Vraag ivm km stand

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
allezvooruit
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:53

Vraag ivm km stand

Bericht door allezvooruit »

Hoi , ik heb pas mijn rt 1100 verkocht van 96 met een km stand van 116 000 + , wat ik niet overdreven vind op bijna 24 jaar .
Nu ben ik aan het uitkijken naar een r 1100 s , maar wat mij opvalt zijn die lage km standen in verhouding tot de leeftijd .
Vb. Vandaag wordt er 1 te koop aangeboden , bwj 2003 met amper 23000 km , een beetje verder staat er 1 van 2000 met een 40000 km of 1 van 99 met 58000 km . Wat mag je daar van denken ? Moet ik dan achterdochtig zijn of rijdt deze motor niet zo fijn ? Msch iemand met ervaring op deze motor ?
Alvast bedankt
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Vraag ivm km stand

Bericht door Bob »

Ik denk gewoon dat dit niet het type motoren is waar doorgaans lange reizen mee gedaan worden, daarvoor koopt de doorsnee motorrijder iets comfortabeler of met meer bagagemogelijkheden. Wanneer er dan in hoofdzaak kleinere dagtrips of terrassentochtjes mee gereden worden, resulteert dat automatisch in een lage kilometerstand.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Vraag ivm km stand

Bericht door alfa »

Ik zou zeker kijken of die eerste eigenaar is en daarna kijken hoe het met zijn onderhoud van huis en tuin is, zegt veel over persoon.
Waarom heeft die weinig km? veel jaren inactief geweest? Dergelijke motor heb je eerst wat onderhoud aan rubbers en slangetjes.
Schakel gewricht niet uitgesleten? Rubbers van voetsteunen? Handvat rubbers? Zadel?
Is er een stuurdemper, lekt die niet? Oppassen die motors werden vroeger veel omgebouwd om te racen en nadien netjes terug omgebouwd voor verkoop.
Dus alles zal afhangen van verhaal eerste eigenaar .
BMW R1100R zonder KFR
Mathy
Berichten: 216
Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
Woonplaats: Hooglede (De Geite)
Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen

Re: Vraag ivm km stand

Bericht door Mathy »

Ik heb destijds het tegenovergestelde gedaan, van een 1100 S naar een 1100 RT. De zithouding van de S was te sportief voor mij.
De S heeft ook 8 pk meer, als ik mij goed herinner. De versnellingsbakverhoudingen zijn ook anders, met een lange eerste, hetgeen
van de S een heel andere motor maakt tov de RT.
Op de wegligging viel zeker niets op aan te merken, er waren koffers bij en met een zadeltas erop kun je best wel een tijdje op stap.
Dat de windbescherming minder is, zul je wel weten natuurlijk. Het verbruik van de S kreeg ik niet onder de 6,2 liter, en dan
moest ik nog niet te zot doen.
Het is best wel een fijne moto om mee te rijden, succes met de zoektocht.
Plaats reactie