gear shift pro
Moderator: GVN
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
gear shift pro
Ik heb net een gear shift assit pro op mijn r1200rt lc van 2015 laten zetten .
Als ik de filmpjes zie op YT gaat dit allemaal heel vlot om te schakelen en daarom het mij aangeschaft , van een total loss r1200rs ook van 2015 , 9000 Mls.
ik heb het goedkoop kunnen kopen en omdat daar toch niets kan aankomen geen moment getwijfeld .
nu staat dat daarop en bij bmw een sleutel en ingelezen , maar ik vind het allemaal nogal stroef gaan ( heb nog nooit een GSAP gehad )
bij bmw zelf zeggen ze dat daar geen reglage opstaat , opzetten en rijden , en ja , naar het schijnt moet dat een beetje aangeleerd worden , schakelen zonder koppeling
zijn er hier nog die in het begin problemen hadden met hun GSAP ?
Als ik de filmpjes zie op YT gaat dit allemaal heel vlot om te schakelen en daarom het mij aangeschaft , van een total loss r1200rs ook van 2015 , 9000 Mls.
ik heb het goedkoop kunnen kopen en omdat daar toch niets kan aankomen geen moment getwijfeld .
nu staat dat daarop en bij bmw een sleutel en ingelezen , maar ik vind het allemaal nogal stroef gaan ( heb nog nooit een GSAP gehad )
bij bmw zelf zeggen ze dat daar geen reglage opstaat , opzetten en rijden , en ja , naar het schijnt moet dat een beetje aangeleerd worden , schakelen zonder koppeling
zijn er hier nog die in het begin problemen hadden met hun GSAP ?
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: gear shift pro
Ik had er eentje op mijn S1000XR, nu ook op mijn R1250GS en de vervangmoto van mijn dealer, een F850GSA heeft ook een quickshifter. Om kort te zijn: op de viercilinder werkt dat ding prima, op een tweecilinder (F- of R-reeks) wel iets stroever. Je moet dus stilaan een evenwicht vinden tussen durven doorzetten en geen brokken maken door té brute bediening van de versnellingspook.
Na verloop van tijd weet je wel tegen welk toerental opschakelen vlot gaat, idem voor afschakelen. Bij een laag toerental een versnelling hoger, dat gaat niet goed. En als je geen gas geeft bij opschakelen of juist nog wel bij afschakelen, dan voel je je motorfiets schokken. Maar als je het ding correct gebruikt ga je het wel een goede accessoire beginnen vinden, vooral bij vlot bochtenwerk.
Na verloop van tijd weet je wel tegen welk toerental opschakelen vlot gaat, idem voor afschakelen. Bij een laag toerental een versnelling hoger, dat gaat niet goed. En als je geen gas geeft bij opschakelen of juist nog wel bij afschakelen, dan voel je je motorfiets schokken. Maar als je het ding correct gebruikt ga je het wel een goede accessoire beginnen vinden, vooral bij vlot bochtenwerk.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: gear shift pro
dank je Bob , maar ik denk eerlijk gezegd dat er iets scheelt , het opschakelen gaat redelijk goed als ik blieb met het gashendel , dus in plaats van gas open , kort gas sluiten ( maar dan zie ik er het nut niet van in!! ) bij afschakelen ook , normaal gas dicht en zakken maar , wel bij mij gaat dit ook niet goed , ik moet er een klein beetje gas ophouden of hij wilt niet goed zakken ...Bob schreef:Ik had er eentje op mijn S1000XR, nu ook op mijn R1250GS en de vervangmoto van mijn dealer, een F850GSA heeft ook een quickshifter. Om kort te zijn: op de viercilinder werkt dat ding prima, op een tweecilinder (F- of R-reeks) wel iets stroever. Je moet dus stilaan een evenwicht vinden tussen durven doorzetten en geen brokken maken door té brute bediening van de versnellingspook.
Na verloop van tijd weet je wel tegen welk toerental opschakelen vlot gaat, idem voor afschakelen. Bij een laag toerental een versnelling hoger, dat gaat niet goed. En als je geen gas geeft bij opschakelen of juist nog wel bij afschakelen, dan voel je je motorfiets schokken. Maar als je het ding correct gebruikt ga je het wel een goede accessoire beginnen vinden, vooral bij vlot bochtenwerk.
Nogthans op you tube zie je ze op een bocht afkomen , en klak klak klaj , 3 versnellingen zakken en terug gas erop , wel dat is niet aan mij besteed lol, weet niet wat het is , ik hoor ook niet dat hij zou gas bijgeven als ik van versnelling zak ...
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: gear shift pro
Ik zou ne GSXR kopen als ge graag klak klak klak, bochtje pakken en gas erop...
Quick shifter en toermotoren, ik zie t verband niet
Quick shifter en toermotoren, ik zie t verband niet
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: gear shift pro
Tja , zou ik ook kunnen doen maar ja , heb hem nu en het is niet omdat het een RT is dat hij als een oude lullenbak moet bereden wordenDanny schreef:Ik zou ne GSXR kopen als ge graag klak klak klak, bochtje pakken en gas erop...
Quick shifter en toermotoren, ik zie t verband niet
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: gear shift pro
Klopt helemaal. Beroepshalve rij ik met RT's waar we ook geregeld mee naar Zolder trekken. Dat is met die machines evengoed een dag dikke fun.bert111bel schreef: het is niet omdat het een RT is dat hij als een oude lullenbak moet bereden worden
Als ik je uitleg lees denk ik ook dat er iets niet pluis is met je quickshifter. Opschakelen door je gas wat terug te draaien en afschakelen door een beetje gas te blijven geven, gaat zonder te moeten ontkoppelen ook zonder quickshifter.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: gear shift pro
Héla héla, RT zonder quickshifter een oude lullenbak?bert111bel schreef:Tja , zou ik ook kunnen doen maar ja , heb hem nu en het is niet omdat het een RT is dat hij als een oude lullenbak moet bereden worden
Gisteren een Audi Weetikveel en een Golfke 2.0 TSI van meer dan 200 paarden naast elkaar aan het rode verkeerslicht. Alle twee wegstuiven en Golf liet Audi achter.
Volgende rode verkeerslicht, ik met mijn boxerbus r1200rt van 2010 links van het Golfke gaan staan en van kromme haas gebaard.
Hij heeft 5 meter voorsprong gekregen voor mijnen ouwen RT op toeren kwam en voorbij stoof. Toen ik terug de toegelaten 90 reed is hij de rest van de weg netjes achter mij gebleven.
I know, domdom om mij na bijna 40 jaar motorrijden nog tot zoiets te laten verleiden. Maar die jonge knaap dacht vermoedelijk ook: opa met een ouwe touring lullenbak
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: gear shift pro
Dat was ook mijn gedacht , maar ik wou het hier even neerpennen voor ik contact opneem met een BMW dealer .... en zoals eerder geschreven , als hij kaduct is word hij met koppeling gereden , ik zet er geen andere opBob schreef:Klopt helemaal. Beroepshalve rij ik met RT's waar we ook geregeld mee naar Zolder trekken. Dat is met die machines evengoed een dag dikke fun.bert111bel schreef: het is niet omdat het een RT is dat hij als een oude lullenbak moet bereden worden
Als ik je uitleg lees denk ik ook dat er iets niet pluis is met je quickshifter. Opschakelen door je gas wat terug te draaien en afschakelen door een beetje gas te blijven geven, gaat zonder te moeten ontkoppelen ook zonder quickshifter.
Laatst gewijzigd door bert111bel op 21 mei 2020, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: gear shift pro
die van jou is een 2010 ? die van mij een 2015 , je moet niet vragen wat ik die van u zou laten zien aan het rode licht hahahaha is een graptje hoor ...Kater schreef:Héla héla, RT zonder quickshifter een oude lullenbak?bert111bel schreef:Tja , zou ik ook kunnen doen maar ja , heb hem nu en het is niet omdat het een RT is dat hij als een oude lullenbak moet bereden worden
Gisteren een Audi Weetikveel en een Golfke 2.0 TSI van meer dan 200 paarden naast elkaar aan het rode verkeerslicht. Alle twee wegstuiven en Golf liet Audi achter.
Volgende rode verkeerslicht, ik met mijn boxerbus r1200rt van 2010 links van het Golfke gaan staan en van kromme haas gebaard.
Hij heeft 5 meter voorsprong gekregen voor mijnen ouwen RT op toeren kwam en voorbij stoof. Toen ik terug de toegelaten 90 reed is hij de rest van de weg netjes achter mij gebleven.
I know, domdom om mij na bijna 40 jaar motorrijden nog tot zoiets te laten verleiden. Maar die jonge knaap dacht vermoedelijk ook: opa met een ouwe touring lullenbak
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan
Re: gear shift pro
Yesyes
Al meermaals staan lekkebaarden bij de r1200rt CL, de nieuwere 1250 of K1600, maar dit is de eerste BMW boxer in mijn lijstje en ben zoooo vertrouwd met de wegligging en soepelheid van mijn bus dat ik schrik heb om te veranderen
De volgende motor zal misschien mijn laatste worden
Even een citaat van een maat van 53 die met een K100 rijdt tegen een andere (47) met Suzuki V-strom quickshift:
"ouwepeetenmoto gekocht?"
Graptje
Er zijn er die gevallen zijn en deze die nog moeten vallen...
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
Honda VFR (1987) / Kawasaki 454 Ltd (1987) / Kawasaki KZ1000 Ltd (1982-USA CHiPs import) / Honda ST1100 Pan European (1997) / Honda NT700 Deauville (2008) / BMW r1200rt dohc (2010)
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26 dec 2008, 10:26
- Woonplaats: 8860
- Locatie: west vlaanderen
Re: gear shift pro
ik kom van de k1600 , en eerlijk , als we met zijn 2en eropzaten en bij een stoplicht kwamen moest ik altijd een beetje zoeken waar ik mijn voeten neer zette , ik vind het zwaarte punt heel hoog en dat is het zoekende bij stops ....Kater schreef:
Yesyes
Al meermaals staan lekkebaarden bij de r1200rt CL, de nieuwere 1250 of K1600, maar dit is de eerste BMW boxer in mijn lijstje en ben zoooo vertrouwd met de wegligging en soepelheid van mijn bus dat ik schrik heb om te veranderen
De volgende motor zal misschien mijn laatste worden
Even een citaat van een maat van 53 die met een K100 rijdt tegen een andere (47) met Suzuki V-strom quickshift:
"ouwepeetenmoto gekocht?"
Graptje
dat van mijn laatste , zeg ik al 10 jaar , er is NIEMAND in mijn vriendenkrijg die mij nog gelooft , bijna jaarlijks verander ik toch eens iets , solo motor of het zijspan , het is sterker dan mezelf
jaren geleden het ik eens een gs 1100 gehad , sindsdien zeg ik , aan elke hoek van de straat zie je een gs , dus dat wil ik niet .......... of het zou een 1250 moeten worden hahaahahah
Was K1600 GT 2012 ...Is nu R1200RT LC 2015 - K1200 GT 2007 + zijspan Hannegan