TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Doe je graag mee aan opiniepeilingen? Dan is dit de plek om je stem uit te brengen.

Moderator: mdc

Plaats reactie
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Jan1954 »

Misschien ook interessant als de Belgen mee doen?
http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/ ... -duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
luc.w
Berichten: 270
Lid geworden op: 14 dec 2010, 17:55
Woonplaats: Thuis
Locatie: oost-Vlaanderen

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door luc.w »

Waarom tegen zijn? Zouden ze hier ook moeten doen, op die manier doet iedere weggebruiker zijn bijdrage en niet alleen de belastingbetaler.

Groeten,

Luc
CB 900 Honda- VN 500 Kawasaki - FZ 600 Yamaha- R1150RTBMW- FZ1 Fazer Yamaha - K1200GT BMW - R1200RT 2012 - R1200RT/LC 2014- R1200GS/LC 2018
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door JohanH »

luc.w schreef:Waarom tegen zijn? Zouden ze hier ook moeten doen, op die manier doet iedere weggebruiker zijn bijdrage en niet alleen de belastingbetaler.
Ze zouden dat al lang in Belgie moeten gedaan hebben... onze wegen worden massaal kapot gereden door buitenlandse vrachtwagens.
en misschien eens wat betere of minder malafide wegenbouwers gebruiken...

Als ik zie hoe de wegen in bv Noorwegen zijn, met veel slechtere weersomstandigheden, en hier ? Hier moet het maar efkens vriezen en 't is al een puttencircus met lap en tapwerk.

gr.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door wooter »

Ja, vooral doen! Lekker de buitenlanders betalen!

Behalve dat je natuurlijk na een uurtje rijden in BE al zelf in het buitenland zit, en kan betalen. Als DE, NL en FR binnenkort ook wezenvignetten vereisen, zie ik voor mezelf jaarlijks al 200€ per voertuig aan stickers uitrusten. De buitenlander betaalt? Ik betaal...
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Man in Black »

Ik ook in principe niets op tegen, als het Europees geregeld werd.
wat als er een ritje is die enkele km in Duitsland komt? of wij rijden dikwijls onze neus achterna, en als we dan per toeval de grens kruisen?
Voor de rest komt ik zeer weinig in Duisland.

Hier klagen de Hollanders dat ze dan over D naar Frankrijk op vakantie moeten, en het hele idee wordt afgeschoten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

Man in Black schreef:Ik ook in principe niets op tegen, als het Europees geregeld werd.
Da's de dooddoener van tegenwoordig, zo kan je zowat alles "in principe" goedvinden en dan komt de "maar"...
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door alfa »

Europees moet het geregeld worden.
Overal de euro uitbrengen was een veel grotere opdracht, dus pleiten voor Europese wegentaks.
Budgetten voor drukste wegen en punten , wat logisch is.
Elk land die dit bijkomend invoert is gewoon voor staatskas te spijzen .
Klein % vloeit terug naar wegen infrastructuur.
Europees met toezicht .
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

alfa schreef:Elk land die dit bijkomend invoert is gewoon voor staatskas te spijzen .
t' Is blijkbaar prima weer voor dooddoeners...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

alfa schreef:Europees met toezicht .
Toezicht van wie op wat?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door alfa »

willy schreef:
alfa schreef:Europees met toezicht .
Toezicht van wie op wat?
Blijkbaar anti Europees.
BMW R1100R zonder KFR
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door alfa »

Tol op sommige wegen hoeft niet altijd nadelig te zijn .
Er komen weggetjes en dorpjes in het vizier waar anders nooit iemand komt.
BMW R1100R zonder KFR
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

alfa schreef:
willy schreef:
alfa schreef:Europees met toezicht .
Toezicht van wie op wat?
Blijkbaar anti Europees.
Straffe gevolgtrekking, en dat enkel gebaseerd op een vraag :roll:
De conclusie kon er echter niet verder naast zitten, zo gaat dat met wilde gevolgtrekkingen.
Maar de vraag blijft onbeantwoord...
LNNRT
Berichten: 100
Lid geworden op: 01 jan 2011, 23:19
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door LNNRT »

Jan1954 schreef:Misschien ook interessant als de Belgen mee doen?
http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/ ... -duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap die Nederlanders eigenlijk niet. Die reclameren altijd als iemand spreekt van een vignet in te voeren.
Nu met de duitsers maar een tijdje terug toen dat idee in België werd geopperd waren ze ook al aan het protesteren.
Als ik mij niet vergis spreken ze er daar ook van om een vignet in te voeren ... wat is dan hun redenering? Niemand mag het doen behalve wij? :?:
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Frans »

Ik geloof dat men hier graag betaald. :drunken:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

In Nederland in ieder geval niet :alien:
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Wiedewa »

willy schreef:In Nederland in ieder geval niet :alien:
Helemaal mee eens, ze moeten daar die 21% BTW maar voor gebruiken en de wagen-belasting

mvg Nico
MG Breva 850
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Jan1954 »

LNNRT schreef:
Jan1954 schreef:Misschien ook interessant als de Belgen mee doen?
http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/ ... -duitsland" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik snap die Nederlanders eigenlijk niet. Die reclameren altijd als iemand spreekt van een vignet in te voeren.
Nu met de duitsers maar een tijdje terug toen dat idee in België werd geopperd waren ze ook al aan het protesteren.
Als ik mij niet vergis spreken ze er daar ook van om een vignet in te voeren ... wat is dan hun redenering? Niemand mag het doen behalve wij? :?:
Als ik mij goed herinner was dat een ballonnetje als protest tegen de voorgenomen acties van andere landen.
Ik zou dat zelf stom vinden. Want Nederland is een transit land en zou zichzelf dan benadelen.
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Dirk Pauwels »

Op gevaar af de Willy achter mijn vodden te krijgen :-) , ga ik toch zeggen dat ik het IN PRIINCIPE geen slecht idee vind, MAAR dan moet het op europees niveau ingevoerd worden. Op die manier betaald iedereen die gebruik maakt vd wegen en niet enkel de inwoners vh land, wat in geval van transit landen zoals Belgie wel eens een leuk voordeel zou kunnen opleveren in de aard vn minder wegentaks voor de inwoners aangezien de kost verdeeld wordt. De wegentaks voor elke europeaan zou dan ook moeten dalen. Het gaat uiteraard niet op dat de omringende landen tolvignet invoeren en Belgie niet, dan zijn wij de pineut...
Minder logisch is het dat ook de eenmalige buitenlander op doorreis een forfaitair bedrag zou betalen, evenveel als de veelvuldige gebruiker, zoals in Zwitserland en oostenrijk. Dat is heel duur als je er maar 1 keer komt.
Italie/Frankrijk gebruikt dan weer payage en als je van Milaan naar Pisa rijdt en terug ben je ook al 50€ kwijt, dus dit system is nog veel duurder...

Ik kom een keer of 4-5 per jaar in Aken met de auto en een paar keer met de moto in de Eifel etc..., dus dan is het wel zonde dat je 2 dure vignetten moet betalen voor die paar keer.
Als je trouwens voor alle landen een vinget nodig hebt wordt mijn ruitje op de moto te klein....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door Man in Black »

:bsstupid:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: TOL DUITSLAND Petitie ANWB

Bericht door willy »

Dirk Pauwels schreef:Op gevaar af de Willy achter mijn vodden te krijgen :-) , ga ik toch zeggen dat ik het IN PRIINCIPE geen slecht idee vind, MAAR dan moet het op europees niveau ingevoerd worden.
Helemaal mee eens.
Wat mij wel eens stoort is dat dit argument vaker als excuus dan als reden wordt aangehaald om,
als geen Europese regeling in het vooruitzicht gesteld wordt, iets niet goed of opportuun te vinden.
Als het zo uitkomt wordt dan weer vaak gesakkerd op het feit dat Europa ons zo veel regels oplegt.
Ik heb vaak het gevoel dat Europa nogal makkelijk verweten wordt om teveel dan wel te weinig
regelgeving op te leggen al naar gelang het de geldbeugel van de beterokkene(n) al dan niet raakt.
Plaats reactie