bmw rallye pakken

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

bmw rallye pakken

Bericht door easyboy »

iemand een deftige link voor de rallye pakken van BMW? zijn de kleuren ook jaar ge tijdig?
klopt het dat ze niet water dicht zijn? en dat ze snel afbleken van zonlicht?
dank voor info alvast
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: bmw rallye pakken

Bericht door ZWIEP 01 »

ik ben ook gaan zoeken op het net, echter weinig of niets over te vinden, dan maar bij de dealer in antwerpen langs gegaan, die wist eigenlijk ook niet veel meer te vertellen dan is de maat goed
moet wel zeggen, pak zit heel comfortabel en heeft wel wat toeters en bellen, ik heb echter wel een vraagje over de broek, onder de broeksband zit langs beide kanten een lusje, met daaronder een rechthoekige velcrostrip
iemand enig idee waar die voor dienen?
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: bmw rallye pakken

Bericht door K1200GT »

Misschien iets te voor de hand liggend (voor kleuren en andere technisch uitleg): http://www.bmw-motorrad.be/be/media/psd ... 15_BFL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je de zoekfunctie benut, ga je zeker iets vinden over gebruikservaringen...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Abj
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:05
Locatie: Ieper - België

Re: bmw rallye pakken

Bericht door Abj »

Hey

Ik rij dagelijks (winter en zomer) met het Rallye 3 pak.

Je moet goed weten wat voor pak dit is. Het zit zeer comfortabel en geeft je goede bescherming. Maar er zijn ook minpunten aan namelijk. Het pak wordt zeer snel vuil en het vuil krijg je er niet meer uit. Het is een zeer koud pak. In de winter heb ik thermisch ondergoed en elektrische vest nodig om me warm te houden. Het is niet waterdicht. (Mijn versie toch niet). Na uur in de pletsende regen rijden, ben ik op sommige plaatsen nat tot op de onderste laag. Het pak wordt tevens zeer zwaar bij regenweer want de waterdichte layer zit helemaal onderaan. En het pak droogt ook moeilijk en traag.

Het is een prima pak om mee in de zomer te rijden en bijvoorbeeld te gebruiken in Marokko maar als alledaagse motorpak ga ik het alvast niet meer kopen.

Abj
Peugeot Fox > Kawasaki KDX250 > Yamaha YZF450 > Kawazaki Z750 '08 > BMW R1200GSA '06 > F800GS '09 > R1200GS Triple Black '12
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: bmw rallye pakken

Bericht door V »

Abj schreef:Hey

Ik rij dagelijks (winter en zomer) met het Rallye 3 pak.

Je moet goed weten wat voor pak dit is. Het zit zeer comfortabel en geeft je goede bescherming. Maar er zijn ook minpunten aan namelijk. Het pak wordt zeer snel vuil en het vuil krijg je er niet meer uit. Het is een zeer koud pak. In de winter heb ik thermisch ondergoed en elektrische vest nodig om me warm te houden. Het is niet waterdicht. (Mijn versie toch niet). Na uur in de pletsende regen rijden, ben ik op sommige plaatsen nat tot op de onderste laag. Het pak wordt tevens zeer zwaar bij regenweer want de waterdichte layer zit helemaal onderaan. En het pak droogt ook moeilijk en traag.

Het is een prima pak om mee in de zomer te rijden en bijvoorbeeld te gebruiken in Marokko maar als alledaagse motorpak ga ik het alvast niet meer kopen.

Abj
:bsstupid: Heb nu het Klim badlands pak, tot zover ik in de regen heb gereden prima pak. De tijd zal uitwijzen of het zijn geld waard was.
Grtz V
Afbeelding
Flat Twin Power

Re: bmw rallye pakken

Bericht door Flat Twin Power »

Abj schreef:Hey

Ik rij dagelijks (winter en zomer) met het Rallye 3 pak.

Je moet goed weten wat voor pak dit is. Het zit zeer comfortabel en geeft je goede bescherming. Maar er zijn ook minpunten aan namelijk. Het pak wordt zeer snel vuil en het vuil krijg je er niet meer uit. Het is een zeer koud pak. In de winter heb ik thermisch ondergoed en elektrische vest nodig om me warm te houden. Het is niet waterdicht. (Mijn versie toch niet). Na uur in de pletsende regen rijden, ben ik op sommige plaatsen nat tot op de onderste laag. Het pak wordt tevens zeer zwaar bij regenweer want de waterdichte layer zit helemaal onderaan. En het pak droogt ook moeilijk en traag.

Het is een prima pak om mee in de zomer te rijden en bijvoorbeeld te gebruiken in Marokko maar als alledaagse motorpak ga ik het alvast niet meer kopen.

Abj
Ik ben grotendeels akkoord, met uitzondering dat mijn Rally 2 wel redelijk waterdicht is. Ik krijg enkel wat water binnen aan de ritsen van de mouwen van de jas.
Maar ik zou het zeker niet meer kopen. Zijn geld niet waard. Er zijn veel betere pakken voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper.
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: bmw rallye pakken

Bericht door Danny »

Waterdicht zijn ze zeker maar bij mijn weten rijdenen we geen rally op de openbare weg, als je 't pak gebruikt waar 't voor ontworpen is zal je niet teleurgesteld zijn.

Voor mij enkel nog Rukka, prijzig maar wel kwaliteit! ieder heeft zo wel zijn merkje wat hem lekker zit, zowel budget als pasvorm.
Bart Vercaemer
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 mar 2014, 19:15
Woonplaats: Markegem
Locatie: West-Vlaanderen

Re: bmw rallye pakken

Bericht door Bart Vercaemer »

Ik heb de GS Dry. Voorlopig enkel de vest (wilde eerst wel eens zelf ondervinden hoe het ding was, alvorens ook de broek te kopen).
Ik ben er tevreden over. Met dien verstande dat ze tot nog toe goed waterdicht gebleken is. Al zou ik aanraden om sowieso gewoon een regenpak aan te trekken als je zeker bent om heel erg lang in de (harde) regen te rijden. En da's zo voor de meeste pakken vrees ik.
Enig minpuntje van de GS Dry is dat vest (en dus waarschijnlijk ook de broek) uit 1 stuk is vervaardigd. Geen binnen- en buitenvest. Wat betekent dat de vest in de zomer vrij warm is (zeker bij lagere snelheden) en in de winter niet echt warm genoeg zonder thermisch ondergoed.

Naar ik begrepen heb zou de Rallye 2 beter geweest zijn qua waterdichtheid dan de huidige (Rallye 3), maar dat heb ik enkel van horen zeggen.
Als dat effectief waar is en je wil per se een Rallye pak, dan is 't misschien interessanter om uit te kijken naar een deftig 2de hands pak, want ik denk niet dat je nog ergens een nieuw Rallye 2 pak zal vinden...
R 1200 GS (2006)
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: bmw rallye pakken

Bericht door ZWIEP 01 »

waterdicht is geen probleem, verluchting is heel goed , voldoende zakken maar heeft lange droogtijd nodig na een dag in de gietende regen, en je voelt ook de koud door de insert, kortom, een goed pak voor een ritje in de zomer of tussenseizoen met kans op een buitje

ik heb het ralley 3 pak nu een paar maand, en ben er tevreden van, al neem ik bij regendagen toch mijn c change pak

als je op zoek bent naar een zo goed als nieuwe ralley broek, ik hen een pak afgevallen de laatste maanden en mijn broek past me niet meer zo goed, een koop tipje dus

maat 54 zie onder de rubriek te koop
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: bmw rallye pakken

Bericht door V »

ZWIEP 01 schreef:waterdicht is geen probleem, verluchting is heel goed , voldoende zakken maar heeft lange droogtijd nodig na een dag in de gietende regen, en je voelt ook de koud door de insert, kortom, een goed pak voor een ritje in de zomer of tussenseizoen met kans op een buitje
Volledig mee akkoord, hou dit pak nu voor de zonnige dagen. Ik heb nu ongeveer 6 maand de Badlands van Klim, een top pak.
Grtz V
Afbeelding
antonio
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 jun 2012, 17:15
Woonplaats: Knokke-Heist
Locatie: West-Vlaanderen

Re: bmw rallye pakken

Bericht door antonio »

Over waterdichtheid gesproken,rij al enkele jaren met rally 3 pak op mijn GSA en mijn bevindingen zijn vrij positief ,maar zoals eerder aangehaald ,waterdicht als ik in de regen offroad rij,op de baan door de hogere snelheid komt er wel water binnen langs de ritsen ,deels te wijten aan de rechte zithouding en dan word het pak wel een stuk minder comfortabel (koud)en zwaarder.Heb steeds mijn regenpak mee bij baanritten .
Of ik nog een zou kopen ,denk ik niet ,volgend zal eentje zijn met waterdichtheid aan buitenzijde ,zodat het niet zwaarder en kil aanvoeld.
Vergeet de Peter's Biker Bar niet de eerste donderdag van de maand.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: bmw rallye pakken

Bericht door WALTER GSAdventure »

Hey,
ik heb nog steeds mijn Rally 2 pak in de kleuren rood en grijs. Ik denk dat ik het ongeveer 10 à 15 jaar heb.
Het verschijnt idd het mooie rood is nu verbleekt. De stof zelf is nog steeds goed. De Goretex binnenin is wel versleten maar dat is al normaal binnen de 4 jaar. De naden in mijn schoot laten water door. Niet veel echter maar bij hevige bui doe ik nog een regenoveral aan.
Het draagcomfort is nog steeds super en nog een pluspunt zijn de vele verluchtingsmogelijkheden.
Ik vind het een goed pak voor de jaren dienst al. 8/10.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Re: bmw rallye pakken

Bericht door WALTER GSAdventure »

Een tip.
als je rijd met een Buff zie ik meestal dat jullie die aandoen onder je pak. Ik doe dat nooit. Eerst mijn pak en daarboven mijn Buff. Wanneer het regent zuigt de Buff water op. Indien die onder je pak zit wordt het nat aan je hals en stukje borst. Boven je pak geen probleem het water komt aan de buitenkant van je pak en sijpelt niet in je hals of nek.
Probeer maar eens.
Grtjs W
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Plaats reactie