Neem eens een kijkje op AliExpress. Je zult verstomt staan van wat ze aanbieden.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door roadster »

janeman schreef:Neem eens een kijkje op AliExpress. Je zult verstomt staan van wat ze aanbieden.
Idem hier. Ik heb er zo eentje van ginder. Past perfect en doet wat het moet doen. Het duurt vaak wel een paar weken voor je pakje aankomt maar dat valt doorgaans nog wel mee. Als je er voor zorgt dat je bestelling onder de 22eur blijft, dan ontloop je evt. invoerrechten.
R1200GS LC
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door jossieleenie »

Heb er eentje besteld bij Gs parts wat ook zou moeten passen op de r1250rt. Ben benieuwd. Dankjulliewel voor de input reeds.
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door jossieleenie »

Alain GT schreef:Op mijn 1200 GSA LC staat van in het begin eentje van Wunderlich, na het verschil in properheid gezien te hebben lieten de collega's op hun GS en RT's (ook LC 1200) er ook eentje monteren.( Spatbord 1250 is hetzelfde)
Mogelijks heeft je dealer dit op voorraad liggen en scheelt het de verzendingskosten.
Probleem is bij die voor de 1200, dat de extra spoilertjes aan de motorvoorkant in de weg komen te zitten.
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door jossieleenie »

Vorige week extentie geplaatst en al een paar maal, weliswaar droog, woonwerk verkeer met gedaan. Het stuk passeert zonder problemen langsheen de onderkuip van de motor bij het volledig heen en weer draaiten van het stuur. Het perfect passend onderdeel is gemonteerd in een kwartiertje en is dik ok!. Het is zelfs breder dan het originele spatbord waardoor er nog meer slijk van de motor geweerd zal worden. Ik heb gisteren de motor afgewassen en ben dan benieuwd wat het zal doen bij regenweer volgende week. Het ziet er alleszins goed uit.
jossieleenie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2018, 17:46
Woonplaats: Drielindenstraat 17 9100 Nieuwkerken-Waa

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door jossieleenie »

jossieleenie schreef:Vorige week extentie geplaatst en al een paar maal, weliswaar droog, woonwerk verkeer met gedaan. Het stuk passeert zonder problemen langsheen de onderkuip van de motor bij het volledig heen en weer draaiten van het stuur. Het perfect passend onderdeel is gemonteerd in een kwartiertje en is dik ok!. Het is zelfs breder dan het originele spatbord waardoor er nog meer slijk van de motor geweerd zal worden. Ik heb gisteren de motor afgewassen en ben dan benieuwd wat het zal doen bij regenweer volgende week. Het ziet er alleszins goed uit.
Ik rij er nu een kleine maand mee. Dik in orde, spatprobleem van de baan!
Taaf
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2020, 13:34
Woonplaats: Aalst

Re: r1250rt voorspatbord verlenging

Bericht door Taaf »

Ik heb mijn verlengd spatbord voor de rt 1200 lc besteld op aliexpres ...deze is idd het zelfde als op de site van wunderlich enkel de prijs is veel lager ...17 eur betaald site wunderlich 50 eur
Plaats reactie