Welk type GPS bezit je momenteel ?

Doe je graag mee aan opiniepeilingen? Dan is dit de plek om je stem uit te brengen.

Moderator: mdc

Welk type GPS bezit je momenteel ?

BMW Motorrad Navigator (eender welk type)
52
9%
Garmin (eender welk type)
368
62%
Tom Tom (eender welk type)
79
13%
Tripy
8
1%
Ander type
14
2%
Ik heb geen GPS, maar wil er wel eentje aanschaffen binnenkort
47
8%
Ik heb geen GPS, en blijf op roadbook rijden voor het avontuur
27
5%
 
Totaal aantal stemmen: 595

Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Werner Von C. »

Had eerst een StreetpilotIII gekocht in okkazie bij een handelaar, aangezien ik de voedingskabel maar niet geleverd kreeg (handelaar wachtte op zijn beurt op de vorige eigenaar) en na een demo bij de Jakke verkocht en mogen omruilen (mits opleg) naar een 2720, tevreden van doch het condens fenomeen steekt af en toe op...ben al blij wanneer ik op dat ding de aan-uit knop vindt, hélaas ben ik er te weinig mee bezig, zal dat binnenkort eens moeten doen als ik tijd heb...ooit dus...
De KorreRT
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:38
Locatie: Kallo

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door De KorreRT »

Ik een Tomtom Rider v2 ,en dankzij de forum leden hun verwijzingen naar oa Google ,itn en tyre al in staat om zelf routes te maken ,vooral dank aan BiemeRT ,voor de restwil ik iedereenhet beste wensen ,een goeie gezondheid en veel veilige kilometers met den beemer in 2008 De Korre
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Iron Gonzo »

garmin doet het hier wel zeer goed :mrgreen:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door WimLT »

't Ja, dat MOEST men wel kopen, vermits de gps-routes tot dan alléén voor Garmin werden aangeboden :roll: :roll: :roll:
En dan wat gaan stoefen met die poll-uitslag :-? Goe bezig :drunken:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Wulf »

Garmin heeft nu eenmaal onder motorrijders een grote naambekendheid, of ze beter of slechter zijn laat ik in het midden.
Lijkt dus logisch dat er nog steeds veel rijders kiezen voor Garmin.

Ps Ik ben een tevreden Garmin gebruiker (nav III)
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
jantje beton
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 okt 2007, 06:52
Locatie: HOESELT

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door jantje beton »

met een garmin heb je meer als van A naar punt B te rijden :razz:
BEN WEER EENS ONLINE
Smiley
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:10
Locatie: Wommelgem

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Smiley »

Ik heb bewust voor Garmin zuma 550 gekozen om deze redenen:
- Duidelijke interface
- Ideaal voor op de motor
- Mp3-speler en geïntegreerde bluetooth
-Waterdichtheid
Garmin z?mo 550 navigatiesysteem


De Garmin zumo 550 navigatiesysteem is exclusief ontworpen voor gebruik op een motorfiets. De ervaring die Garmin de afgelopen jaren heeft verkregen op het gebied van navigatie op de motor aan de hand van met name de StreetPilot III en StreetPilot 2610 hebben geresulteerd in deze ultieme motorfietsnavigator. Garmin z?mo 550 navigatiesysteem wordt geleverd inclusief de CityNavigator NT DVD waarmee de detailwegenkaart op een PC kan worden geladen voor waypoint, route en tracklog beheer.

Routes plannen
Mooie routes kunnen zelf worden opgemaakt in MapSource of worden gedownload van internet via MotionBased om vervolgens in de zumo te worden geladen voor een mooie rit. De zumo is voorzien van een SD geheugenkaart uitsparing zodat met een SD-kaart routes kunnen worden uitgewisseld tussen zumo gebruikers.

Bluetooth
De Garmin zumo 550 is voorzien Bluetooth draadloze technologie. Met deze functie kun je handsfree telefoneren zodra de zumo is gekoppeld aan een GSM voorzien van Bluetooth. Gespreksoproepen kunnen worden beantwoord door het z?mo scherm aan te raken. Om te bellen kan gebruik worden gemaakt van de in de zumo opgeslagen database met nuttige punten waaronder hotels, restaurants e.d. Verder is het mogelijk draadloos gesproken navigatie aanwijzingen te ontvangen bij gebruik van een daarvoor geschikte bluetooth helmspeakerset.

Kaarten
De Garmin zumo 550 is af-fabriek voorgeprogrammeerd met de uiterst gedetailleerde wegenkaart van de Europa. Daarnaast wordt de DVD met kaarten van Europa geleverd. Deze kaarten kunnen via de PC op de zumo geladen worden. De bijbehorende database bevat meer dan een miljoen nuttige punten waaronder hotels, restaurants, tankstations en attracties. De detailwegenkaart is gebaseerd op NAVTEQ cartografie, wereldleider op het gebied van digitale wegenkaarten.

Genoeg overtuiging zekers :-) de nieuwste versie is momenteel Garmin Zumo 650 heeft grotere schijfruimte en breedbeeld
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door WimLT »

Smiley schreef:de nieuwste versie is momenteel Garmin Zumo 650 heeft grotere schijfruimte en breedbeeld
't Ja, na mijn vorige post hierboven is TomTom zijn handen zo gaan aftrekken van de motorrijders dat ook ik nu ben overgestapt. Wel naar de Zümo 660, maar ik begrijp dat dat gewoon een tikfout is. Ik ben er heel erg tevreden over. De interface is niet zo fancy als bij TomTom, maar die simpliciteit heeft dan weer als voordeel dat het de zichtbaarheid bevordert in slechte omstandigheden.

Als ik al een paar nadelen kan/mag opnoemen is dat het bij Garmin eerder aan aanwijzingen ontbreekt daar waar er bij TT dikwijls overbodige tussen stonden. Conclusie: teveel is beter. Ten tweede werd je bij het verlaten van de route (gedwongen door omleidingen of door verkeerd rijden) direct automatisch verder begeleid en zo snel mogelijk terug naar de route gebracht terwijl je bij Garmin zelf moet uitzoeken hoe je er terug opgeraakt.

't Ja en dan is daar nog Mapsource natuurlijk ! Iets waar TomTom niet wil aan beginnen blijkbaar en waardoor ze heel veel achterstand halen. Wel niet direct de knapste routeplanner, maar als de plannen doorgaan i.v.m. de overname van OnRoute dan zou het er al een pak leuker op kunnen worden :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
naftje
Berichten: 436
Lid geworden op: 14 feb 2007, 09:31
Woonplaats: Spanje

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door naftje »

Wim, voor de TT-routes werk ik met Tyre, en ben er zeer tevreden over. Enige nadeel is dat je on-line moet zijn voor het kaartmateriaal, maar verder eigenlijk vergelijkbaar met Mapsource :wink:
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door dirkske »

naftje schreef:Wim, voor de TT-routes werk ik met Tyre, en ben er zeer tevreden over. Enige nadeel is dat je on-line moet zijn voor het kaartmateriaal, maar verder eigenlijk vergelijkbaar met Mapsource :wink:
Ik ook al jaren, en ben eveneens zeer tevreden :grin:
Ik vermoed dat er ook een optie is om niet online te zijn, maar ik gebruik het steeds online dus...
Wel heb ik problemen, (en heb het de maker al gemeld), i.s.m. VISTA, ik gebruik daarom de oude versie 5.303.
Elke nieuwere versie bleef probs geven, en de oudere versie is voor al wat ik ermee uitspook uiterst stabiel en snel :-)
PatrickVM
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2009, 21:09
Locatie: Herent

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door PatrickVM »

Garmin Zumo 550

Groeten,

Patrick
Shadow VT800-Wildstar 1600-R1200RT
Kexke
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 jan 2006, 14:56
Woonplaats: 1410
Locatie: Brabant

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Kexke »

BMW Motorrad Navigator II
In 2001 nieuw gekocht, ik dacht voor een goeie 1800 pleuro's...
Maar het toestel heeft een toprendement neergezet in al die jaren.
Vandaag is ie eigenlijk te traag, én je moet eigenlijk altijd stroom hebben (zes (!) AA batterijen houden het een uurtje vol...).
Ik dacht altijd dat ik een nieuwe gps zou aanschaffen zodra de motor aan vervanging toe was, maar ik rij zo graag op mijn rt-tje dat ik een nieuwe rt niet meteen zie zitten. Ik weet het, de nieuwe 1200, de komende 1300, allemaal prachtig. Maar toen vroeg ik aan een BMW-monteur hoeveel km er nog bij konden op de mijne (momenteel 80+), zei die nog het dubbele, haha!
Hoeveel kost een Zümo tegenwoordig? Zal er wel af kunnen als we met de ouwe knar blijven toeren.
Rij ze
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Tommeke »

Bij mij nog steeds de Quest en voor de moment nog geen nood aan een ander type...
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door J-P »

Aangezien wij nooit verkopen maar wel kopen liggen in de kast nog 2 EtreX apparaatjes en een SPIII te verstoffen en zijn bij Ria een 276C en bij mij een Zumo550 geplaatst op de motor. Eigenlijk is het handiger dat we allebei dezelfde hebben maar 2 verschillende geeft ook avontuur.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door WimLT »

dirkske schreef:Ik vermoed dat er ook een optie is om niet online te zijn
Nope en das idd een groot nadeel :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door albatros »

Zumo 550 doch nog niet veel kunnen gebruiken :lol: Gekocht in November...
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Jan Lt
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 jun 2006, 23:04
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Jan Lt »

Ik bezit een Zoema 550
Geweldig gps erg tevreden van en dan heb ik nog een gps van garmin voor in de lucht maar die zal wel niet meetellen zekers...

groeten
Jan
lt:lekker toeren
patrick vanolst
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2008, 21:49
Woonplaats: 3450
Locatie: brabant Nieuwdorpstraat 39 3450 Geetbets

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door patrick vanolst »

Ik heb een Garmin510 zet ik ook in de vito ?
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door RBee »

Jan Lt schreef:Ik bezit een Zoema 550
Geweldig gps erg tevreden van en dan heb ik nog een gps van garmin voor in de lucht maar die zal wel niet meetellen zekers...

groeten
Jan
Er zijn er hier met boten ook, dus. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door Harald »

Sinds gisteren nog een Garmin 60Csx bijgekocht.
Dient om te fietsen en te wandelen, is voorzien van Topo kaart. :wink:

Afbeelding

Dit naast mijn 276c voorgebruik in de auto en op de moto

Afbeelding
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door WimLT »

RBee schreef:
Jan Lt schreef:Ik bezit een Zoema 550
Geweldig gps erg tevreden van en dan heb ik nog een gps van garmin voor in de lucht maar die zal wel niet meetellen zekers...
Er zijn er hier met boten ook, dus. :lol:
Dat had ik beter verwacht van u. Meer van:

"Hoe ... en ge hebt nen boot" :clown:

En over die "Zoema" (voorloper van de Zümo) ga ik nu eens geen grap maken, zie :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
plejon
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jan 2018, 08:59
Woonplaats: Willebroek

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door plejon »

TomTom op de iPhone.

Werkt prima, enkel kleine investering is een houder om de iPhone op uw stuur te zetten. Goedkope oplossing. En je kan nog overschakelen naar een andere navigatie app als je wil: waze, google, ...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door alfa »

Garmin 210 met altijd om de 90 dagen nieuwe zeer gedetailleerde OSM kaart (*) , madam haar smikkel stil , rij enkel op zicht.
Alle onnuttige software eruit ,sturing en kaart in zelfde werkmap gezet voor snelheid.
Daar kan en kon elke ander gps een puntje aan zuigen , nu nog.
* stuk Zuid Nederland, stuk West Duitsland , Belgie en stuk Noord Frankrijk = 1,6 GB wegens zeer gedetailleerde kaart.
BMW R1100R zonder KFR
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door pat__ »

Deze opiniepeiling is meer dan 12 jaar oud. Niet meer echt relevant
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Welk type GPS bezit je momenteel ?

Bericht door WILBIKE »

Topic is op 22/03/2007 gestart, is inderdaad niet meer relevant... :roll:
Lid BMW MC Vlaanderen...
Plaats reactie