Atlantis 3 of 4

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door willy »

Naar mijn aanvoelen zijn membraanspullen inderdaad aan de warme kant alhoewel Gore er ook heeft die
meer ventilatie toelaat maar dan ook wat minder het vocht tegenhoudt. Die ken ik echter niet.
Het warmtegevoel van de inserts lijkt me voor een deel ook te komen van het windstopeffect.
tootje
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2006, 23:11
Locatie: asse
Contacteer:

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door tootje »

willy schreef: Het pak is van zichzelf tegen regen bestand en het beetje nat dat er eventueel doorkomt (of het gevoel van vochtigheid hetgeen ook afkoeling kan zijn) is niet groter dan het natte
gevoel dat je kan krijgen in een regenpak. Daarom vind ik het Atlantis pak vrrl plezieriger om te dragen
Mijn Atlantis 3 pak zonder inserts is niks waard in de regen, en dat vanaf de eerste dag.
Afbeelding
tootje
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2006, 23:11
Locatie: asse
Contacteer:

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door tootje »

K1200GT schreef:Ik heb er nooit aan gedacht om zonder inserts te vertrekken en die pas bij een stortbui aan te trekken :wink:
De keren dat ik dit wel doe is dat het 's morgens lekker warm weer is, te warm om met inserts te rijden, en dan in de namiddag/avond begint te regenen.
Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door willy »

tootje schreef:
willy schreef: Het pak is van zichzelf tegen regen bestand en het beetje nat dat er eventueel doorkomt (of het gevoel van vochtigheid hetgeen ook afkoeling kan zijn) is niet groter dan het natte
gevoel dat je kan krijgen in een regenpak. Daarom vind ik het Atlantis pak vrrl plezieriger om te dragen
Mijn Atlantis 3 pak zonder inserts is niks waard in de regen, en dat vanaf de eerste dag.
Vreemd (en vooral spijtig) is dat, het mijne wel.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door edargpu »

Toevallig op het net een Nederlandse dealer gevonden die de broek met mooie korting aanbood. Gelijk betaald en laten opsturen.
Broek zit me als gegoten. Nu nog een vest op de kop tikken,want die hadden ze niet meer in mijn maat :-(
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door Harald »

edargpu schreef:Toevallig op het net een Nederlandse dealer gevonden die de broek met mooie korting aanbood. Gelijk betaald en laten opsturen.
Broek zit me als gegoten. Nu nog een vest op de kop tikken,want die hadden ze niet meer in mijn maat :-(
Edargpu ;-)
Een Atlantis 3 of 4 Luc,?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door edargpu »

Het was volgens hen nog een drie. Maakt mij eigenlijk niet uit. Denk dat er in de broek weinig verschil zit tov de vier.
Etiket stond gewoon vermeld Atlantis broek.
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door Jo De Paepe »

edargpu schreef:Het was volgens hen nog een drie. Maakt mij eigenlijk niet uit. Denk dat er in de broek weinig verschil zit tov de vier.
Etiket stond gewoon vermeld Atlantis broek.
Edargpu ;-)
Groot verschil 3 of 4 .

3 heeft een goretex binnenvoering nodig om langer dan een half uur waterdicht te blijven.
4 is waterdicht zonder voering . het leder is behandeld zodat het geen water doorlaat.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door edargpu »

Via Jo kan ik dus met zekerheid zeggen dat het om de atlantis 4 broek gaat. Nogal goed dat er hier mannen met kennis van zaken zitten.
Edargpu ;-)
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door Lukas »

Toffe broek!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door RBee »

edargpu schreef:Via Jo kan ik dus met zekerheid zeggen dat het om de atlantis 4 broek gaat. Nogal goed dat er hier mannen met kennis van zaken zitten.
Edargpu ;-)
Of hij heeft de insert er niet bijgedaan. :-?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door willy »

Als ik me niet vergis dan loopt de insteek van de broekzakken van de 4 eerder horizontaal
terwijl dat bij de 3 nagenoeg vertikaal (in de zijnaad) is.
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door edargpu »

Na een Atlantis 4 broek met mooie korting via een nederlandse dealer op de kop te hebben getikt, heb ik nu ook via een andere nederlandse dealer de bijhorende vest kunnen kopen met mooie korting.
Pak is met andere woorden compleet en zit heel goed. Nu nog een test doorstaan onder alle weersomstandigheden, maar denk zeker en vast dat het pak er goed zal uitkomen.
Edargpu ;-)
Laatst gewijzigd door edargpu op 24 apr 2016, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door willy »

Dat denk ik ook :wink:
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Atlantis 3 of 4

Bericht door gTa9000 »

Bij Kohl in Aachen zijn er nog een 8-tal vesten en 8-tal broeken Atlantis 4 (MY2015) te koop aan -40%.
Dit omdat MY2016 binnen is, er zijn minimale optische veranderingen (o.m. de reflecterende striping over de schouders is donkerder geworden).
Welke maten? Geen idee (meer), dus even bellen als je 't wil weten.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Plaats reactie