Dane motorkledij

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Dane motorkledij

Bericht door Dr.Funkenstein »

Heeft er iemand ervaring met Dane motorkledij? Ik ben op zoek naar een goede, gelamineerde Gore-Tex vest en de Dane Sealand lijkt me wel iets. Ik ken het merk echter totaal niet en had daarom graag wat opinies gehoord van mensen die er ervaring mee hebben.
https://www.motoport.nl/epages/Motoport ... cts/048815
Ik had eerst mijn zinnen op de BMW Streetguard gezet maar die heeft geen riemen in de zij maw ik vrees er een beetje voor dat die in de zomer nogal gaat wapperen als de thermoliner er uit is.
Alvast bedankt en prettige eindejaar iedereen!
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Dane motorkledij

Bericht door Prince »

Ik rijd er seder anderhalf jaar mee rond in alle weer (Sealand) en ben er super tevreden van. Zou het opnieuw doen.
Heb er in Schotland mee in de sneeuw gezeten, en al paar hele dagen regen. Lichtere kledij voorzien in de zomer. Gekocht met perfecte uitleg bi Motoport Goes.

Inmiddels al 2x gewassen in de machine. Wel zorgvuldig de instructies opvolgen en de juiste producten gebruiken. Prima pak !
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Dr.Funkenstein
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 nov 2017, 18:29
Woonplaats: Schelle
Locatie: Antwerpen

Re: Dane motorkledij

Bericht door Dr.Funkenstein »

Hey, bedankt voor de info! Ik ben van plan om langs Motoport langs te gaan, waarschijnlijk ergens in de loop van volgende week 8-)
Met een beetje geluk kan ik wat van de solden genieten ;-)
Kawa Z750 —> BMW R Nine T Pure
Danny
Berichten: 6451
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Dane motorkledij

Bericht door Danny »

Alle fabrikanten die gore-tex verwerken moeten aan voorwaarden voldoen om het membraam te mogen gebruiken.
Qua waterdichtheid zou ik dan ook geen bang hebben.

Als de broek je goed past/zit dan zou ik niet twijfelen.

Wassen van mijn gelamineerde gtx doe ik nooit in de machine wat de fabrikant ook voorschrijft.

Beter is gewoon een bad water en laten weken,t vuil wat met borsteltje en daarna enkele malen spoelen en laten drogen. Wasmachines zijn redelijk belastend voor motorkledij, evt lijmen, tapes...
Zelfs met hun vloeibaar wasmiddel wat ze zo graag als speciaal verkopen
Prince
Berichten: 129
Lid geworden op: 26 mar 2012, 09:18
Woonplaats: Calmwood
Locatie: Calmwood

Re: Dane motorkledij

Bericht door Prince »

Mocht je je niet zeker voelen over hoe te wassen, dan kan je het ook bij hen inleveren en wordt het voor je gedaan. Machine is geen probleem zolang je lauw wast en niet zwiert. Alle ritsen dicht, alle bescherming eruit, binnenjas eruit.

De binnenjas is degelijk, maar ik gebruik die niet omdat ik deze vervang door mijn Gerbing die ik eronder draag in de winter.

Mvg, Pierre
A Saint has a past... a Sinner has a future...
Plaats reactie