Versnellingpook R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Philiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:40
Woonplaats: Zwalm

Versnellingpook R1200RT

Bericht door Philiep »

Ik ben sinds een paar maand eigenaar van BMW R1200RT Bwjr 2008; maar door dat populaire beestje heb ik maar 1x een korte rit van 15km gemaakt met deze moto .
Deze rijdt alsof ge in uw salon zit … maar ik had een probleem ; moeilijkheden om te schakelen door de korte afstand tussen voetsteun en versnellingshendel;
Is er een mogelijkheid om de afstand tussen voetsteun en versnellingshendel te vergroten of bestaat er daar langere hendel voor ?

MVG Philiep
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Versnellingpook R1200RT

Bericht door Danny »

Normaal mag die afstand geen probleem zijn, misschien eerst proberen de hoogte te verstellen. Als dat geen soelaas brengt kan je nog altijd iets anders bestellen.
Deze past enkel 2010. Toegegeven ik wist niet dat er verschil zat op een 08 en een 2010...
Aangezien versnellingsbak enz perfect uitwisselbaar is.
Maar dan heb je mogelijk een zelfbouw idee

https://shop.touratech.de/schalthebel-e ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Philiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:40
Woonplaats: Zwalm

Re: Versnellingpook R1200RT

Bericht door Philiep »

Danny , bedankt voor reactie , Zadel staat al op hoogste stand ; Bij mijn andere motor was die afstand 13 cm , bij BMW 11 cm …
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Versnellingpook R1200RT

Bericht door Danny »

Okay Philiep maar ik bedoel de schakelpedaal iets omhoog zetten waardoor je iets minder onder de pedaal moet wringen als t ware.
Philiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:40
Woonplaats: Zwalm

Re: Versnellingpook R1200RT

Bericht door Philiep »

Idd Danny ; had ik daarna begrepen , we gaan eens proberen , alvast nen dikke merci voor de link en uitleg !!!Grtz Philiep
Philiep
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:40
Woonplaats: Zwalm

Re: Versnellingpook R1200RT

Bericht door Philiep »

Het probleem met versnellingspook is opgelost , deze week een ritje gedaan van om en bij de 100 km en schakelen loopt zeer vlot .

Oplossing : De pook die ik kon kopen viel mij wat duur uit ; 170€ ….
Maar :
Tweedehands pookje gekocht (20€) , open gezaagd en er stuk van 3 cm tussen gelast , netjes opgeslepen, gepolijst en grijs kleurtje gegeven .
Plaats reactie