Gerbing's verwarmde handschoenen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door willy »

Kastickets zijn vaak gemaakt met een thermische printer. Na een tijdje verbleekt de afdruk.
Voor dingen met garantie is het best om een kopie te maken of te scannen.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Man in Black »

Van die kasticketten altijd copy van maken
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
MidlifeCruise
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 mar 2011, 18:03
Locatie: Hulshout

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door MidlifeCruise »

...nog even melden dat de Junior Controller zonder probleem werd vervangen onder garantie. Daar is blijkbaar 3 jaar op.
Afgebleekt kasticket en verlenging van de draden was eveneens geen probleem voor de Gerbing dealer (Dhondt Oud-Heverlee) 8-)
Just call me Luc
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door DJORKE »

ik heb al 2 paar Gerbings handschoenen versleten en ben er vrij tevreden van...
mijn bevindingen qua warmte zijn bij het nieuwere type beter dan bij het eerste type
wat ik wel mis is de ruitewisser die op de eerste serie stonden ,op de duim stond een ruitewisserke waarmee je uw vissier kon afkuisen zoals een ruitenwisser en da was wel handig !!
waar ik wel problemen mee ondervind das in de regen rijden ,hier ondervind ik dat m'n handschoenen binnenin vochtig worden ...
wat de prijs betreft ,als je een ganse winter doorrijd kun je best deze handschoenen aanschaffen hoor ..
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Even een oud topic uit de kast schoppen: intussen heeft Gerbing een nieuwe verwarmde jas, meen ik. Hoge kraag, overal verwarmingselementen,.... Hoe het zit met Migsel (Warm & Safe) weet ik niet, maar 't is duurder, zonder kabels meegeleverd en de kraag is lager. 't Gaat dan ook niet om een jas, maar eerder om een verwarmd t-shirt.

Ik neig naar een verwarmd jasje, onder andere omdat de mouwen ook verwarmd zijn en ik via de mouwen écht het snelst afkoel.

Ervaringen van beide? En rap een beetje, 't is mss een fijn kerstcadeau :wink:

Bedankt!
I respect your opinion. But I don't give shit.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Ik heb sinds kort deze laatste nieuwe jas, werkt met impulsen, dus minder belastend voor de batterij. Zeer fijn om te dragen en is ook winddicht. Starcom uit Tessenderlo verkoopt deze.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Ik zag dat Lex die ook verkoopt, maar 'k heb een dealer op mijn reisweg naar 't werk zitten... Bij Lex koop ik dingen die ik niet moet passen.

Ik las op een ander forum dat de stof nogal stug is en daardoor niet overal goed aansluit. Ervaar je dat ook?
Het lijkt me dat er een lockout rits in zit, zoals bij Rukka. Regelmatig met siliconen insmeren?
I respect your opinion. But I don't give shit.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door janeman »

ik heb ook een vest van Gerbing met regeling rechtstreeks op de batterij,
ik stelde me de vraag of ik dit op de zadelverwarming kan aansluiten ipv het zadel natuurlijk omdat ik deze niet gebruik.
zo kan ik het bedienen via dashbord
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Bob »

Aangezien ik me voor het eerst lederen motokledij kocht en men me verttelde dat dit minder warm is dan textiel, heb ik net handschoenen en dat vestje van Gerbing gekocht, 't is te zeggen begin november voor de reis met Ludwig Motors naar Sicilië en Zuid-Italië. Ik heb ooit eens een vestje van een mij onbekend merk gebruikt toen ik in de VS rondtoerde (paasvakantie 2013) maar de nieuw aangeschafte exemplaren nog niet getest (de Etna was toen waarschijnlijk al aan 't opwarmen, bijgevolg niet nodig gehad) dus ik kan geen vergelijkende studie publiceren. Gerbing klonk me bekend in de oren en dus ga ik ervan uit dat het zijn werk wel zal doen.

Joma in Aartselaar verkoopt het Gerbing-gamma en die zaak staat ook op de lijst van partners van SSD-GPI, if you know what I mean. Momenteel wel even gesloten wegens verhuis.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Relax schreef:Ik zag dat Lex die ook verkoopt, maar 'k heb een dealer op mijn reisweg naar 't werk zitten... Bij Lex koop ik dingen die ik niet moet passen.

Ik las op een ander forum dat de stof nogal stug is en daardoor niet overal goed aansluit. Ervaar je dat ook?
Het lijkt me dat er een lockout rits in zit, zoals bij Rukka. Regelmatig met siliconen insmeren?
Het is iets stugger doordat het een windstopper is, de rits is zoiets ja gelijk bij mijn skijas, maar moet dat niet insmeren, kan mss wel, gewoon eens gaan passen met je motorjas, enigste groot nadeel zijn de polsen, de elastiek zit strak, maar het went.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door janeman »

ga hier eens kijken https://www.tenkateshop.com/member-van-tenkateshop-com" onclick="window.open(this.href);return false;
ze doen regelmatig actie's en met de solden in het vooruitzicht!

en blijf van de Chinese brol af
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Dat is een hoop info, waarvoor dank allemaal.

HIer en daar lees ik over de stugheid en het niet echt aansluiten van Gerbing, terwijl ik over Migsel géén kritiek lees, integendeel.
Ik zie ook dat ik voorbij de Generation3-jas van Migsel heb gekeken, die binnen de redelijkheid valt qua prijs.
Eerst maar eens aan den lijve ondervinden hoe zo'n Gerbing zit en dan verder kijken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Relax schreef:Dat is een hoop info, waarvoor dank allemaal.

HIer en daar lees ik over de stugheid en het niet echt aansluiten van Gerbing, terwijl ik over Migsel géén kritiek lees, integendeel.
Ik zie ook dat ik voorbij de Generation3-jas van Migsel heb gekeken, die binnen de redelijkheid valt qua prijs.
Eerst maar eens aan den lijve ondervinden hoe zo'n Gerbing zit en dan verder kijken.

Let ook even op hoe het is met de verwarming, Gerbing heeft aan de armen, voor- en achterkant en de kraag verwarming.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door stefke2 »

Relax schreef:Dat is een hoop info, waarvoor dank allemaal.

terwijl ik over Migsel géén kritiek lees, integendeel.

Ik heb zo'n warm&safe jasje maar ik gebruik het niet meer. Zit goed, Werkt goed maar door de gebruikte stof stinkt het al snel uren in de wind. Het stonk al wat als ik het uit de verpakking haalde. En het is niet iets dat je elke week in de wasmachine kan steken. Maar het is niet altijd even praktisch voor mij. Zolang je rijdt heb je warm maar als ik dan naast de motor op het terrein sta koel je natuurlijk af. Voor een hele dag te rijden is het natuurlijk wel interessant. Maar bon het hangt nu stof te vangen in de kast.
Over mijn gerbing handschoenen ben ik best tevreden. Weliswaar niet waterdicht zoals aangegeven maar dus toch geen koude handen. Nog altijd de eerste controller, de handschoenen zijn 5 jaar meegegaan. Toen er eentje stuk ging gewoon gaan inwisselen voor een nieuw (meer up to date) paar.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Gerbing geeft ook nog eens levenslang (dus uw hele leven) op de verwarmings elementen garantie. :thumbleft:
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Stefke, dat is idd een nadeel van die verwarmde spullen, 't werkt niet als je ergens staat. Ik heb al jaren Woolpower 800 als pull. Sta ik elk jaar wel 'ns een paar uur mee in de kou en werkt goed tegen afkoeling. Mss iets voor jou?
I respect your opinion. But I don't give shit.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Deze jassen werken ook met batterijen.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Klopt.

Ben vandaag de Gerbing jas gaan passen en dat viel me feitelijk tegen, al bij al. De jas is nogal dik, waardoor ik, met een t shirt en zonder wintervest in de redelijk aansluitende Rukka Armas, niet echt comfortabel zit. Er is nauwelijks verschil met het dragen van de jas met voering en een Woolpowertrui. Zoals ik zei: niet comfortabel.

Nu eens goed kijken naar Warm&Safe.
I respect your opinion. But I don't give shit.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door janeman »

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?
Nieuw berichtdoor KeeS16 » 26/12/18 18:42

Deze jassen werken ook met batterijen.

Ja er bestaan draagbare batterijen, maar ze gaan echt niet lang mee hoor
45 min. op stand 3
een dik u op 2
gewoon aansluiten rechtstreeks op de batterij werkt het beste
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door KeeS16 »

Mijne is aangesloten op de batterij, maar de vraag ging als je wilt wandelen, dus van de motor af.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door janeman »

KeeS16 schreef:Mijne is aangesloten op de batterij, maar de vraag ging als je wilt wandelen, dus van de motor af.
Ik ga af en toe ook naar de voetbal en ik haal maar zelden het warm einde, bovendien vind ik de batterij vrij duur, ik zou ze niet meer kopen
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door stefke2 »

Relax schreef: Ik heb al jaren Woolpower 800 als pull. Sta ik elk jaar wel 'ns een paar uur mee in de kou en werkt goed tegen afkoeling. Mss iets voor jou?
Merci voor de tip. Ik gebruik al enkele jaren de spullen van Icebreaker. Ook best wel goed gerief.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

En nog ééntje, gratis er bovenop: als je wil vermijden dat je W&S (of gelijk wat van kledij) gaat ruiken, draag er een tshirt van merinowol onder. Superspul en je krijgt het niet aan 't stinken. 't Is ook erg dun, je gaat het er niet te warm in krijgen.

Om maar te zeggen: ben tshirts gaan kopen bij Joe Merino, in Aaaaantwaaarpe. Om nog 'ns te testen of het waar is van het geurloze wilde ik zolang mogelijk met één tshirt rijden, tijdens m'n motorvakantie in de Alpen. 11 Dagen rijden dus, bij temp tot 30 graden. M'n duo geloofde me niet en snuffelde elke dag, na de rit, uitgebreid aan het tshirt. Geen spoor van een geurtje. 's Avonds wat uithangen en 's morgens opnieuw aantrekken. Dé oplossing voor overladen trips. Hetzelfde verhaal voor de kousen trouwens.

Icebreaker heeft ook goed spul, maar de kwaliteit varieert al eens. Ik hou het op de pure merinowol.
I respect your opinion. But I don't give shit.
janeman
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 mar 2013, 18:15
Woonplaats: Herk de stad

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door janeman »

Relax schreef:En nog ééntje, gratis er bovenop: als je wil vermijden dat je W&S (of gelijk wat van kledij) gaat ruiken, draag er een tshirt van merinowol onder. Superspul en je krijgt het niet aan 't stinken. 't Is ook erg dun, je gaat het er niet te warm in krijgen.

Om maar te zeggen: ben tshirts gaan kopen bij Joe Merino, in Aaaaantwaaarpe. Om nog 'ns te testen of het waar is van het geurloze wilde ik zolang mogelijk met één tshirt rijden, tijdens m'n motorvakantie in de Alpen. 11 Dagen rijden dus, bij temp tot 30 graden. M'n duo geloofde me niet en snuffelde elke dag, na de rit, uitgebreid aan het tshirt. Geen spoor van een geurtje. 's Avonds wat uithangen en 's morgens opnieuw aantrekken. Dé oplossing voor overladen trips. Hetzelfde verhaal voor de kousen trouwens.

Icebreaker heeft ook goed spul, maar de kwaliteit varieert al eens. Ik hou het op de pure merinowol.
Merinowol is fantastisch voor wie het kan verdragen, ikke dus niet!
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Relax »

Jammer. Ook de ultradunne tshirts niet? Je reageert op de stof, 't gaat niet om wat jeuk?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie