BMW Accessory stekker

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
BromBert
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
Woonplaats: MOL
Locatie: de stille Kempen

BMW Accessory stekker

Bericht door BromBert »

Ik heb mij onlangs de accessoire stekker - aka BMW Navigator Plug (BMW part nr BMW 83300413585) aangeschaft. Op draden 1 en 3 zitten de - en de + en op draad #2 zou een puls signaal moeten zitten dat om de zoveel meter hoog/laag gaat. Min en Plus zijn OK en ongeveer een minuutje nadat je het contact afzet valt de spanning op die plug weg. Dat is zoals het hoort. Maar ik krijg geen puls signaal op draad nr 2 als ik de motor laat "rijden" (in 2e op de bok met een beetje gas het achterwiel laten draaien). De bedoeling van die puls is eigenlijk om de GPS aan de praat te houden als het signaal van de satelliet wegvalt (bv. in een lange tunnel). Ik wil dat signaal voor iets anders gebruiken, maar dat doet er nu effe niet toe.
Is dat een configuratie die in de ZFE die moet ingesteld worden, of is het gewoon het voorwiel dat moet draaien ipv het achterwiel om die pulsen te krijgen? Ik ga ervan uit dat de km teller op de ABS sensor van het achterwiel werkt (en ik weet zeker dat die sensor werkt)?
PS: de motor is een RT van 2005, met CAN bus, dus dat zou moeten werken.

BMW Kabel.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
BromBert
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2018, 16:00
Woonplaats: MOL
Locatie: de stille Kempen

Re: BMW Accessory stekker

Bericht door BromBert »

Probleem opgelost. Nou ja, eigenlijk niet, maar BMW heeft dit signaal nooit geïmplementeerd.
vielen Dank für Ihre E-Mail.

Das angesprochene Signal war ursprünglich bei der Entwicklung des sog. SZ-Steckers vorgesehen, wurde aber tatsächlich nie umgesetzt. Hierfür bitten wir um Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen
Steffen Kraft
--
BMW Motorrad Direct
80788 München
Vespa - Yamaha RD 250 - Yamaha RD 350 - Moto Guzzi V7 Sport - BMW R1200RT
Plaats reactie