Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

Ik haal voor elke aankoop veel info van deze website: http://www.webbikeworld.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ontzettend veel getest en uitstekend beschreven.
I respect your opinion. But I don't give shit.
VDS
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 dec 2009, 16:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door VDS »

Richa is al lang de Richa van vroeger niet meer!!!

Eerste pakken waren ook van Richa... Nu Hein Gericke. Deze is toch van beter niveau!
Vorige week nog met iemand gesproken die zo'n speciaal pak aan had van Richa, over de kwaliteit was hij niet te spreken!
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door OlivierToebosch »

Ik kan u alleen ervaring meedelen voor een pak dat niet meer in dezelfde vorm verkocht wordt.
Ik rij met een Atlantis pak, maar het is ongeveer 13 jaar oud, toen de vogels nog praatten :-). inmiddels een 170000km mee gereden

voordien had ik een klassiek motorpak (waterdichte (not dus) cordura van spidi, gloednieuw). één toerrit in de regen en doornat op hotel binnengekomen (ellebogen en kruis). Het was een gastronomisch weekend aan het drielandenpunt. Het regende zo hard dat je niet meer kon rijden. De regen liep in beken over de weg.
Op het hotel kwamen ook atlantispak eigenaars toe. Hingen hun jas te drogen, was binnen het kwartier droog en zijzelf waren natuurlijk niet nat.
het is een echt all seasons pak (belgisch toch) voor toerers. Gezien de respectabele leeftijd echt zijn prijs waard (toen 1500 euro met broek en goretex inlays. Alleen kan ik u niet zeggen hoe het zit met de huidige modellen, daar de goretexmembraan nu ingenaaid is, en bij mij het een aparte inlay is (wat handig is, als je eens naar warmere oorden trekt).

nieuw is het een pak dat ook mooi is, discreet. als ze wat ouder worden, worden ze een beetje grauw. Ik denk niet dat je er mee in de modder moet crossen (wat zijn uw plannen met de gs?)

kwa mechanische bescherming kun je niet beter wensen. onlangs 20 meter geschoven op tarmac. geen scheuren, hoogstens lichte schaafjes. Niets moeten herstellen!

groeten

Olivier
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door jovdt »

Rij al jaren met de streetguaard en nog nooit problemen mee gehad.Nu november 2013 een nieuwe streeguaard 3 gekocht daar de vorige begon te lekken na 6jaar intensief gebruik.Het enige nadeel is het afbreken van de ritsen na een aantal jaar .Het pak wordt wel elke dag gebruikt dus de ritsen zien wel af. De protectoren van de nieuwe vind ik nogal hard...na opwarmen geen probleem meer. Kost natuurlijk wat....Moest er in de buurt een Rukka verdeler zitten zou ik twijfelen.Voor de mensen wiens pak teveel water opslorpt en dan doorlaat een goedkope en duurzame oplossing...zeker als al de rest van je pak nog toppie is Fjällräven wax van AS
Onderhoud Greenland Wax (heb zeker geen aandelen) ik doe het trouwens met mijn eigen bijenwas een even goed en veel goedkoper alleen wat meer gepruts ....
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door dikkejos »

Ik heb een Klim Badlands pro High Viz jas, en de Latitude broek er bij ...

zie mijn apart topic hierover, maar in een notedop ben ik zeer tevreden, nog niet zo veel gebruikt, maar zit als gegoten en relatief warm ( ben een paar keer een uurtje gaan rijden met temperaturen net boven vriespunt en gene kou gehad, dus dik OK
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door ZWIEP 01 »

ik heb me naast de het pak van c change van richa, welke het trouwens na drie jaar en een schuiver nog steeds uitstekend doet, een jas van rukka aangeschaft voor de koudere dagen.
bij fc moto gekocht voor de promoprijs van 320 euro. ipv 699
waterdicht, warm en licht, maar neemt toch meer water op dan de c change,
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Mil »

Koop een pro shell, en laat u niet vangen aan dennenappeltjes en dergelijke.
De c-change was van bij de eerste regenbui lek aan het kruis...toen ik er richa mee confronteerde was hun uitleg dat ik het pak heel intensief gebruikte...het was nog geen 3 weken oud :-?
Ik heb dan ook de waarborg geweigerd met als toemaatje never again richa.
Ik heb nu al een 70000 km een pro shell van IXS. Zeer tevreden over. Ikke kurkdroog en op een kwartuur is de jas ook droog.
En ik heb er al hoosbuien mee doorkliefd.
Leven is het meervoud van lef...
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Frans »

Rukka was het waterdichts
IXS steviger en aangenamer om te dragen.
Kwa stevigheid en bescherming vond ik IXS beter.
Atlantis vind ik te warm bij zomerweer en via de kraag komt water binnen, anders perfect.
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

ZWIEP 01 schreef:ik heb me naast de het pak van c change van richa, welke het trouwens na drie jaar en een schuiver nog steeds uitstekend doet, een jas van rukka aangeschaft voor de koudere dagen.
bij fc moto gekocht voor de promoprijs van 320 euro. ipv 699
waterdicht, warm en licht, maar neemt toch meer water op dan de c change,
Volgens mij is dat geen pro shell, die Rukka. Vandaar meer water.
I respect your opinion. But I don't give shit.
petervdc
Berichten: 193
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:40

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door petervdc »

Ik heb een Rukka Argonaut, al jàren perfect waterdicht, pro shell ook. Wordt niet zwaar door de regen idd, die proshell.
Wel een "koude" jas, en ik gebruik een Gerbing onderjas met een regelaar, nooit koud dus :-)
Ik betaal liever "iets" meer voor kwaliteit (5 jaar garantie ook), dan iedere 2 jaar een andere jas te kopen omdat ie toch niet levert wat ik ervan verwacht...

Oh ja, en een goretex kraag van stadler, komt dus geen water meer binnen langs de kraag.
Edit : http://www.periermotorsport.nl/merk/3/S ... kraag.html
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

frans schreef:Atlantis vind ik te warm bij zomerweer en via de kraag komt water binnen, anders perfect.
Over welke versie gaat het dan, met de 3Pro heb ik geen last van water.
wuf
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:34

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door wuf »

Iemand ervaring met stadler motorkleding ? :bsquest: ,
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door jakke »

Een tijdje terug eens een ganse dag kunnen rondrijden in mijn Streetguard 4.
Op het vlak van draagcomfort is dat zeker een topper. Voelt licht en degelijk tegelijk aan.
Volgens eerder gelezen commentaren zou het pak super waterdicht zijn. Hopelijk niet, maar mogelijk kan dat getest worden op onze Schotland reis binnen een paar maanden. Ik laat het zeker weten van zodra ik die ervaring heb.
Jammer genoeg niet echt goedkoop, maar ik was dat gedoe met extra regenkledij echt wel moe.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

jakke schreef:Volgens eerder gelezen commentaren zou het pak super waterdicht zijn.
Hopelijk niet, maar mogelijk kan dat getest worden op onze Schotland reis binnen een paar maanden.
Hoezo?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Bob »

willy schreef:
jakke schreef:Volgens eerder gelezen commentaren zou het pak super waterdicht zijn.
Hopelijk niet, maar mogelijk kan dat getest worden op onze Schotland reis binnen een paar maanden.
Hoezo?
Volgens mij slaat de "hopelijk niet"-vermelding niet op de vermeende waterdichtheid van het pak, maar op de mogelijkheid dat die waterdichtheid in Schotland op de proef gesteld zal worden (als dat een antwoord is op uw "Hoezo?").
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door jakke »

Nagel op de kop Bob!
Ik had al een vermoeden dat dit niet in de juiste context gelezen zou worden. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door RBee »

Ge zijt dan ook gene simpele hé. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door jakke »

RBee schreef:Ge zijt dan ook gene simpele hé. :lol:
Of juist wel? :pig:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door J »

C change van Richa is nu al een paar keer gewassen omdat het de bleke vest is. Deze is zo lek als een zeef!!!
Dit is geen motorjas voor mensen die alle dagen rijden. goed voor toeristen en zondagsrijders.

Een tip als je toch voor C-change gaat koop dan de zwarter vest. Dan hoef je enkel de binnenvest te wassen, dan blijft de c-hange langer waterdicht. Buitenvest mag je NIET wassen.

Heb nu een RUKKA Premium gekocht. Die geven al 5 jaar garantie op de vest!!! Is ook veel warmer.

bij deze gratis en voor niets een Richa C-change te verkrijgen, met binnenjas! ha ha , gene ene zeker! :roll: :lol:

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door WernerVS »

J schreef: bij deze gratis en voor niets een Richa C-change te verkrijgen, met binnenjas! ha ha , gene ene zeker! :roll: :lol:

J
Awel , ik wel se . :grin:
Mij maakt da ni uit .
Ideaal voor droog weer , en bij regenweer draag ik toch altijd een regenpak .
R1150GSA
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door J »

ok, hoe spreken we af?

Ik ben regelmatig in Antwerpen. Dinsdagavond ben ik vb in Borgerhout bij bar Leon op het krugerplein. Als je naar daar komt breng ik ze mee. Ik woon in Gooik en dat is een pak verder van Braschaat.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

Waar heb je de Rukka gekocht?
Voor zover ik al gesnapt heb, moet je daarvoor de grens over. Klopt dat?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door J »

motosport Rijen in Rijen niet zo ver in NL

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

Yep, is voor mij de dichtste.
Stom dat niemand dat in België verdeeld.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
vara2
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2015, 23:41
Woonplaats: Hooglede

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door vara2 »

Ik ben heel tevreden met Rukka (Argonaut) Perfect waterdicht , gekocht online bij http://WWW.Biker-land.de" onclick="window.open(this.href);return false; :thumbleft:
R100 GS Paris Dakar 1989
R1150 GS Adventure 2003
R1200 GS Adventure 2009
Plaats reactie