comfortschell

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

comfortschell

Bericht door spoorman »

Iemand ervaring met het pak van het type comfortschell,is dit meer een pak voor de zomer of ook voor tussenseizoen?
Alle info is welkom.
Alvast mijn dank.
R1200GS.
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Re: comfortschell

Bericht door spoorman »

spoorman schreef:Iemand ervaring met het pak van het type comfortschell,is dit meer een pak voor de zomer of ook voor tussenseizoen?
Alle info is welkom.
Alvast mijn dank.
Is precies in het verleden niet veel aangekocht
R1200GS.
GSTB-Walter
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 jul 2015, 16:12
Woonplaats: Kalmthout
Locatie: Antwerpen

Re: comfortschell

Bericht door GSTB-Walter »

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door GSTB-Walter op 31 jul 2016, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjampoke
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2014, 22:02
Woonplaats: 9170

Re: comfortschell

Bericht door Sjampoke »

Heb een tijdje geleden zo een pak Tweedehands kunnen kopen het was als nieuw, past perfect . Is waterdicht en neemt geen water op . Ik gebruik het in de zomer en tussenseizoen . Voor de koudere dagen heb ik een rev-iT sand pak met thermo insert. Gebruik de motor uitsluitend voor de fun, bij slecht weer blijf ik thuis .
Alex Van Vlerken
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 mei 2008, 09:18
Woonplaats: Herent
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: comfortschell

Bericht door Alex Van Vlerken »

Ik heb - na jaren met Dainese rondgereden te hebben - vijf jaar geleden een BMW Streetguard 3 aangeschaft met comfortshell en ik heb daar nog geen spijt van gehad. Om te gaan werken gebruik ik dagelijks mijn Aerostich Roadcrafter (een absolute aanrader, overigens), maar in mijn vrije tijd gebruik ik zomer en winter het BMW pak.

Ik heb nog nooit kou gehad met dit pak. (Ook niet toen ik in oktober 2011 naar Nürburg gereden ben aan 2°.) Ik rijd wel met een verwarmde RT en heb 's winters altijd mijn functioneel vast van BMW aan (d.i. overigens een aanrader!). Het pak isoleert dus erg goed in de winter. Als ik de marketing mag geloven, zorgt het C-Change membraan ervoor dat het pak winddicht wordt.

Ik ben nog nooit nat geworden in het pak. Ondanks het feit dat er slechts één ritssluiting inzit, is het pak perfect waterdicht. Ik ben één keer in Frankrijk vergeten om één van mijn buitenzakken dicht te doen en de jaszak zat vol water, maar er is niets doorgedrongen in het pak.

Ik heb wel al veel gezweet in het pak... Ondanks het feit dat het C-Change membraan ervoor zou moeten zorgen dat de moleculen "open" komen staan bij grote warmte om meer lucht en transpiratie door te laten, heb ik daar in de praktijk nog niets van gemerkt. Als het buiten heet is, zweet je ook met de comfortshell, zeker in de beschermende cocon van de RT. (Ik spreek dan wel over temperaturen van + 30°).
BMW "Blakkietrie" R1250RT - 2023
Plaats reactie