Gerbing's verwarmde handschoenen?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door willy »

Er zit handvatverwarming op mijn RT, maar ik vind dat niet echt ideaal.
Ik heb eens rondgekekennaar verwarmbare handschoenen en ben bij Gerbing's uitgekomen.
Graag hoor ik wat daar de ervaringen mee zijn.
Bij voorbaat warm bedankt :wink:
Senpuppy
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:20
Woonplaats: Putte
Locatie: Antwerpen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Senpuppy »

lekker warm, dat kan ik je verzekeren :-) Enige nadeel vond vrouwlief dat ze minder grip had op haar handvaten.
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Freddie »

Rij al een aantal jaren met een verwarmd jasje, handschoenen en inlegzolen van Gerbing.
Handvatverwarming zorgt ervoor dat de binnenkant van je hand warm wordt, maar de bovenkant van je vingers blijven koud. Hier ben je defenitief vanaf met verwarmde handschoenen.
Had dit al jaaaaaaren eerder moeten doen. Thuisblijven als het koud is hoeft niet meer. Het blijft een rare gewaarwording als de temperaturen naar het nulpunt zakken, je het gewoon lekker warm hebt op een motorfiets. Je concentratie blijft ook beter en dat is voor motorrijders van levensbelang.
Uren rijden is geen probleem. En je stapt nooit meer verkleumd tot op het bot af. Zo worden toerritten in de winter ook een feest.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Harald »

Ik kan niets meer toevoegen aan de meer dan complete uitleg van Freddie.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door willy »

Klinkt precies zoals ik het gehoopt had :grin:
Ik heb trouwens een hekel aan erg dikke handschoenen, het bedienen van 't een en ander lukt een pak minder goed :oops:
Als je zo'n aantal verwarmingstoestanden tegelijk gebruikt, komt dan de ladingstoestand van de accu niet in 't gedrang?
Ik lees dat er bij de handschoenen een regelaar zit, dus misschien is het niet vaak nodig om de volle capaciteit te gebruiken.
Is het gedoe met de bedrading niet hinderlijk?
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Wiedewa »

Willy, denk dat de capaciteit van de dynamo ver oversempelt is, deze is 600 watt :grin:
Dus om de accu hoef je je geen zorgen te maken, deze is meestal maar 12Amp/uur.
Tja als je dan 600watt deeld door 12 volt heb je 50Amp/uur, dus stroom genoeg.

Sorry, vind het 'n leuk draadje en denk er zelf ook over om ermee te beginnen, lekker door rijden.

mvg Nico
MG Breva 850
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Danny »

Ik gebruik al jaar en dag een jasje van warm&safe, nu jaren later voert Migsel 't in. toen ik pakweg 15 jaar geleden dat ding kocht lachte iedereen ermee maar iemand die er ook eentje had wist wel beter :mrgreen:

Gerbing is zeker goed al heb ik bij 't jasje enkele opmerkingen, een paar prullen die ik niet zo lekker vind zoals de aansluitdoos aan de binnenzijde (zo groot als aan pakske sigaretten) persoonlijk vind ik de warm&safe qua details doordachter, m.a.w. je merkt aan prutsen dat het door een motard is gemaakt en niet door iemand achter een pc...
de handschoenen zijn voor mij in de winter 't verschil tussen thuis blijven of kunnen rijden met mijn koude tengels...

Voor diegene die 't nog nooit hadden, je rijd in T shirt, verwarmde liner en vest, ipv thermisch hier en daar... en je koelt niet af.
:mrgreen:
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door willy »

Wiedewa schreef:Willy, denk dat de capaciteit van de dynamo ver oversempelt is, deze is 600 watt :grin:
Dus om de accu hoef je je geen zorgen te maken, deze is meestal maar 12Amp/uur.
Tja als je dan 600watt deeld door 12 volt heb je 50Amp/uur, dus stroom genoeg.

Sorry, vind het 'n leuk draadje en denk er zelf ook over om ermee te beginnen, lekker door rijden.

mvg Nico
De accu van de RT is (denk ik) 19Ah, maar inderdaad, de laadstroom zou groot genoeg moeten
zijn om tenminste handschoenen te "voeden". Maar op lage spanning heb je, om een zeker
vermogen op te wekken, al snel hoge stromen nodig, vandaar mijn bedenking als je een hele
verwarmde uitrusting gaat gebruiken. Dat ben ik weliswaar niet van plan, enkel handschoenen.
Voor ik aan andere onderdelen kou begin te lijden zit mijn woon-werk rit er meestal wel op,
op een kouwe neus na misschien, maar daar heeft ook Gerbing's geen oplossing voor :lol:
Volgende week worden er in ieder geval Gerbing's handschoenen gekocht.
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Beemer »

Ga dan voor de oplaadbare handschoenen van Gerbing, kost wat weer maar geen gedoe met kabels enz
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door willy »

Ik heb ook aan een extra accu gedacht, in het bakje naast de tank kan er gemakkelijk
eentje in die enkele dagen de handschoenen zou moeten kunnen bedienen.
Maar misschien is dat, zoals al aangegeven werd, allemaal niet nodig.
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Pol »

willy schreef:
Wiedewa schreef:Willy, denk dat de capaciteit van de dynamo ver oversempelt is, deze is 600 watt :grin:
Dus om de accu hoef je je geen zorgen te maken, deze is meestal maar 12Amp/uur.
Tja als je dan 600watt deeld door 12 volt heb je 50Amp/uur, dus stroom genoeg.

Sorry, vind het 'n leuk draadje en denk er zelf ook over om ermee te beginnen, lekker door rijden.

mvg Nico
De accu van de RT is (denk ik) 19Ah, maar inderdaad, de laadstroom zou groot genoeg moeten
zijn om tenminste handschoenen te "voeden". Maar op lage spanning heb je, om een zeker
vermogen op te wekken, al snel hoge stromen nodig, vandaar mijn bedenking als je een hele
verwarmde uitrusting gaat gebruiken. Dat ben ik weliswaar niet van plan, enkel handschoenen.
Voor ik aan andere onderdelen kou begin te lijden zit mijn woon-werk rit er meestal wel op,
op een kouwe neus na misschien, maar daar heeft ook Gerbing's geen oplossing voor :lol:
Volgende week worden er in ieder geval Gerbing's handschoenen gekocht.
Als noodoplossing kunt ge nog een lamp verwijderen vooraan dan wint ge 55w of +/-4.5 A :roll:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Koppel!! »

Of je kijkt is voorbij Gerbing, naar Exo2 bv. Voor het verbruik van één vestje of één paar handschoenen van Gerbing heb je bij Exo2 een vest, een paar handschoenen en nog overschot ook :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door -Fred- »

Eerste versie van de Warm & Safe geeft 100Watt, Gerbing 77W en van die Exo2 kan ik niks vinden.
Pasvorm van Warm & Safe is veel beter dan Gerbing, de kraag waar wij motorrijders het meeste warmte verliezen sluit vast aan en is goed hoog, Gerbing zit veel te los en die van de Exo vind ik er op foto maar erg laag uitzien.
Tevens schrijven ze bij Exo enkel verwarmingselementen in de onderrug en lage voorzijde, deze zou bij mij dan als eerste afvallen aangezien de andere 2 lekker tot in de hals en over het hele lichaam verwarmd zijn.

Voor handschoenen zou ik dan weer bij Gerbing aankloppen, pasvorm en de voorgesneden (3 slipjes in elke vinger) vingers laten het geheel aanvoelen als een zomer handschoen.
Lange en brede manchet laat ze erg makkelijk aantrekken en sluit zeer goed af.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Danny »

Toch raar hoeveel er sceptisch tegenover stonden gisterenavond toen Michel de voordelen aan het uitleggen was van verwarmde kledij in Hulshout.
Ook al zeg je dan ik gebruik dit al erg lang en zou niet meer zonder willen dan kwam ik precies van Mars (of verder) :roll:

rijden jullie maar lekker verder zonder :clown:
Flat Twin Power

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Flat Twin Power »

Kun je die dingetjes aansluiten op de 12V stekker of moet dit via de batterij passeren ?
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door -Fred- »

Is een gezekerde kabel bij voor op de accu en best zet je daar nog een regelaar tussen want op de meeste momenten is de vest te warm.
Aansluitstekker (coaxplug) laat je ter hoogte vh zadel ergens uitkomen, vestje inpluggen en klaar.
Onderaan de mouwen vd vest kan je de handschoenen inpluggen.
Op onze werkbrommers (F700GS) valt de 12V uit na een paar seconden.
Accu van de dikke brommers kan dat gerust aan, zelfs mijn 1 cilinder kan de vest en de handschoenen 122W. aan indien ik genoeg toeren genoeg rij.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Danny »

zit ie bij de 700 dan op de batterij, allicht via de 12v stekker en via de can??
SaP
Berichten: 339
Lid geworden op: 28 dec 2012, 20:39
Woonplaats: Schepdaal
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door SaP »

Danny schreef:Toch raar hoeveel er sceptisch tegenover stonden gisterenavond toen Michel de voordelen aan het uitleggen was van verwarmde kledij in Hulshout.
Ook al zeg je dan ik gebruik dit al erg lang en zou niet meer zonder willen dan kwam ik precies van Mars (of verder) :roll:

rijden jullie maar lekker verder zonder :clown:
Ben je dan niet van Mars? ;)

T lijkt me iets super maar zie zelden kou af en tis nu ook niet gratis...
Misschien ooit en dan kom ik hier net als jij verkondigen dat ik dat vroeger maar flauw vond en er nu bij zweer :grin:
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS

wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Harald »

Ik heb een vest en handschoenen.
Ga ze straks uit de kast halen en klaarmaken voor de komende week.
Ze geven vriestemperatuur en sneeuw ;-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door RBee »

Watje. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Danny »

Ben je dan niet van Mars?

T lijkt me iets super maar zie zelden kou af en tis nu ook niet gratis...
Misschien ooit en dan kom ik hier net als jij verkondigen dat ik dat vroeger maar flauw vond en er nu bij zweer


Yep en koud dat het daar is :clown:

goedkoop is 't zeker niet maar reken op een levensduur van ongeveer 10 jaar dan valt 't best wel mee, ik wacht tot je komt vertellen dat je erbij zweert :mrgreen:
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door -Fred- »

Danny schreef:zit ie bij de 700 dan op de batterij, allicht via de 12v stekker en via de can??
Yep Danny, via 12v stekker sluit de canbus de boel af, wou hiermee Flat Twin Power zijn vraag beantwoorden.

Duur ?
Op een afschrijving van X aantal winters vind ik dat niks en een paar goede handschoenen kosten trouwens bijna evenveel als vewarmde.
Ritje woonwerk van een half uur kan met vriestemperaturen en heb ik ook geen problemen mee, zonder verwarmde kledij.
Ben hier begin januari met +5 graden vertrokken richting Marokko, ter plaatse id Atlas temperaturen van -9 en terug in Europa tot temperaturen van -12 graden op een BMW X-challenge ipv een GSA … ik nodig je uit om eens mee te gaan zonder verwarmde kledij.

Tevens voor mensen die nu een ganse dag op motor zitten ipv enkel woonwerk, doe mij maar een setje :salut:
Freddie
Berichten: 381
Lid geworden op: 25 nov 2004, 17:40
Locatie: Budel (NL)

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Freddie »

Ik heb in ieder geval vandaag weer lekker gereden. Leek ook wel of ik een lonesome Alien from Mars was, want het aantal motorrijders dat ik tegen gekomen ben was nul komma nul.
De temperatuurmeter schommelde tussen de 2 en 3,5 graden.
Waar je wel altijd stiekum mee moet lachen zijn de verbaasde blikken van de koekblikrijders, die zich af vragen hoe die motorrijder die koude durft te trotseren.
Weten zij veel.......
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door Danny »

Yep Danny, via 12v stekker sluit de canbus de boel af, wou hiermee Flat Twin Power zijn vraag beantwoorden
ineens op de batterij dan heb je die problemen niet meer :mrgreen:
de alternator kan dat perfect aan, de door de canbus gecontroleerde 12v stekker levert maar x aantal amps alvorens afgesloten te worden...
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Gerbing's verwarmde handschoenen?

Bericht door GStephen »

Sedert verleden week heb ik de Gerbing vest en handschoenen ook uit de kast gehaald.
Heerlijk
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Plaats reactie