welke laarzen voor afrika reis

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marieke
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:47

welke laarzen voor afrika reis

Bericht door marieke »

ga africa reis maken en heb nieuwe laarzen nodig heb al bij verschillende motor zaken langs geweest
ben op zoek naar adventure laarzen 'cross laarzen vind ik te stug omdat ik er ook mee ga stappen
heb enkele in gedachte gaerne aquatech adventure maar die vind k ni belgie
alpinestars tech 3all terrain boots of tcx dune ma die vind ge bijna niet heeft er iemand ervaring of idee waar k ze kan vinden of andere laars suggesties altijd welkom
wil ze alle dagen gebruiken
gtrs eric :pirat:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Harald »

Ik draag op het werk de Infiniti TCX, is de gelijkloper van de BMW savanna laars.
Zeer degelijk, voorzien van Gore tex
Wel heel stijf wanneer ze nieuw zijn, heb me al dikwijls misschakeld.
Maar ze komen los ...

Te koop bij Bikerzone in Denderhoutem.
Afbeelding
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

ik rij al enkele jaren met de BMW savanne laars.
Ze zijn perfect waterdicht en bieden goede grip.
Inderdad in het begin wat stug ,maar eens ze ingelopen zijn een perfecte goed zittende laars.
Enige nadeel vind ik ; in de zomer zijn ze te warm voor mij
Best een maatje groter nemen dan je schoenmaat , ze zijn een beetje aan de krappe kant om 's winters dikke sokken in te dragen
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Frederikw
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:40
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Frederikw »

Afrika is groot. Waar, wanneer, hoeveel, type reis (zoveel mogelijk offroad, of zoveel mogelijk baan, of daartussen in) kan een groot verschil maken?

Voor een traditionele trans-africa zou ik zeker geen waterdichte botten pakken. De hitte en uw zweetvoeten gaan een groter probleem zijn dan natte voeten van regen. Maar bon, met een beetje meer informatie gaan we beter kunnen helpen ;-)
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door demito »

Frederikw schreef:Afrika is groot. Waar, wanneer, hoeveel, type reis (zoveel mogelijk offroad, of zoveel mogelijk baan, of daartussen in) kan een groot verschil maken?

Voor een traditionele trans-africa zou ik zeker geen waterdichte botten pakken. De hitte en uw zweetvoeten gaan een groter probleem zijn dan natte voeten van regen. Maar bon, met een beetje meer informatie gaan we beter kunnen helpen ;-)
+1

Voor mij is een goeie offroad laars en voetenpoeder nog steeds de beste oplossing. Stay away from gore tex!
Eens je ze deftig instapt kan je daar ver mee wnadelen hoor. Ik ben er ooit te voet 16 km h/t mee naar Machu Picchu gestapt: no probs, comfy. (Sidi flexforce) en heb op motorreis zelden iets anders aan mijn voeten, behalve af en toe een teenslets. 't Is een gewoonte denk ik. Die Savanna toestanden en zo geven nauwelijks meer bescherming dan een standaard bot. Been there, done that...

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door mecapuet »

Ik heb de TCX en de gelijkloper van BMW en geven inderdaad niet te veel bescherming om offroad te gaan, zijn wel waterdicht en warm in de zomer.
Ga volgende week eens naar de Sidi Adventure kijken en passen...denk dat deze meer bescherming geeft.
Weet niet of er hier op het forum mensen zijn die ze dragen?


Afbeelding

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Frederikw
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2008, 21:40
Locatie: Aalst
Contacteer:

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Frederikw »

Die Sidi Adventures draag ik dagelijks voor woon-werk verkeer. Tot nu toe perfect waterdicht en zeer comfortabel, vlot om mee rond te stappen maar ze piepen we behoorlijk. Wel duidelijk warmer dan een niet gore-tex bot. Voor wat rond te toeren in Europa met lichte offroad en/of woon-werk verkeer: prima!

Voor meer offroad of in warme gebieden heb ik een Alpinestar Tech 3. Ik heb daar ook al redelijk wat kilometerkes mee afgestapt in den jungle en die is eigenlijk niet minder comfortabel dan de Sidi, maar biedt wel meer bescherming. Ook een pak frisser aan de voeten en het water kan er tenminste weer uit als het nodig is ;-) Vriendin heeft Alpinestar Vector's die iets minder stug zijn dan de T3

En inderdaad, de meesten kiezen voor een echte MX-bot. Als't voetje ne stamp krijgt met een gewone bot is't gedaan met spelen... en 't is rap gebeurt...
http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Rone »

Ikzelf heb geopteerd voor motorcrosslaarzen TRX Pro 2 omdat bescherming voor mij op de eerste plaats kwam/komt. En ik vermoed dat deze me toch al bij een paar valpartijen van ergere letsels hebben gespaard. Ze zijn helemaal niet waterdicht, maar dit is tot nu toe nog geen enkel probleem geweest tijdens mijn afrikareis. Erin stappen is geen geschenk. Daarom gebeurt het wel dat ik die uittrek en ander schoeisel aantrek om bepaalde zaken te bezoeken waarbij wat gewandeld dient te worden.
Mijn afrikareis tot nu toe bestond uit België naar Zuid-Afrika via de westkant (270000km) en in augustus begin ik aan de terugweg via de oostkant.

Afbeelding
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door mecapuet »

De Sidi Adventures vrijdag gekocht, gisteren een dag mee rond gereden en bevallen mij goed, geven mij hier genoeg bescherming, hier zitten toch geen krokedillen... :lol:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
marieke
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:47

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door marieke »

heb de sidi,s gekocht zitten super alleen erg stijf
ga een paar keer met den blacky wandelen en dan komt da goe
thanks ve info gtrs eric :pirat:
Lucifer
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 sep 2010, 15:37
Locatie: Rijmenam

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Lucifer »

mecapuet schreef:De Sidi Adventures vrijdag gekocht, gisteren een dag mee rond gereden en bevallen mij goed, geven mij hier genoeg bescherming, hier zitten toch geen krokedillen... :lol:

Gr, meca.
Collega van mij heeft ook die sidi Adventures en is er ook zeer tevreden van.



Deze zijn misschien ook het overwegen waard.
De Daytona Trans Open GTX:
Afbeelding
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door noppenrijder »

waar kan je die Sidi's kopen in belgië ? indien mogelijk ruime regio rond waregem ?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door mecapuet »

Firmin -den boXer- schreef:waar kan je die Sidi's kopen in belgië ? indien mogelijk ruime regio rond waregem ?
Ik heb ze bij RAD gekocht.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door noppenrijder »

heb mij vandaag ook een paar adventures gekocht bij RAd voor 264 €; ze voelen wel nog heel stijf aan - hopelijk gaat het snel wat soepeler !
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: welke laarzen voor afrika reis

Bericht door Frans »

Meindl bergschoenen Gebruik ik regelmatig praktisch als je er ook met wandelt goeie kwaliteit perfect waterdicht wel geen scheenbeen bescherming voor zover nodig
Plaats reactie