Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

vara2
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2015, 23:41
Woonplaats: Hooglede

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door vara2 »

Lukas schreef:Yep, is voor mij de dichtste.
Stom dat niemand dat in België verdeeld.
"Iets" verder dan Rijen maar alle maten en modellen Rukka zijn er bij http://www.termaatmotoren.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ook te vinden :thumbleft:
R100 GS Paris Dakar 1989
R1150 GS Adventure 2003
R1200 GS Adventure 2009
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

Grrrr, ik kan niet beslissen welke vest het wordt. :x

Ze moet waterdicht zijn. Ze moet warm zijn in de winter. Ze moet fris genoeg zijn in de zomer + ook dan waterdicht zijn. Ze moet snel weer droog zijn. De looks..., ook niet onbelangrijk. Iets korter, zonder ceintuur..., zoiets. En, ze moet 10 keer per dag vlot (!) aan -en uit te trekken zijn. Liefst betaalbaar ook.
Wat heb ik dan:
- iets gore-tex gelamineerd, denk ik. Pro Shell, dus
- geen lock-out-rits maar een snelle gewone.
- Geen ralleydessertfoxstormtuareg III
- ventilatie!

Rukka heeft enkele vesten die aan die eisen voldoen. Reeds 1 (2dehandse) Rukka gepast en niet overtuigd. Mogelijks een maatje te klein. En, geen verdeler naast de deur. Die Rukka Merlin is vet. 8-) Ik zou er voor naar Nijmegen rijden.
Bij RAD zou er iets aankomen. Op de website staat de Held Cadora. Maar nog niet beschikbaar.
Dane heeft ook wat. De Skagen bvb. trekt m'n aandacht. Voldoende verdelers in de 'buurt'.
Die Klim Apex ziet er ook goed uit. Maar zóveel ventilatie dat ik me afvraag hoe dat binnen droog blijft.
Een atlantisvest? Staat onderaan de lijst. 'k Weet niet waarom. Heb nochtans een Atlantisbroek en tevreden van. De looks?

't Beste zou zijn van ze allemaal te gaan passen. Maar daar heb ik geen tijd voor.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Relax »

Maak je geen illusies: een vierseizoenenjas (of zelfs -broek) bestaat niet. Een toppak is ok voor, ik zeg maar wat, 80% van de tijd. De rest te koud of te warm.
En warm in de winter is relatief: op korte stukken krijg je niet zo snel kou. Anders laagje meer aantrekken of verwarmspul gebruiken.

Voor de zomer heb ik een doorwaaivest, een motorjeans en bottines met doorwaaihandschoenen. En regenspul in de koffer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Dirk Pauwels »

Probeer eens stadler, wordt verdeeld door van zeebroeck . zelfde prijsklasse als Rukka,(duur dus) 10 jaar garantie.
Kan je wel vertellen dat een gelamineerd pak snel droog is, maar ook kouder aanvoelt bij regen, in het koud seizoen niet zo'n probleem, de binnenjas zit er dan toch in, in de zomer bij een plotse regenbui, zonder voering, krijg je wel kou. Mijn stadler is al een paar keer gewassen met een goretex product en nog altijd waterdicht, +/- 5 jaar oud. Ik gebruik het zomer en winter, maar doe geen woon-werk, dus enkel recreatief.
Rukka verdelen ze ook bij Louis in Aken, paar weekends geleden ging er op een pak nog 200€ af.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Koppel!! »

Lukas, voor die Apex kunt ge altijd is passeren, Gent is maar een half uurke rijden dus dat zou toch geen probleem mogen zijn. Lekkage moede u gene schrik over maken, 't is waterdicht, ofdat er nu geen of veel ventilatie in zit :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door KeeS16 »

Lukas schreef:Grrrr,Rukka-Held Cadora-Dane-Klim Apex-atlantisvest?
http://www.buese.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gene zever, gewoon top materiaal voor weinig!
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door RC30 »

Dan geef ik toch liever wat meer uit voor topmateriaal.
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door P-man »

één pak vinden dat een 40° temperatuurverschil moet kunnen overbruggen.
geen regen en wind mag doorlaten indien nodig
en tevens , als de nood er is, toch wind mag doorlaten als het warm is.
en dat aan vorige criteria kan voldoen, ongeacht of je op een naked zit, of op een gekuipt ding, of alles daar tussenin.
zoals Relax schreef... zou dat geen illusie zijn...

je zal zeker in de bovengenoemde pakken/merken je ding vinden,
maar volgens mij blinken alle toppakken uit in veiligheid, stevigheid, duurzaamheid en waterdichtheid. en doen ze een verdienstelijke poging om je wat verkoeling te geven als het warm is. Maar kan je helemaal niet vergelijken met een doorwaaipak , voor als het echt warm gaat worden. Enne... zelfs van die dagen zijn er veel te vinden in Belgie.

Het zal sowieso een compromis worden , vrees ik.
Kies voor een goei pak, met de goei looks en neem al de rest er met de glimlach bij.
De zoektocht kan ook plezant zijn. Hoop ik...

post alvast binnenkort een vet fotoke , van je nieuwe vette outfit.

Veel succes, Lukas.

de P
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

P-man schreef:...Het zal sowieso een compromis worden...
Akkoord.
Maar ik kan nog steeds niet kiezen. :-P
Eens contact nemen met Koppel en naar Zwevegem voor die Dane.
Dat ga ik alvast plannen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door KeeS16 »

RC30 schreef:Dan geef ik toch liever wat meer uit voor topmateriaal.
Heb hier reeds TOP-merken weten passeren:
die verkleuren
Inserts indoen
niet waterdicht zijn
enz,enz en allemaal met zeer hoge TOP prijzen.
Maja wat wil een koe schijten als die niet weet in welke wei die staat :lol:
Fre16
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2015, 19:12
Woonplaats: TORHOUT

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Fre16 »

vorige winter bij Koppel een KLIM Latitude pak gekocht; perfect waterdicht ondanks de vele ventilatiemogelijkheden (dus veel ritssluitingen). Wel frisjes in de winter maar met aangepaste onderlaagjes perfect te doen, in de zomer perfecte ventilatie . veel opbergmogelijkheden
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door RC30 »

KeeS16 schreef:
RC30 schreef:Dan geef ik toch liever wat meer uit voor topmateriaal.
Heb hier reeds TOP-merken weten passeren:
die verkleuren
Inserts indoen
niet waterdicht zijn
enz,enz en allemaal met zeer hoge TOP prijzen.
Maja wat wil een koe schijten als die niet weet in welke wei die staat :lol:

Niets is onfeilbaar.
En een wonderpak bestaat niet.
En... als een koe moet schijten dan schijt die, maakt niet uit waar die op dat moment staat :mrgreen:
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door P-man »

Awel,
Dat Klim Latitude pak is sinds drie winters ook in mijn bezit. Voor mij is dat het beste pak dat ik op 30jaar en 1/2 milj km's heb gehad. Nog steeds perfect waterdicht, solide en toch aangenaam om te dragen. Voelt als een comfortabel harnas aan. Winter : houdt het weer goed buiten , een warme ondervest is evenwel echt wel nodig. Algemeen perfect.
Tss seizoen : perfect
zomer : ondanks veel verluchting, voor mij veeeel te warm.
Nice to know om het vorige in te kunnen schatten : ik rijd alle dagen (woon/werk) een 60km. En draag mn 'gewone' kledij onder het motorpak. Vandaar ook de 'te warm - beleving' in de zomer met de Klim.
ik heb ook getwijfeld tss Dane en Klim. Maar het Dane pak waar ik intersse in had, werkte met inserts. En daar had ik wat genoeg van. Dus vandaar Klim...
Daarnaast heb ik nog n luchtiger pak van Alpinestar (4seizoens type), wat in de winter veeeeeel te koud is.

Niet kunnen kiezen ? kan geen kwaad he. De beslissing groeit vanzelf. Een keuze volgt sowieso, nadat je de dingen live gezien en gevoelt hebt.

Binnenkort loopt er hier eene in t nief rond se....
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door pvde »

Yep,
Na een 10-tal jaren gereden te hebben met een BMW Atlantis pak, toch ook overstag gegaan voor een Klim Latitude pak.
Reden: Niets speciaals enkel overgang van RT naar GS wat maakte dat ik eens wat nieuws wou voor op de GS.
Ik ben altijd en nog steeds tevreden van de Atlantis (met inserts) en doe hem zeker nog niet weg, maar momenteel rij ik meestal met de Klim Latitude.
Over de waterdichtheid niets dan lof, op koudere dagen draag ik het Thermocool ondergoed in combinatie met een Klim Fleece onder de Klim Latitude.
Het leuke aan deze vest/broek is dat je ook op iets warmere dagen alle verluchtingsritsen kunt open zetten voor afkoeling, dat kon ik met de BMW Atlantis niet.
Bijdeze mijn bijdrage om je keuze te kunnen bepalen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

Merci allemaal voor de input.
Het bos is er niet minder dicht door geworden maar de bomen staan al een beetje meer soort-per-soort.
Eerstdaags eens de Dane en de Klim aantrekken.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Alx »

Ik geloof dat Stadler hier al eens gepasseerd is, en kan ik zeker aanraden.
Ik heb een vest model 92557H, (supervent pro ofzo) Gore Tex pro Shell met goretex lockout rits en ventilatieritsen op borst, rug en armen. Ik gebruik ze redelijk intensief denk ik, sinds 2012 elke weekdag 2x 40 km het hele jaar door op een naked bike.
Mijn bmw streetguard broek zorgt regelmatig voor een nat kruis, maar de vest heeft nog nooit een druppel doorgelaten. Ik was en behandel de vest regelmatig met nikwax of consoorten. Dat is om de 2 of 3 maanden denk ik, als mijn handen te vuil worden door mijn vest aan te doen. :mrgreen:
De ventilatie werkt zeer goed, maar bij + 30 graden verkies ik toch een airflow jas.
Deze dagen rijd ik nog zonder de wintervoering rond met enkel een T-shirt en soms een sweater eronder. Bij vriestemperaturen gaat die er wel in, ofwel een donsjas eronder.
Een groot verschil met mijn vorige vesten (genre HG goretex van rond de 250 euro) is dat de vest nog steeds model houdt, de vorige flapperden na een paar maand als een te groot t-shirt om mijn lijf.
Nadeel van de gelamineerde goretex merk ik vooral bij nat & koud, vooral aan mijn armen voel ik dan snel de kou. Met de voering of zeker met een laag dons ertussen helemaal geen last meer van.

Ik kocht ze bij vanzeebroeck in St Pieters leeuw in de solden voor een kleine 600 euro als ik t mij goed herinner.

Ik heb blijkbaar model I, want model II is blijkbaar enkel in t lichtgrijs te krijgen. En van de goretex zipper zijn ze blijkbaar ook afgestapt, nochtans wel tevreden van.
Afbeelding

En ik ga ook es kijken voor een nieuwe broek :santa:
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door stefke2 »

Alx schreef:Ik geloof dat Stadler hier al eens gepasseerd is, en kan ik zeker aanraden.
Tja, ik gebruik mijn stadler pak (Track Pro jas en Race Pro broek) ook wel eens, in de natte seizoenen een uur of 8 à 10 per dag dus pakwek 1500 a 1700 uren per jaar. Na 3 jaar begon de miserie. Binnen gedaan voor herstelling, lang moeten wachten, bleek ze toch niet echt goed hersteld te zijn. Jamaar slechts 2 garantie op de Gore-Tex, en in uw geval is dat normaal meneer dat dat pak zo slijt. :roll: En een nieuwe herstelling zou op mijn kosten zijn. Voor de rest idd wel nog altijd strakke en comfortabele pasvorm, uitmuntende bescherming.
Dus voor mij alleen nog een goedkoper pak en na een jaar of 2, 3 een nieuw pak graag. :roll:
Alx
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 apr 2008, 21:37
Woonplaats: Wilsele
Locatie: Wilsele

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Alx »

stefke2 schreef: uur of 8 à 10 per dag dus pakwek 1500 a 1700 uren per jaar.
...
Dus voor mij alleen nog een goedkoper pak en na een jaar of 2, 3 een nieuw pak graag. :roll:
Er is intensief en intensieverder, ik ben verre van een pro. Mijn vest zit nu aan jaar 3, spannend ... :D

't Is een compromis zoals met veel (outdoor)materiaal, dus ik kan mij wel in je standpunt vinden. Maar ik vind het niet gemakkelijker om een goedkoper pak te vinden dat wel 2 à 3 jaar dagelijks gebruik met verve doorstaat. Tips zijn altijd welkom.
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Gixxer21 »

Ik heb een Dainese Gore-Tex winter broek van 1995.
Deze is nog steeds waterdicht en heel warm in de winter.
In de zomer is het geen aanrader maar dat lijkt mij logisch.
De looks zijn op al die jaren niet echt veranderd.

Ging er van uit dat er 20 jaar later geen enkel pak nog zou lekken en men al wat verder zou staan wat betreft klimaat regeling.
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door RC30 »

Rij jij 20 jaar dagelijks woon-werk met die broek? Regen, storm, vries, ... ?
Gixxer21
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Gixxer21 »

RC30 schreef:Rij jij 20 jaar dagelijks woon-werk met die broek? Regen, storm, vries, ... ?
20 jaar niet maar die zal toch zijn kilometers gedragen zijn.
Heb enkele jaren alleen een moto gehad en reed daarmee ook door de sneeuw, elke dag 80 km.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Lukas »

P-man schreef:... De zoektocht kan ook plezant zijn. Hoop ik...
Gent --> Kerksken --> Zwevegem --> Deurle --> Gent.
't Is geen minuut droog geweest. Geconstateerd dat m'n handschoenen en schoenen niet meer waterdicht zijn. :lol:

Anyway, de Dane Skagen is afgevallen. Mijn nek is te dik en er is geen ventilatie.
De Atlantis (nog eens) gaan passen, getwijfeld en uiteindelijk (weer) niet gedaan.
Die Klim ziet er nog steeds het best uit. Beetje raar concept om geen wintervoering te voorzien, maar verdedigbaar.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
P-man
Berichten: 493
Lid geworden op: 27 dec 2004, 23:54
Locatie: Herent

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door P-man »

Ik voel het aankomen... Het is niet ver-af meer ... er komt zicht op de zaak ... De concurrentie valt af... Het overblijvende pak is bijna zichtbaar.

Ivm de afweizgheid van een wintervoering : ik heb m'n eigen warmtelaag in de buitensportwinkel gekocht. Veel efficienter tegenover de bij sommige vesten meegeleverde wintervoering.
Voordeel : ik heb er gelijk een warme windstopper vest bij, die ik naast het motorrijden ook veelvuldig gebruik.

grts
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door willy »

Lukas schreef:De Atlantis (nog eens) gaan passen, getwijfeld en uiteindelijk (weer) niet gedaan.
Ik kan me van het Atlantis pak nog herinneren dat vooral de jas, ondanks het zachte leder, in 't begin een
beetje "stroef" zat. Ook weet ik nog dat ik eigenlijk van het voorkomen van dat pak helemaal niet onder
de indruk was. 't Is uiteindelijk "maar" een koeievel en het kan langs geen kanten op tegen de hight-tech
look&feel van de betere kunstsofkledij. Het Atlantis pak (een 3 Pro) is er toch gekomen en het is met
voorsprong het plezantste pak dat ik totnogtoe gehad heb, zij het dat ik voor de allerkoudste periode later
nog een dikkere jas bijgekocht heb. Het hoeft misschien ook geen pak van hetzelfde materiaal te zijn,
misschien dat een textieljas gecombineerd met een lederen broek een overweegbare combinatie is.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Gezocht: Getuigenissen over Motorkledij

Bericht door Harald »

willy schreef:
Lukas schreef:.........
misschien dat een textieljas gecombineerd met een lederen broek een overweegbare combinatie is.
Ik rij meestal met mijn Badlands pro vest van Klim en mijn Atlantis 4 broek.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie